Nieuw koppelingshuis K5

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Biker

Nieuw koppelingshuis K5

Bericht door Biker »

Gisteren heeft mijn Strom een 12.000 beurt gehad. Hierbij gaf ik aan dat mijn koppeling veel geluid begon te maken. Nu vertelde ze mij dat de Stroms daar meer problemen mee hebben gehad en dat heb ik natuurlijk ook hier gelezen maar niet bij de 2005 modellen, toch is er nieuw koppelingshuis onder garantie besteld.
Diffie

Bericht door Diffie »

He Biker,
Ben eigenlijk benieuwd wat voor geluiden jouw koppeling maakte, heb zelf een DL 1000 van 2005 en vind dat mijn koppeling een rauw geluid maakt zo tussen de 3000 en 4000 toeren. Dit geluid verdwijnt wel als het toerental toeneemt, maar vraag me toch af of dit nu wel of niet normaal is. Ben daarom erg benieuwd wat jouw klachten hierover waren.

gr. Simon.
Biker

Bericht door Biker »

Het geluid was bij mij duidelijk merkbaar als hij stationair liep en dan de koppeling in knijpen en weer loslaten, dan hoor je het verschil erg goed. Het geluid is hetzelfde als wat je bij een Ducati hoort....... :lol:
Diffie

Bericht door Diffie »

Nou mijn DL 1000 uit 2005 staat nu ook bij de dealer om het koppelingshuis te vervangen. Ben benieuwd of het rauwe geluid daarna verdwenen is.
Nick

Bericht door Nick »

Dat euveltje heb ik ook bij mijn 650.. tevens trilt het stuur bij heftig remmen (niet ontzettend erg ofzo)....

Maja, mijn achterrek was ook beschadigd bij aanschaf, en dat bleek een productiefout te zijn. Echter nog nergens een reactie op gehad.....
Diffie

Bericht door Diffie »

Ook mijn kofferek is vervangen omdat er bij aanschaf kleine scheurtjes inzaten. Ben er mee terug gegaan naar de dealer en heb samen met een monteur de beste beugels uit hun voorraad gevist, waarna deze erop gemonteerd zijn.
Nick

Bericht door Nick »

Diffie schreef:Ook mijn kofferek is vervangen omdat er bij aanschaf kleine scheurtjes inzaten. Ben er mee terug gegaan naar de dealer en heb samen met een monteur de beste beugels uit hun voorraad gevist, waarna deze erop gemonteerd zijn.
Mijn dealer wilde contact opnemen met Nimag, heb dit 3x aangegeven. Echter nog geen reactie. Ik geloof dat ik nog maaris langsga morgen!

Jammer dat bij zoon geweldige motor, af en toe slechte service wordt verleend door zowel importeur als dealer....
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: Boven het topic staat een ander onderwerp!!!!
Post a.u.b. in de juiste of maak 'n nieuwe...... :P :P
Modje,
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Diffie

Bericht door Diffie »

Nou het nieuwe koppelingshuis van mijn DL 1000 K5 zit erin en ik moet zeggen wat een verschil!!
Het blok loopt nu veel rustiger en minder trillingen. Bij 5000 toeren begon mijn rechterspiegel zo erg het beeld te vervormen, dat ik amper kon zien wat er achter mij gebeurde. Dit is nu ook een heel stuk beter geworden.
screen

koppelings huis

Bericht door screen »

Hey Luitjes,
Ik ben ook de trotse eigenaar van een DL 1000 uit 2002 en heb ook koppelings problemen.
Bijna meteen na de aanschaf is deze gerepareerd.
Na afgelopen weekeinde in de Harz in duitsland doorgebracht te hebben begon het gezodemieter weer "ratelen in z`n vrij trillen bij het optrekken en voelbare speling bij het op de motor afremmen en optrekken"( lekker in het bochten werk"
Morgen terug naar TT Motoren in Zwolle waar ik hem heb gekocht

wie heeft er nogmeer problemen en is dat koppelings huis van 2005 echt beter??
Groetjes ,
Martin
Bonelli

Bericht door Bonelli »

Hoe lang geldt eigenlijk de garantie voor de koppelingproblemen ???

Mijn DL-1000 K4 (22-06-2004) maakt ook steeds meer kabaal bij het acceleren, rauwe metaalachtige klappen.

Ik zal deze week eens naar Motoport Engbers in Zelhem rijden en vragen wat het kan zijn.

Als inderdaad het koppelingshuis vervangen moet worden, is dat dan nog garantie ???
Plaats reactie