verbruik vergelijking DL 650 vs 1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
bonistrom

verbruik vergelijking DL 650 vs 1000

Bericht door bonistrom »

Hoi Strommers, ik ben nieuw hier.
heb sinds drie weken een zwarte v-strom 1000 van '04. tienduizend km op de teller bij aankoop. inmiddels heb ik voor de derde keer getankt en begin me zo wat vragen te stellen over het verbruik.
lijkt vrij hoog te zijn ondanks mijn rustige rijstijl maar ik moet het nog is precies nagaan.

maarre, vooraleer tot de aankoop over te gaan had ik wel gelezen wat er zoal te lezen viel over de 650 en de 1000.
heb daarvoor de magazines nr 8 & 10 uit jaargang 2004 van 'motoren en toerisme' nabesteld.
In nr 8 staat een vergelijkingstest tussen de
aprilia capo nord 1000 - bmw 1200 gs - honda varadero 1000 - kmtm 950 adventure en de suzuki DL 1000 v-strom.
volgens deze test is het verbruik van de dl 1000 is 6,21 liter op 100 km met een actieradius van 355 km.

in nr 10 staat een vergelijkingstest tussen de bmw F650 GS - honda XV 650 transalp en de suzuki dl 650 v-strom. volgens deze vergelijkingstest is het verbruik van de dl 650 6,1 liter op 100 km met een actieradius van 361 km.

Voortgaande op deze beide tests leek me het verschil in verbruik tussen de v-strom 650 en 1000 te verwaarlozen.
maar op dit forum las ik dat een v-strom 650 tot 25 % zuiniger kan zijn. had ik dat geweten had ik wel een 650 gekozen. Maar euh, die lijkt wel een uitlaat verloren te zijn. grapje...
:P
Ik vroeg me dus af hoe de eigenaars van een 650 v-strom op dit forum er in slagen zoveel zuiniger te rijden?

of moet ik de berichten op dit forum over veel zuiniger 650'ers dan 1000'ers eerder als een potje vriendelijkschappelijk en v-strom broederlijk onder elkaar dollen en plagen opvatten in de zin van 'mijn 650 heeft wel een uitlaat minder maar is toch lekker veel zuiniger dan jouw 1000!'?

ik lees het graag.
wie weet heb ik dan minder spijt een 1000 gekocht te hebben. voor de rest ben ik er reuze blij mee!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bonistrom op do 15-06-2006, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Bonistrom,

Allereerst welkom natuurlijk en geluk gewenst met je 1000.

Zoals je misschien kun zien heb ik een van die zuinige 650s. Ik rij redelijk rustig met af en toe een sprintje en kom over het algemeen op 4,5L/100km (1L op 22,5km)uit met euro95. Als je de kans krijgt om lager octaan te tanken lijkt dat zelfs nog beter te gaan. Mijn beste tank was 350km in Denemarken op octaan 92: 3,75L/100km (1L op 27km). Daar is echt geen kilometer aan overdreven. Ik heb toen wel heel rustig gereden, met Anke in mijn kielzog, maar had wel dubbele koffers, tanktas en een rol achterop met kampeeruitrusting bij me.

Ik rij verder altijd zonder passagier, vrijwel altijd met topkoffer.

De injectie blijkt dus toch wat zuiniger dan in de tests beschreven stond.

Voor externe bevestiging van het verschil tussen 650 en 1000:

http://www.totalmotorcycle.com/Motorcyc ... Suzuki.htm

En ik hoef me echt niet af te zetten tegen 1000-rijders: ik heb voorlopig genoeg aan mijn 650 :P en die tweede pijp maakt alleen maar extra herrie :twisted: .

