Ploffen knallen...

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Geronimo

Ploffen knallen...

Bericht door Geronimo »

Wel stoer hoor dat harde geluid van die uitlaten met dat ploffen en knallen erbij, net echt allemaal :D , maar hoort dat erbij of ligt er een injector naast.

Ik had hier laatst iets gelezen over een rubber van een injector die eruit geknald was en dat dat verandtwoordelijk is voor dat geplof bij het de-accelereren.
Korsan

Bericht door Korsan »

Je zou trouwens nog naar de Zwaag ofzo gaan om je motor na te laten kijken en afstellen. Hoe is dat gegaan?
Geronimo

Bericht door Geronimo »

Geen tijd gehad, ik moet hem dan een dag achterlaten kheb overigens mijn secundaire kleppen verwijderd maar ik ben er niet echt over te spreken. Hij rijd nog net zo goed en zo slecht als voordien.
Ikke

Bericht door Ikke »

Hé Geronimo,

Daar had ik last van ja, bij gas los of bij zeer lage toeren constant (ca 2000tpm) plofte hij heel erg. :? Ook had ik ineens extreem last van inhouden. Er bleek dus een injector uit zijn rubber te zijn, waardoor de brandstofinspuiting niet goed meer geregeld werd.

De injector is bij de beurt weer teruggeplaatst en gelijk de instelling via Yoshimurabox maar wat bij laten stellen. :P

Hou ook je tank in de gaten, want daardoor word er extra brandstof ingespoten om de motor toch te laten voortbewegen. :cry:

Ik zou er niet te lang mee door blijven rijden. :wink:

Marco
V2fun

Bericht door V2fun »

Mijn strom dl1000 gaf af en toe een plof wat mij verder niet stoorde.
Vandaag gaf ie een veel hardere plof[knal] en dacht ik dat de decibel killer er uit vloog.
Na gestopt en gekeken te hebben kon ik niets bijzonders ondekken en ben toen weer doorgereden.
Omdat de motor heel slecht bleef lopen,harde knallen en afslaan bij stationair toerental ben ik via de A12 ri Barneveld [De valkenier] gereden.
Ter hoogte van Ede ging het rode lampje branden en heb toen de motor aan de kant en uit gezet.
Daar sta je dan,mobiel vergeten :oops:
Door een motorrijder 2x die stopte kon ik De Valkenier bellen en hebben ze me ondanks ze het druk hadden toch opgehaald :)
Aangekomen stond een leen motor klaar [slechts 12,50 per dag] en is de strom misschien maandag al op te halen.

Echt SUPER deze service en hebben ze aan mij zolang ik Suzuki blijf rijden een klant voor het leven. :D

Dick
Strommie

Bericht door Strommie »

Mijn strom dl1000 gaf af en toe een plof wat mij verder niet stoorde.
Vandaag gaf ie een veel hardere plof[knal] en dacht ik dat de decibel killer er uit vloog.
Na gestopt en gekeken te hebben kon ik niets bijzonders ondekken en ben toen weer doorgereden.
Omdat de motor heel slecht bleef lopen,harde knallen en afslaan bij stationair toerental ben ik via de A12 ri Barneveld [De valkenier] gereden.
Ter hoogte van Ede ging het rode lampje branden en heb toen de motor aan de kant en uit gezet.
Daar sta je dan,mobiel vergeten
Door een motorrijder 2x die stopte kon ik De Valkenier bellen en hebben ze me ondanks ze het druk hadden toch opgehaald
Aangekomen stond een leen motor klaar [slechts 12,50 per dag] en is de strom misschien maandag al op te halen.

Echt SUPER deze service en hebben ze aan mij zolang ik Suzuki blijf rijden een klant voor het leven.

Dick
: ...... ik heb ook áltijd péch :cry:
Ik heb het héle verhaal gehoord Dick, en weet dat dit je eerste échte pech-gevalletje was, in 35 jaar motorrijden???!
Geef mij óók dat GELUK :lol: :lol: :lol:

Ik ga je zien, gozer!

Groet, Rinus
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:oops: :oops: :oops: Dan hoef ik me niet meer schuldig te voelen...... wij reden langs........maar zagen dat je niet alleeen was :!:

Later bij de Valkenier onderbrak je wat onderhandelingen..... :roll: :roll: ....en ja hoor Mike sprong in de auto....

Hopelijk valt de reparatie mee....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Ikke

Bericht door Ikke »

Zoals ik al zei: Ik zou er niet te lang mee door blijven rijden. :?

