hoog toerental DL 1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Fredje

hoog toerental DL 1000

Bericht door Fredje »

Afgelopen zaterdag mijn DL 1000 GT opgehaald bij Axel in Heerhugowaard. Leuke zaak en aardige mensen ! :lol:

Wat me bij de proefrit opviel is dat het toerental stationair 1500 toeren bedraagt. Op mijn vraag of dit normaal was (mijn vorige fiets - een VFR 800 - liep zo'n beetje 1000 stationair) werd gezegd dat er bij de afleverbeurt naar gekeken zou worden.

Maar afgelopen zaterdag hetzelfde... :?

Vraagje: is 1500 toeren een normaal stationair toerental bij een DL 1000 ???
Fred

Re: hoog toerental DL 1000

Bericht door Fred »

Fredje schreef:Afgelopen zaterdag mijn DL 1000 GT opgehaald bij Axel in Heerhugowaard. Leuke zaak en aardige mensen ! :lol:

Wat me bij de proefrit opviel is dat het toerental stationair 1500 toeren bedraagt. Op mijn vraag of dit normaal was (mijn vorige fiets - een VFR 800 - liep zo'n beetje 1000 stationair) werd gezegd dat er bij de afleverbeurt naar gekeken zou worden.

Maar afgelopen zaterdag hetzelfde... :?

Vraagje: is 1500 toeren een normaal stationair toerental bij een DL 1000 ???
Neen, links onderaan het zadel zit een stelschroefje..draai daar maar eens aan tot hij een dikke 1000t/m heeft da is meer dan genoeg.
Biker

Bericht door Biker »

Inderdaad, mijn 1000 draait ook 1000 toeren stationair en dat is perfect. Ik zou hem niet minder laten draaien, de mechanica wordt dan te zwaar belast.
hayasjeelski

Bericht door hayasjeelski »

biker schreef:Inderdaad, mijn 1000 draait ook 1000 toeren stationair en dat is perfect. Ik zou hem niet minder laten draaien, de mechanica wordt dan te zwaar belast.
en met 1000 krijgtie vlgs mij te weinig smering, staat niet voor niets overal tussen 1250 en 1500........ maargoed jullie zullen t wel beter weten, ik laat m iig lekker op 1500 staan
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

hayasjeelski schreef: en met 1000 krijgtie vlgs mij te weinig smering, staat niet voor niets overal tussen 1250 en 1500........ maargoed jullie zullen t wel beter weten, ik laat m iig lekker op 1500 staan
Waar staat dat dan, dat je Vstrom 1500 toeren stationar moet lopen?

1100 toeren stationair is meer dan genoeg.

gr.
Richard
Beta2

Bericht door Beta2 »

Bij mij wordt het toerental ook steeds door De Valkenier op +/- 1400 toeren gezet/gehouden bij een beurt. zal wel ergens voor dienen mag ik dan aannemen :?
Korsan

Bericht door Korsan »

Bij mij staat hij ook op de 1100. Loopt prima zo
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

blackstrom schreef:
hayasjeelski schreef: en met 1000 krijgtie vlgs mij te weinig smering, staat niet voor niets overal tussen 1250 en 1500........ maargoed jullie zullen t wel beter weten, ik laat m iig lekker op 1500 staan
Waar staat dat dan, dat je Vstrom 1500 toeren stationar moet lopen?

1100 toeren stationair is meer dan genoeg.

gr.
Richard
Uit het werkplaatshandboek van de DL1000 K2!

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Iron Horse schreef: Uit het werkplaatshandboek van de DL1000 K2!

Afbeelding
inderdaad! 1200-/-100 = 1100 toeren
1200+/+100= 1300 toeren

Dus tussen 1100 en 1300 toeren is uitstekend.
1400 of 1500 toeren is te hoog en je Vstrom zal bij deze toerentallen
ook onnodig veel benzine verbruiken bij de stationairloop.

gr.
Richard
L-Strom

Bericht door L-Strom »

De krukas zou te zwaar belast worden bij een te laag stationair toerental, volgens mijn dealer.

Leo.
Richard

Bericht door Richard »

een te laag stationair toerental brengt nog een ander probleem met zich mee. hij kan afslaan tijdens het terugschakelen (bijvoorbeeld bij het naderen van een stoplicht of bochtje) en geloof me maar dat ie dan behoorlijk rap met blokkerend achterwiel tot stilstand komt.
Fred

Bericht door Fred »

Indien je motor afslaat bij een 1100 t/m of de de dealer zet hem stationair op 1500 t/m dan denk ik dat er een probleem is met de afstelling van je motor, want indien hij goed is afgesteld dan geeft 1100 t/m geen enkel probleem.
Richard

Bericht door Richard »

die van mij loopt - als een zwitsers uurwerkje - mooi rond bij ongeveer 1200 rpm en afslaan doet ie dan ook nooit.
maar het is ook meer een waarschuwing in het algemeen om het toerental niet te laag te zetten.
Plaats reactie