Succes,
Leo
Leipo

Bericht door Leipo »

mijn actieradius schommelt tussen de 360 en 480km met mijn DL650
360km als ik alleen maar vol gas snelweg rij (naar mijn werk bijvoorbeeld), 480km als ik rustig door de Veluwe tuf :P
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik kom met mijn DL1000 aan 6.1 lit / 100km, of zoals onze nederlandse broeders het uitdrukken 1/16.6, dus zo ongeveer een actieradius van 350km. Dit is vrij sprotief gereden met duo naar onze belgische kust en terug via de expressweg. Met of zonder duo maakt niets of weinig verschil. Woon-werkverkeer is iets minder zuinig, zo'n 7 tot 7.5 lit / 100km, wel sportief tot zeer sportief gereden :lol: Het verbruik maakt me niet zoveel uit, het plezier dat ik aan zo'n DL1000 beleef doet het meerverbruik verbleken :wink: Althans in mijn geval toch 8)
bonistrom

Bericht door bonistrom »

hoi Backdraught, bedankt voor de link van totalmotorcycle.com
gemiddeld verbruik van de v-strom 650 ligt daar op 5,7 L/100km en de 1000 7 L/100km.
dat ligt al wat verder uit elkaar dan het testverbruik van 6,1 en 6,5 in het motoren en toerisme magazine.

over het algemeen verbruikt jouw 650 4,5L/100km (1L op 22,5km)met euro95. Da's dik een liter onder het gemiddelde verbruik dat wordt opgegeven op totalmotorcycle. Met een tank van 22 liter geraak jij dus 495 km ver als je tot de laatste druppel rijdt.

en hoi Leipo, dat geld dus ook voor jouw 650.

hm, ik ben een zeer kalme rijder en houd sinds men laatste tankbeurt ik het oog hoeveel km ik met een volle tank doe. 200 km tot hiertoe en ik heb nog maar 1 blokje over vooraleer ik in het reserve gedeelte terechtkom en het tanksymbooltje gaat knipperen...
lijkt dat ik met veel moeite de 350 km ga halen als ik em tot de laatste druppel leegrijdt. ik ga dat is doen. jerrycanneke benzine achterop binden...
met een 650 geraakt men dus bijna 150 km verder... das wel de moeite.

paar weken geleden nog een daijiro 106 powerbox laten plaatsen.
http://www.motorwereld.be/nieuws.asp?ru ... rtikel=870" onclick="window.open(this.href);return false;

heel leuk dat ding. het hikken in lage toerentallen is er mee verdwenen. Volgens de suzukidealer zou men v-strom er ook zuiniger mee worden. Niet veel van te merken tot hiertoe.

hoi ook Strommax. aha een 1000 rijder.
6,1 lit / 100lm de jouwe. Ben net nog is gaan zien naar de mijne in de garage. 150 km meer met een tank vindt ik wel aantrekkelijk maar dan zou ik mijn stoere achterkant met 2 uitlaten moeten missen en de meer auditieve herrie en dat vind ik minder aantrekkelijk...
:(
Afbeelding
:lol:
Laatst gewijzigd door bonistrom op do 15-06-2006, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Strommax

Bericht door Strommax »

Misschien is uw tankaanduiding niet correct :?: Als mijn "E" aanduiding begint te pinken, dan heb ik nog 4.5 lit in de tank ! Welke Daijio heb je laten plaatsen de RS of de RE versie :?:
bonistrom

Bericht door bonistrom »

even gaan nazien: RE 106 hebben ze bij mij geplaatst. ik had nog nooit van zo'n ding gehoord.
wat is het verschil tussen een RE106 en een RS106? op de website van daijiro.com zie ik enkel dit:
Afbeelding
Strommax

Bericht door Strommax »

Wel het verschil tussen de RS en de RE is de top snelheid. Bij de RS is de begrenzing volledig weg dwz topspeed van 230 (en ik kan het weten want ik heb het al getest) :lol: en bij de RE is enkel de begrenzing weg in 2de 3de en 4de vitesse. De V-Strom wordt begrensd om de europese homologatie normen qua geluid te halen. Deze wordt gemeten aan de filterbox (niet aan de uitlaten!!), dus daarom na het plaatsen van de Daijiro krijg je een iets voller aanzuiggeluid :D
Leipo

