Power Commander

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Diffie

Power Commander

Bericht door Diffie »

Heeft iemand ervaringen met een Power Commander?
Mijn dealer heeft voorgesteld om er 1 een maand op proef in mijn DL 1000
te zetten om te kijken of mijn motor dan beter loopt.
Heeft iemand misschien al ervaringen hiermee opgedaan?
Zijn namelijk aardig aan de prijs en heb hem dan wel een maand op proef, maar blijft toch een hoop geld.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Laat ik nu eens doen als of ik er verstand van heb........
zo'n Power Commander doet toch niets anders als de computer gestuurde boel voor de gek houden......?

:arrow: Dan kan je toch beter je mapping op je Strom goed laten afstellen!!

Toevallig met onze dealer er over gehad....... volgens hem heeft het geen zin om dit op je DL te plaatsen.

:roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Diffie

Bericht door Diffie »

Ben eigenlijk al een jaar bezig om die mapping goed te krijgen, steeds is er weer iets anders aan de hand (kast vervangen, Inlaatrubbers vervangen en al een heleboel keren afgesteld, en dan ging die weer ergens anders slecht lopen (toerengebied) Volgens mijn dealer komt dat omdat ze met het afstellen steeds stapjes maken die eigenlijk te groot zijn en volgens hun kan je met een Power Commander preciezer afstellen met veel kleinere stapjes.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké......als dat zo is dan zou ik waarschijnlijk ook voor die proef gaan....dan kan je altijd nog bepalen of hij erop blijft of niet.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Diffie

Bericht door Diffie »

Precies, moet zeggen dat ik wel heel erg benieuwd ben of het werkt, lijkt me gewoon vreemd als ie ineens perfect zou rijden. Hoop het wel natuurlijk. :D
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Diffie schreef:Precies, moet zeggen dat ik wel heel erg benieuwd ben of het werkt, lijkt me gewoon vreemd als ie ineens perfect zou rijden. Hoop het wel natuurlijk. :D
ben erg benieuwd naar het resultaat, hou ons op de hoogte!

gr.
Richard
Diffie

Bericht door Diffie »

Nou ik heb hem vanmiddag opgehaald en moet zeggen dat de eerste indruk erg positief is !! Nou hebben ze het koppelingshuis ook vervangen en daardoor is de motor een stuk rustiger geworden, maar het hikken en stotteren is nu ook nihil !! Heb er net 102 km mee gereden en toen ging pas het eerste benzine streepje uit (normaal gebeurde dat tussen de 85 en 90 km.) Lijkt erop dat ie nu ook zuiniger is geworden?!
Ga hem dit weekend ff goed uittesten en hou jullie op de hoogte.

Gr. Simon
Diffie

Bericht door Diffie »

Nou heb de Power Commander uitgetest en moet zeggen dat ik er toch wel erg positief over ben. De motor heeft nog niet gestotterd of ingehouden. Pakt ook zonder tegenstribbelen of bokken of iets dergelijks keurig op bij het gasgeven in lage toeren. Vind het wel een hoop geld, maar vind de DL1000 nu zo lekker rijden (eindelijk !!) dat ik hem maar lekker erin laat zitten. Het verbruik is eigenlijk wel gelijk gebleven. Alleen rijden ongeveeer 1:15,4 en met zijn 2en ongeveer 1:13,5 Is niet superzuinig maar hij rijdt nu wel heerlijk en dat vind ik toch ook wel veel waard !!
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Wat is de prijs voor de powercommander bij jouw dealer ??

gr.
Richard
Diffie

Bericht door Diffie »

Het was een Power Commander die als proef ook een maand in een andere DL 1000 heeft gezeten. Hij kostte mij 400 euro inclusief montage en afstelling via de testbank. Begreep dat de monteur die hem afgesteld heeft voor mij een hele nieuwe mapping heeft gemaakt, speciaal gericht op mijn wensen. (de Power Commander wordt geleverd met een paar standaard mappings)
Blijft een hoop geld (en dit was een soort van aanbieding omdat het normaal zo rond de 550 euro kost.) maar ben nu wel blij dat mijn motor na een jaar eindelijk goed loopt.
Diffie

