Ondefinieerbaar horten en stoten in alle toergebieden.
Ondefinieerbaar horten en stoten in alle toergebieden.
Heb ik nu hetzelfde probleem? Net een V Strom gekocht en hij houd in als ik een regelmatige snelheid rijd of ik nu 20, 30, 50 rijd of 120, 130 maakt niet uit welke constante snelheid ik rijd.
In lage toerentallen of terugschakel om te kijken offie het ook doet in hogere toerentallen hij blijft inhouden en weer vrijgeven alsof ie niet weet wattie moet.
Optrekken daarintegen is geen enkel probleem, af en toe heb ik het idee dattie niet genoeg brandstof krijgt te veel lucht of te weinig peut.
Als dit het welbekende arme afstelling probleem is waar V Strom last van heeft dan vraag ik me af hoe kunnen ze dit een motorrijder en liefhebber aandoen .
Ok laat ik niet zeuren er is hopelijk een oplossing voor, stekkertje lambdasonde eruit trekken of rijker af laten stellen (zelf doen?), de secondaire kleppen verwijderen?
Ook zit er een G Pack op zou die voor problemen kunnen zorgen, net gelezen dat het electrische systeem van de V Strom een zwakke schakel is. Ik kan namelijk ook m'n alarmlichten niet gebruiken, zie dit topic.
In lage toerentallen of terugschakel om te kijken offie het ook doet in hogere toerentallen hij blijft inhouden en weer vrijgeven alsof ie niet weet wattie moet.
Optrekken daarintegen is geen enkel probleem, af en toe heb ik het idee dattie niet genoeg brandstof krijgt te veel lucht of te weinig peut.
Als dit het welbekende arme afstelling probleem is waar V Strom last van heeft dan vraag ik me af hoe kunnen ze dit een motorrijder en liefhebber aandoen .
Ok laat ik niet zeuren er is hopelijk een oplossing voor, stekkertje lambdasonde eruit trekken of rijker af laten stellen (zelf doen?), de secondaire kleppen verwijderen?
Ook zit er een G Pack op zou die voor problemen kunnen zorgen, net gelezen dat het electrische systeem van de V Strom een zwakke schakel is. Ik kan namelijk ook m'n alarmlichten niet gebruiken, zie dit topic.
Zo jij bent al vroeg op of is het nog laat op, maar om even op die colectoren terug te komen moet ik daarvoor de tank loshalen? en watnog meer.fred schreef:kijk eens of er soms geen collector los zit van de injecteurs naar de cilinders, heb ik ook aan de hand gehad en dan trekt hij valse lucht.
Dan ga ik zodirect even kijken namelijk, stel dat dat het is dan kan ik de reparateur ook afbellen.
Ik heb de morgendshift, tank afnemen en dan zie de twee spruitstukken van de injecteurs die naar de betreffende cilinders gaan via een rubberen buisje.Geronimo schreef:Zo jij bent al vroeg op of is het nog laat op, maar om even op die colectoren terug te komen moet ik daarvoor de tank loshalen? en watnog meer.fred schreef:kijk eens of er soms geen collector los zit van de injecteurs naar de cilinders, heb ik ook aan de hand gehad en dan trekt hij valse lucht.
Dan ga ik zodirect even kijken namelijk, stel dat dat het is dan kan ik de reparateur ook afbellen.
Deze buisjes zijn dmv een ring vastgezet aan de cilinders, kijk daar maar eens naar. Succes.
Nou dat doe ik voorlopig ook niet meer, om de tank te kunnen optillen moeten eerst alle kuipdelen losgehaald worden.
Ik heb denk ik al meer gesloopt dan me lief is. Het valt wel mee maar dit laat ik toch maar aan monteurs over want die plastic drukverbindinkjes sneuvelen mij veel te snel en ik heb geen reserve drukverbindingkjes.
Die hebben ze bij de Suzukidealer waarschijnlijk wel dus als zij ze stuktrekken dan is dat niet zo'n ramp.
Die rubberen drukknoppen waarmee je de tripmeter en de klok instelt die heb ik menen te moeten verwijderen om de delen van het dashboard te kunnen loshalen. Nu krijg ik die rubbertjes niet meer terug in het dashboard. Kortom ik ben geen cm verder gekomen, eerder verder van mn doel.
O en als je dan eindelijk de tank een stukje op kan tillen dan zie je een box waarin waarschijnlijk het luchtfilter zit. Dus die colectoren heb ik niet eens te zien gekregen.
Ik heb denk ik al meer gesloopt dan me lief is. Het valt wel mee maar dit laat ik toch maar aan monteurs over want die plastic drukverbindinkjes sneuvelen mij veel te snel en ik heb geen reserve drukverbindingkjes.