Bericht door Leipo »

bonistrom schreef: over het algemeen verbruikt jouw 650 4,5L/100km (1L op 22,5km)met euro95. Da's dik een liter onder het gemiddelde verbruik dat wordt opgegeven op totalmotorcycle. Met een tank van 22 liter geraak jij dus 495 km ver als je tot de laatste druppel rijdt.

en hoi Leipo, dat geld dus ook voor jouw 650.
ik heb 1 keer langs de snelweg gestaan met een lege tank :roll: en toen stond er 397km op de dagteller: ik dacht de laatste 5km naar het tankstation wel te kunnen redden :oops:

ik verbruik gemiddeld zo'n 1l op 20km
bonistrom

Bericht door bonistrom »

Strommax schreef:Wel het verschil tussen de RS en de RE is de top snelheid.
ah ok, de RS daijiro maakt de v-strom niet zuiniger dan de RE, alleen wat sneller. ik heb dan toch geen verouderd spul gekocht.
:)
en over de 200 km/u rijden ga ik waarschijnlijk toch niet proberen.

wat ik wel wil proberen is men 1000 zuiniger te laten maken. op dit forum las ik hier en daar wat over zuininger rijden door het juist afstellen van de motor. In hoeverre is dit zinnig?
Stap ik maar gewoon naar een suzuki dealer met de vraag men 1000 wat zuininger af te stellen? is het zo simpel?
bonistrom

Bericht door bonistrom »

Strommax schreef:Misschien is uw tankaanduiding niet correct :?: Als mijn "E" aanduiding begint te pinken, dan heb ik nog 4.5 lit in de tank !
Als de "E" aanduiding begint te pinken? daar moet ik is op letten. Volgens mijn herinnering begint er een klein zwart benzinepompsymbool te knipperen als aan het laatste blok begonnen wordt en daarna een witte (of rode?) rand die begint te knipperen rond het laatste blok. een van de dagen zal ik het weten. Morgen met een jerrycannetje achterop onderweg...
:roll:
Strommax

Bericht door Strommax »

Om het bokken en horten weg te krijgen heeft mijn dealer na het plaatsen van de Daijiro, de motor iets rijker moeten afstellen, en dit zou de motor ook iets zuiniger moeten maken. Heb dit wel niet getest :oops:
Nick

Bericht door Nick »

Mijn strommetje is 2 maanden oud. Tis dan wel een 650, maar heb 4x getankt, en word met de tankbeurt zuiniger. Zit nu op 1:22. En dan rij ik met een aardig aggressief rechter polsje!
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Nick schreef:Mijn strommetje is 2 maanden oud. Tis dan wel een 650, maar heb 4x getankt, en word met de tankbeurt zuiniger. Zit nu op 1:22. En dan rij ik met een aardig aggressief rechter polsje!
Da's niet verkeerd, ik heb in de afgelopen 5382 km precies 300,3 liter getankt en dan kom ik op 1 op 17,92. Gaat om een 650 natuurlijk.
Fred

Bericht door Fred »

DL1000:
Autosnelweg Duitsland met passagier en bagage,kruissnelheid150:5,3/100km
Woon-werkverkeer, alleen, zonder autosnelweg: 6,3/100km
Ik tank altijd het laagste octaangehalte dat ik kan vinden, dus in Belgie 95 en in Duitsland 91. Geen verschil in verbruik of prestatie te merken.
bonistrom

Bericht door bonistrom »

fred schreef:DL1000:
Autosnelweg Duitsland met passagier en bagage,kruissnelheid150:5,3/100km
Woon-werkverkeer, alleen, zonder autosnelweg: 6,3/100km
nog een 1000 strommer. merci voor de bijdrage! da's een hart onder de riem voor mij.
ik stond daarstraks al beteuterd te kijken naar mijn 1000. moest ik nou echt overwegen hem in te ruilen voor een 650 met een geamputeerde uitlaat?