Bericht door Diffie »

Nou de proeftermijn van een maand is bijna voorbij en heb de DL 1000 vandaag terug gebracht naar de dealer om de power Commander er weer uit te laten halen, de motor rijdt er wel beter door (geen stotteren of inhouden) maar het brandstofverbruik is ook toegenomen. Met rustig rijden haalde ik net de 1 op 13. Moet er niet aan denken hoe dat zou worden als ik er sportiever of met zijn 2en op zou rijden. Helaas kon de dealer hier niets aan veranderen omdat ie ws dan weer gaat bokken en stotteren e.d. Vind het daarom ook geen 400 euro waard.
Heb nu mijn hoop maar weer op Hoegee gezet.
11 november gaan ze nogmaals proberen om mijn DL 1000 af te stellen.
Hopelijk wordt dat wel wat :D
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Diffie schreef:...(geen stotteren of inhouden) maar het brandstofverbruik is ook toegenomen. Met rustig rijden haalde ik net de 1 op 13. Moet er niet aan denken hoe dat zou worden als ik er sportiever of met zijn 2en op zou rijden. .... :D
ZONDER "Power Commander" maar met een juiste afstelling, nagenoeg identiek hetzelfde resultaat: geen gestotter, geen gebok, helaas wel een behoorlijk hoog verbruik: 1 op 13 net niet(alleen en sportief)
Dus Power Commander is niets meer dan een 'snel rijk'-gadget, tenminste voor de producent...
Diffie

Bericht door Diffie »

Ja daar lijkt het idd wel op! Heb hem daarom ook maar weer laten verwijderen, hoewel ik de eerste indruk toch wel positief was.
Spocky

Re: Power Commander

Bericht door Spocky »

Even een schopje omhoog.

Afgelopen dagen in heb ik de Eifel rondgereden met mijn DL1000. Perfecte motor mijn Strom voor dit soort omgeving alleen de motor loopt niet optimaal. De beroemde hik rond de 3000 toeren had ik al laten verhelpen maar nog steeds loopt hij niet echt optimaal. Is het raadzaam om een power commander te monteren of moet ik hem laten afstellen bij Hoegee?
Blueberry

Re: Power Commander

Bericht door Blueberry »

Al K&N filter, after market uitlaatsysteem, G-Pack er op? , dan gaat het pas als de brandweer :-)}
DA

Re: Power Commander

Bericht door DA »

Koop gewoon een 650. Geen gehik of gestotter. Makkelijker om te leggen en veel zuiniger. Alleen de kracht mis je. Kom af van een X11(naakte Honda Blackbird) en van een CBR1000. Die hadden wel die kracht en dat was leuk, maar het soepele motorkarakter en het speelse vande DL650 maakt dat snel goed. Dus gezeik met je 1000? Koop een 650. :bye: :schater:
Blueberry

Re: Power Commander

Bericht door Blueberry »

650 :schater: ik heb al een stadsfiets :-)}
Diversion

Re: Power Commander

Bericht door Diversion »

Blueberry schreef:Al K&N filter, after market uitlaatsysteem, G-Pack er op? , dan gaat het pas als de brandweer :-)}
Hey Blueberry,
Even voor mijn understanding (en het opvoedende karakter van dit forum :wink:): wat is een G-pack?

Ik laat mijn brommer binnenkort beurten en wilde een K&N filter bestellen. Krijg ik het advies om vooral een BMC filter te gebruiken (want iedereen in de supersport wereld gebruikt dit). Snijdt dit advies hout?
Blueberry

Re: Power Commander

Bericht door Blueberry »

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... hilit=pack" onclick="window.open(this.href);return false;
Diversion

Re: Power Commander

Bericht door Diversion »

Aha,
ik begrijp dat een G-pack ongeveer hetzelfde is als de Gi pro Advanced TRE waarvoor elders op dit forum een inkoopactie aan de gang is.
Blueberry

Re: Power Commander

Bericht door Blueberry »

Klopt, is er in allerlei soorten en maten, een werkt betaer dan de ander.

Ik heb eerste een TRE (van Ivan USA) gehad en heb nu een NIKKO
Plaats reactie