Marco
Beta2

Bericht door Beta2 »

v2fun schreef:Mijn strom dl1000 gaf af en toe een plof wat mij verder niet stoorde.
Vandaag gaf ie een veel hardere plof[knal] en dacht ik dat de decibel killer er uit vloog.
Na gestopt en gekeken te hebben kon ik niets bijzonders ondekken en ben toen weer doorgereden.
Omdat de motor heel slecht bleef lopen,harde knallen en afslaan bij stationair toerental ben ik via de A12 ri Barneveld [De valkenier] gereden.
Ter hoogte van Ede ging het rode lampje branden en heb toen de motor aan de kant en uit gezet.
Daar sta je dan,mobiel vergeten :oops:
Door een motorrijder 2x die stopte kon ik De Valkenier bellen en hebben ze me ondanks ze het druk hadden toch opgehaald :)
Aangekomen stond een leen motor klaar [slechts 12,50 per dag] en is de strom misschien maandag al op te halen.

Echt SUPER deze service en hebben ze aan mij zolang ik Suzuki blijf rijden een klant voor het leven. :D

Dick
Ha Dick,

Heb je een blauwe Strom?
Dan is ie volgens mij weer tiptip in orde :)
Ik zag 'm staan van het weekend, die van mij is voor soortgelijke klachten heen geweest (ben ik overigens al bijna een jaar mee aan het klooien)
Er was er nog een met dezelfde klachten maar die was volgens mij vrijdag al opgehaald.
Het schijnt dat de brandstofpomp en de injectors vol troep zaten. Bij mij was dat minder dus waarschijnlijk niet de oorzaak van de ellende.
Veel plezier er weer mee
Strommie

Bericht door Strommie »

Dick heeft inderdaad een blauwe V-Strom, en hij heeft gisteren bericht gehad dat hij hem weer kan gaan ophalen :wink:
Groet, Rinus
V2fun

Bericht door V2fun »

De strom is weer thuis en loopt weer als een zonnetje :D
Het injectie huis en injectors waren vervuilt en dat gaf de storing.
Ook was de motor over een paar honderd kilometer aan een kleine beurt toe, dus dit ook gelijk laten doen.
Als leen motor had ik een suzuki bandit mee,ook een fijne motor.
Toch als je dan weer op de strom rijdt weet en voel je weer wat een dijk van een motor zo,n strom is :) :)

Om niet weer hulpeloos langs de weg te hoeven staan ga ik nu wel lid worden van de ANWB of Route Mobiel, iemand toevallig ervaring met Route Mobiel :?:

dick
Broekie

Bericht door Broekie »

Dag dick, :)

Zo net las ik je reactie en zag dat je lid wilde worden van de ANWB of Routemobiel. Wat mij gelijk te binnen schoot is het volgende :

:!: Als KNMV-lid heb je ook recht op hulp na pech in NL, daarnaast biedt mijn verzekeraar gratis motorpechservice aan in binnen- en buitenland :!:

Misschien wist je dit al, zo niet bij deze. Wellicht kun je je eigen polis er nog eens op na slaan.

Met vriendelijke groet, :)

Hans
V2fun

Bericht door V2fun »

Ja goeie tip Hans, ik had even nog niet aan KNMV gedacht :idea:
Dit jaar ga ik niet meer naar het buitenland op de vstrom dus heb ik nog even de tijd om te vergelijken en ervaringen van anderen te horen als die er zijn van ANWB-Route Mobiel en ook KNMV :wink:

groeten Dick
Blueberry

let op !

Bericht door Blueberry »

Hoi, let wel op bij Route-mobiel.

Bij ANWB staat een registratie op naam, bij Routemobiel moet je per kenteken verzekeren.

Rij je in of op iets anders dan je opgegeven kenteken dan heb je echt pech bij routemobiel.

Bij ANWB zijn er nu meerdere keuze, let wel op, deze loopt wel vanaf november tot november , als je nu een verzekering aangaat betaal je voor een paar maanden het jaarbedrag.

Sukses
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Als KNMV lid (ook op naam) ontvang je 5 x per jaar een motorblad 'gratis' en bij pech kun je gebruik maken van de praatpalen. Ook geldt de service voor je auto als je die zou hebben. Deze moet dan wel jonger zijn dan 14 jaar.

Voor het buitenland kun je ook de service krijgen, daar dien je dan extra voor te betalen.

Kijk ff op KNMV.nl

Succes met je keuze.
Groeten Barry/Stroom2.
V2fun

Bericht door V2fun »

KNMV lijkt me wel wat.

Om vervuiling van injectiehuis en injectors enz te voorkomen kreeg ik de tip om Forte 1 en 2 te gebruiken.
Dit wil ik gaan doen bij de laatste tankbeurt voor de winterstop.
Iemand ervaring hiermee :?: :?:

Dick
Plaats reactie