nee dus! Barst, dan moet dat mij toch ook lukken!
vandaag ga ik effe stil vallen onderweg. jerrycan met 5 liter is al achterop gebonden. ben benieuwd...
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Verbruik, verbruik, wat maakt die 1 of 2 liter extra nou uit?
Gaan we overdag een beetje zuinig doen om vervolgens 's avond maar een biertje extra te nemen want we hebben zo leuk gereden :lol: :lol: :lol:
Fred

Bericht door Fred »

Hunter6 schreef:Verbruik, verbruik, wat maakt die 1 of 2 liter extra nou uit?
Gaan we overdag een beetje zuinig doen om vervolgens 's avond maar een biertje extra te nemen want we hebben zo leuk gereden :lol: :lol: :lol:
Natuurlijk zo is het, maar het mag niet de spuigaten uitlopen.
Het verbruik van ne V-strom (650/1000) is volgens mij vrij normaal.
Had der laatst ne opgefokte CBR bij in Duitsland, 150 km en die was al aan het panikeren. Da brommerke zoop zo maar liefst 10 liter op 100 km met een benzinetankje van 17 liter. :lol:
Da was bijna constant zoeken naar een pomp, met veel tijdverlies erbij natuurlijk.
bonistrom

Bericht door bonistrom »

net thuis. ben in Leuven naar een diavoorstelling geweest van een Belg die in 4 jaar tijd de wereld is rondgereden op een Honda Pan European. heel inspirerend!
plezante anekdote te horen dat hij in Iran voltankte voor een paar euro's!
http://users.skynet.be/krispaneuropean. ... ge1026.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Fred, ik drink 's avonds geen biertjes (in het weekend ook niet), dus daar is het niet voor. :lol:
gewoon handig om weten hoever ik nu eigenlijk geraak met een volle tank op men nieuwe tweedehands v-strom voor het geval ik ook een wereldreris onderneem.
:roll:
Heb er gisteren dus even tot de laatste druppel mee gereden. nadat het benzinepomp symbool begon te knipperen op 230 km heb ik nog 90 km kunnen rijden.
320 km actieradius, geen meter verder. Niet echt denderend...
Kieperde de 5 liter uit de jerrycan er in en aan de benzinepomp een minuutje verderop nog is 17 liter erbij. Tot aan de boort gevuld dus deze keer met 22 liter. Misschien had ik em daarvoor zo vol niet gedaan door de hoge vuldop in de tank.
ga em nog is helemaal leeg rijden.

in de suzuki garage legden ze me nog uit dat een 1000 niet perse zuiniger gaat rijden door onder de 3000 toeren te blijven. eerder andersom. tussen de 3 en de 6000...
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ik heb zowel een DL650 gehad (K4, 32.000 km) als nu een DL1000 (K5, 28.000km).

Over het verbruik van beiden kan ik het volgende zeggen. Gemiddeld verbruikte bij mij de DL650 1:17 a 1:18. Met mijn DL1000 zit ik nu op 1:16. Mijn rijstijl is op beide motoren gelijk: lekker snel optrekken en vaak sneller rijden dan de toegestane snelheid.

Dus ja, met een DL1000 is je verbruik hoger.

MAAR: Als je van echt snel rijden houdt is de situatie opeens geheel anders. Met mijn DL1000 kan ik 150 km/uur op de GPS, dat is 170-180 op de teller (5500 rpm in de zes) rijden terwijl mijn verbruik dan nog steeds 1:15 a 1:16 is. Dat lukte me met mijn DL650 niet. De keren dat ik constant zo gejakkerd heb (140 GPS, 7000-8000 rpm in de zes) op de kleine zat mijn verbruik op 1:11 a 1:12!!!

Dus bij rustig rijden heeft de DL650 een lager verbruik maar als je beide motoren op hun donder geeft, gedraagd de DL1000 zich veel volwassener.