Die hebben ze bij de Suzukidealer waarschijnlijk wel dus als zij ze stuktrekken dan is dat niet zo'n ramp.
Die rubberen drukknoppen waarmee je de tripmeter en de klok instelt die heb ik menen te moeten verwijderen om de delen van het dashboard te kunnen loshalen. Nu krijg ik die rubbertjes niet meer terug in het dashboard. Kortom ik ben geen cm verder gekomen, eerder verder van mn doel.
O en als je dan eindelijk de tank een stukje op kan tillen dan zie je een box waarin waarschijnlijk het luchtfilter zit. Dus die colectoren heb ik niet eens te zien gekregen.
Alleen de imbussen van de zijpanelen los doen, niet verwijderen.Geronimo schreef:Nou dat doe ik voorlopig ook niet meer, om de tank te kunnen optillen moeten eerst alle kuipdelen losgehaald worden.
Ik heb denk ik al meer gesloopt dan me lief is. Het valt wel mee maar dit laat ik toch maar aan monteurs over want die plastic drukverbindinkjes sneuvelen mij veel te snel en ik heb geen reserve drukverbindingkjes.
Die hebben ze bij de Suzukidealer waarschijnlijk wel dus als zij ze stuktrekken dan is dat niet zo'n ramp.
Die rubberen drukknoppen waarmee je de tripmeter en de klok instelt die heb ik menen te moeten verwijderen om de delen van het dashboard te kunnen loshalen. Nu krijg ik die rubbertjes niet meer terug in het dashboard. Kortom ik ben geen cm verder gekomen, eerder verder van mn doel.
O en als je dan eindelijk de tank een stukje op kan tillen dan zie je een box waarin waarschijnlijk het luchtfilter zit. Dus die colectoren heb ik niet eens te zien gekregen.
En bij de drukverbindingen moet je met een tangetje het middelste gedeelte uittrekken.
Om de luchtfilter te verwijderen: enkel 4 schroeven lossen.
De voorste kuipdelen (instrumentenbord) moet je niet verwijderen of losschroeven om de tank te verwijderen.
Het is wel makkelijker als de tank bijna leeg is ivm het gewicht.
Normaal is zo een klusje klaar op een 10 tal minuten.
succes.
Ehh, wat betreft die drukverbindingen.. Voor het verwijderen moet je het middenstuk indrukken met bijvoorbeeld de punt van een schroevendraaier. Daarna kun je die verbindingen er zo uithalen. Voor dat je ze weer terugplaatst eerst het pinnetje weer terugduwen zodat die er aan de voorkant uitsteekt. Verbinding terugplaatsen, pinnetje weer in de oorspronkelijke stand duwen en het zit weer vast. Geweld of kracht is niet nodig.
- Willem
- DL650 berijder
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Zwanenburg
Hoi, ik heb er zelf ook altijd een paar in voorraad en ik dacht dat ze ongeveer 1 Euro per stuk waren (vorig jaar)
onderdeelnummer 09409-06341-5PK_225
Clip (Black)
Groet, Willem
onderdeelnummer 09409-06341-5PK_225
Clip (Black)
Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Ja de 19e ga ik naar Niwa in Zwaagdijk om de brommer wat rijker af te laten stellen.
Het karakter van de motorfiets is wel geweldig maar als je er file mee moet rijden vind ik het vooralsnog een drama.
nu heb ik de Sebring uitlaten weer teruggezet want de eigenaar had ivm de 2 jaarlijkse duitse motorkeuring de originele uitlaten er weer onder gehangen, er komt nu helemaal een brulgeluid onder vandaan, goed om koekbikkers in de file de stuipen op het lijf te jagen .
Misschien dattie met de Sebrings beter rijd, hij is in ieder geval gretiger op het gas, dit weet ik omdat ik illegaal een klein stukkie gereden heb .
Ik wacht nl nog op de kentekenpapieren en de plaat.
Het karakter van de motorfiets is wel geweldig maar als je er file mee moet rijden vind ik het vooralsnog een drama.
nu heb ik de Sebring uitlaten weer teruggezet want de eigenaar had ivm de 2 jaarlijkse duitse motorkeuring de originele uitlaten er weer onder gehangen, er komt nu helemaal een brulgeluid onder vandaan, goed om koekbikkers in de file de stuipen op het lijf te jagen .
Misschien dattie met de Sebrings beter rijd, hij is in ieder geval gretiger op het gas, dit weet ik omdat ik illegaal een klein stukkie gereden heb .
Ik wacht nl nog op de kentekenpapieren en de plaat.