Los koppelingspedaal

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Ikke

Los koppelingspedaal

Bericht door Ikke »

Zondag reed ik op de snelweg, wil ik terugschakelen van 6 naar 5, voel ik geen koppelingspedaal meer. Ik kijk naar beneden, blijkt hij los te bungelen :shock: . Heeft iemand dit al eerder meegemaakt.
:idea: In ieder geval, het kan geen kwaad om even te controleren of de moer nog steeds goed vast zit.

Marco
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik neem aan dat je je versnellingspedaal bedoelt..... 8) Je koppeling zit bij mijn weten nog steeds links aan je stuur. :lol: Maar dat dan even voor de gein. :wink: :lol:

Ik heb geen 1000 maar weet niet of dat uitmaakt. Het lijkt me wel een vreemde ervaring ineens je pedaaltje kwijt te zijn. Misschien iets dat je kunt claimen op een onderhoudsbeurt? Men wordt geacht dan een aantal zaken na te lopen. Als het in ieder geval maar geen schade heeft opgeleverd!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kermit

Re: Los koppelingspedaal

Bericht door Kermit »

Ikke schreef:Zondag reed ik op de snelweg, wil ik terugschakelen van 6 naar 5, voel ik geen koppelingspedaal meer. Ik kijk naar beneden, blijkt hij los te bungelen :shock: . Heeft iemand dit al eerder meegemaakt.
:idea: In ieder geval, het kan geen kwaad om even te controleren of de moer nog steeds goed vast zit.

Marco
ja, vorig jaar is mij hetzelfde overkomen in Italie. het pookje zat er trouwens zo weer op, niks geen schade. en het is me enkele jaren geleden ook op de varadero overkomen. zal wel weer iets te maken hebben met "dikke 2 cilinders"
:mrgreen:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

ook al aan de hand gehad
Na 3500 km vakantie (op ongeveer 100 kilometer van thuis). Is wel ff verschieten...

zit nu vast met loctite
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

losgetrild(e boutjes en moertjes)

Bericht door Stroom2 »

Naar aanleiding van berichten op het forum verleden jaar de "bevestigingsnok" ook nagekeken en deze bleek toen ook los-'getrild'. Het pookje zat nog wel op de plaats. Vastgedraaid en geen problemen meer mee gehad. Wel loop ik regelmatig enkele bouten en moeren na zoals ook deze, waaraan het pookje bevestigt zit.......
Groeten Barry/Stroom2.
Ikke

Bericht door Ikke »

Iron Horse schreef: Als het in ieder geval maar geen schade heeft opgeleverd!
Nee geen schade, alleen vijf minuten oponthoud, maar ik ben dus niet de enige die dit heeft meegemaakt. :? .
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Yep, me too. Direct een kwartier na de 1000 kilometer beurt.

In het werkplaatshandboek staat heel duidelijk dat moeren en bouten volgens specs moeten worden aangedraaid bij elke beurt. Vooralsnog ben ik geen enkele dealer tegengekomen die dat ook daadwerkelijk doet. Met name de dodelijk vermoeide gezichtsuitdrukking die een monteur op zijn gelaat krijgt als je dat aandraaien ter sprake brengt, spreekt dan boekdelen.

Kennelijk vetrouwt de dealer op Suzuki, terwijl Suzuki op de dealer vertrouwt. Een ongezonde situatie lijkt me. Het is gewoon wachten tot er door zoiets en echt ongeluk veroorzaakt wordt.... (afkloppend)
Kermit

Re: Los koppelingspedaal

Bericht door Kermit »

kermit schreef:
Ikke schreef:Zondag reed ik op de snelweg, wil ik terugschakelen van 6 naar 5, voel ik geen koppelingspedaal meer. Ik kijk naar beneden, blijkt hij los te bungelen :shock: . Heeft iemand dit al eerder meegemaakt.
:idea: In ieder geval, het kan geen kwaad om even te controleren of de moer nog steeds goed vast zit.

Marco
ja, vorig jaar is mij hetzelfde overkomen in Italie. het pookje zat er trouwens zo weer op, niks geen schade. en het is me enkele jaren geleden ook op de varadero overkomen. zal wel weer iets te maken hebben met "dikke 2 cilinders"
:mrgreen:
zonet bij het inrijden nota bene, kilometerstand 400, is het versnellingspookje weer gaan hangen. en daarna nog 2 keer. de aanwezige steeksleutel is blijkbaar net te dik om de bout goed vast te zetten. waarom overkomt mij dit nou altijd?
:evil: :mrgreen:
Plaats reactie