Meten is weten bij mijn DL1000:

Afbeelding
bonistrom

verbruik vergelijking DL 650 vs 1000

Bericht door bonistrom »

hoi Ferdo,

hartelijk bedankt voor de waardevolle informatie!
bij het kopen van deze 1000 had ik in gedachte om lange trajecten over autostrade in een korte tijd (week) af te leggen. duitsland door tegen hoge kruissnelheid om zo de uiteinden van europa te verkennen. De 1000 een prima keuze dan toch.

Om binnen enkele jaren mijn droom van een wereldreis te realiseren heb ik eerder een superszuinige ééncylinder zoals een bmw 650 GS dakar in gedachte. Eens europe uit in het toch gedaan met goed geasfalteerde wegen. Ik heb dit jaar drie maanden (jan-feb-maart) met trein en bus door india getrokken en heb daar regelmatig met een 150 cc enkele dagen rondgesnord. zelden over de 50 km/h gereden. Gewoon onmogelijk door de slecht onderhouden asfalt wegen met putten van 20 cm in en niet aangegeven speedbumps...

Waar heb je die grafiek vandaan, komt die van je GPS?
Ik heb de nieuwe garmin streetpilot 2830 in bestelling staan.
Ferdo

Re: verbruik vergelijking DL 650 vs 1000

Bericht door Ferdo »

bonistrom schreef:Waar heb je die grafiek vandaan, komt die van je GPS?
Die grafiek komt uit het excel spreadsheet bestand waarin ik alle tankbeurten noteer. Vandaar: meten is weten.

Wat niet blijkt uit de grafiek is dat alle zuinige pieken erin, op één na, gereden zijn met duitse RON91 benzine.

Die ene echt zuinige piek is door de dealer gereden om aan te tonen dat een DL1000 ook 1:19 kan halen. En die andere onzuinige piek van 1:10 is op de testbank ontstaan!!

Heb je al een idee wat jouw DL1000 verbruikt als je constant in de zes 5500 rpm rijdt?
bonistrom

Bericht door bonistrom »

nee, geen idee wat men dl 1000 verbruikt als ik constant in de zes op aan 5500 rmp rijdt. Heb nog geen lange trips alleen over autostrade afgelegd. Ben nog aan het wachten op de Jesse aluminiumkoffers die ik besteld heb. einde van deze maand zou ik ze hebben. Begin volgende maand trek ik er dan op uit.

ik laat je weten hoe ver ik geraak.
greetz
Harry

Bericht door Harry »

Dat valt niet tegen..........het verbruik van de hierboven beschrteven DL1000's

Tenminste als ik dat vergelijk met mijn drankorgel. zie ook:http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1755

En dat met een rustige rijstijl ( toertochtjes, zonder haast)
Inmiddels een tijdje nauwkeuriger bijgehouden: 1;13,5 ( 7,4/100km) rustige ritjes in de omgeving met een "zachte" gashand

Te dorstig volgens alle maatstaven!

Ik kreeg van iemand de tip om de tank eraf te nemen om te controleren of de retourleiding van de brandstof injectie wellicht geknikt was....... :shock: ??
Schijnt ook bij andere motoren wel eens voor te komen :?:
Iemand die daar wat nuttig's over weet??
Nick

Bericht door Nick »

Ik heb eens paar tanken goed bijgehouden. Mijn V-Strom (650) heeft nu 2000 km op de teller staan, en word met de tankbeurt zuiniger.

Inmiddels heb ik 1:21,7.. gehaald. Dat betekend een actieradius van zo'n 475 km. Niet slecht toch. Ik denk, dat als ik mijn polsje iets meer in bedwang hou, de 1:25 wel te halen is.

Ik merk wel, dat ik een aardige uitschieter in positieve zin ben, of ligt dat aan de nieuwigheid van de machine?
Robbedoes

Bericht door Robbedoes »

Nick schreef: ... Ik merk wel, dat ik een aardige uitschieter in positieve zin ben, of ligt dat aan de nieuwigheid van de machine?
Ik heb inmiddels 6000KM op de teller, en heb ook een verbruik tussen 1 op 21 - 1 op 23. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik een rustige rijder ben. Dat zijn dan in ieder geval twee positieve uitschieters

Rob.
Tuke

Bericht door Tuke »

Met een kleine 20.000 kilometer op mijn DL650 is het gemiddelde verbruik:
19,69 kilometer per liter
of
5,08 liter per 100 kilometer

Grafiek en data tankbeurten staan op:
http://www.motomalibu.nl/vstrom650/logb ... rbruik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

nb grafiek geeft gemiddeld verbruik over 10 tankbeurten weer om de al te grote pieken en dalen op te vangen.
bonistrom

Re: verbruik vergelijking DL 650 vs 1000

Bericht door bonistrom »

ferdo schreef:Heb je al een idee wat jouw DL1000 verbruikt als je constant in de zes 5500 rpm rijdt?
Met een kruissnelheid van 130 Km/h vanuit Willebroek / België met passagier en maximum bagage over de autostrade naar Rouen in Frankrijk. 370 km afgelegd en een propvolle tank van 22 liter leeggereden tot bijna de laatste druppel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Leeg is Leeg, :?

Ik heb vandaag 300 mtr. moeten lopen omdat de tank van mijn DL650 BR, echt helemaal leeg was. :cry: Na het tanken ging er 20,75 Liter in. Hij zat toen tot de nok toe vol. RaRaRa :?: Volgens de gegevens zit er een tank op van 22 Liter. Waar is die 1,25 Liter inhoud naar toe??? Of zou de pomp niet goed zijn afgesteld? Ik heb er precies 404 KM mee kunnen rijden. Het verbruik van mijn Black Rhino 650 komt hiermee op 1:19,5 Km.

Groetels,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Tuke

Bericht door Tuke »

Rhino VStrom schreef:Leeg is Leeg, :?

Ik heb vandaag 300 mtr. moeten lopen omdat de tank van mijn DL650 BR, echt helemaal leeg was. :cry: Na het tanken ging er 20,75 Liter in. Hij zat toen tot de nok toe vol. RaRaRa :?: Volgens de gegevens zit er een tank op van 22 Liter. Waar is die 1,25 Liter inhoud naar toe??? Of zou de pomp niet goed zijn afgesteld? Ik heb er precies 404 KM mee kunnen rijden. Het verbruik van mijn Black Rhino 650 komt hiermee op 1:19,5 Km.

Groetels,

Peter
Ik heb zo'n vermoeden dat een deel van de tank simpelweg onder het niveau ligt van de aansluiting richting de benzinepomp. Wellicht dat iemand een mooie tekening/doorsnede van de tank kan vinden?
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Dit is alles wat ik kan vinden in het werkplaatshandboek. Niet echt duidelijk te zien. Alhoewel het lijkt alsof er een drempel aanwezig is onderaan de benzinepomp.

Afbeelding
rogowat

Bericht door rogowat »

Mijn DL1000 had een verbruik van gemiddeld 6,7l/100km (1:14,93).
Op aanraden van een kennis Strommer heb ik een "Nikko G-Pack" geïnstalleerd om vooral het hikken en stotteren in de onderste toeren te verminderen. Groot was mijn verbazing toen meteen vanaf de eerstvolgende tankbeurt bleek dat ik meer kilometers kon rijden met een tank. Nauwkeurig bijhouden van de tankbeurten geeft nu volgend resultaat: gemiddeld 6,2l/100km (1:16,13). Deze metingen komen tot stand op binnenwegen (draaien, keren, optrekken en afremmen) voor woon-werkverkeer,rustig op het gas, met twee zijkoffers en een topcase. Aan de pomp wordt steevast gekozen voor 95RON. Ik denk dat het verduiveld moeilijk is om een 1000Strom in dergelijke omstandigheden onder de 6liter (1:16,66)te krijgen.
Strom-groeten.
Nick

Bericht door Nick »

Ik klaag nog steeds niet over mijn verbruik. Mijn 650 presteerde het, om vorige week, tijdens een rit van ruim 380 km een verbruik van 1:23,4 te halen.
En het was zeker geen saaie en slome rit!
Prof

Bericht door Prof »

Het verbruik wordt bij mij steeds beter. Bij echt snelle ritten kon het verbruik oplopen naar 1:12. Heb nu 30000 km gereden en rij nu gemiddeld rond de 1:16 en bij echt snelle ritten 1:14. Wat mij verder opvalt is de de tempetaruur een grote rol speelt. Koud weer beinvloed het gebruik fors.
WL

Verbruik 650A (met ABS)

Bericht door WL »

Verbruik: 1 op 22 tot 25. Solo, met topkoffer. Veelal lange afstanden. Net terug van bezoek Le Mont-Saint-Michel. Zie ook: http://www.willemlaros.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Verbruik 650A (met ABS)

Bericht door Stroompje »

WL schreef:Verbruik: 1 op 22 tot 25. Solo, met topkoffer. Veelal lange afstanden. Net terug van bezoek Le Mont-Saint-Michel. Zie ook: http://www.willemlaros.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

:worship: Mmmmm mooie plaatjes.....van mooie plaatjes :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
adje

Bericht door adje »

Ik heb sinds 2,5 maand een DL1000 en heb er nu 4500km mee gereden.Over het rijden en sturen totaal geen klachten maar over het verbruik wel,ik kom niet verder dan een 1 op 12.Het meest rijd ik snelweg naar mijn werk met een gemidelde van 130km/h in mijn zes.
Ik weet niet of dit normaal is ofdat het aan de motor ligt.Zit er aan te denken om hem af te laten stellen bij Hoegee,iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Nu 2 nov '06 > 15.541km Op de DL1000 met over de gehele perioden vanaf 0 km de onderstaande results:
......................Bedrag......Liters......Gereden Km......Prijs per ltr......1 op......100km op
Gemiddelde€ 21,37......16,52 ltr......300,4..............€1,29.............18,31ltr......5,46 ltr
Hoogste......€ 28,30......20,36 ltr......394,0............€1,49.............22,72 ltr......4,40 ltr
Laagste......€ 11,02........8,75 ltr......151,0............€ 1,13.............15,14 ltr......6,60 ltr

Gemiddeld op de autobahn 150 km/h cruise snelheid vol geladen met 3 koffers, 150+ zonder .., maar ook rustig touren, met en zonder duo, stevig door rijden etc. etc.
Met een gemiddelde van 1 op 18,3 kan ik dus niet klagen (over 15000km).
Groet, Robert |
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Weer eens tijd voor een update van mijn verbruikgrafiek:

Afbeelding
dannyvu

Bericht door dannyvu »

Bijna 2000 km op de teller, gemiddeld zo'n 7,5 l/100km. Best veel dus
want na een dikke 200 km begint het metertje al te knipperen en dat werkt op mijn zenuwen zodat ik asap ga tanken. Met mijn vorige moto (ZX6R) reed ik veel sportiever en kwam ik aan nauwelijks 6l/100km. Op dat vlak ben ik er dus, zeker met de huidige prijzen, sterk op achteruit gegaan. Ondanks de zeer positieve eerste indruk begin ik nu toch een beetje het viercilinder gevoel te missen, vooral het zachte karakter.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

net een volle tank na een hoegee-beurt, en ik blijk nu 1:12 gereden te hebben. wel wat veel. ik kijk het nog een tank aan, en probeer wat minder te scheuren. maar hiervoor reed ik 1 op 15 en ja, met die hyperpro veren ga je vanzelf enthousiaster gassen, maar zo veel ....
snarf

Bericht door snarf »

Ook maar even mijn duit in het zakje ;)

Verbruik wisselt nog al nu ik aan het inrijden ben/was. De eerste tank van de dealer was niet echt vol... daarna controleerbaar op de middenbok volgetankt en dus betrouwbaarder. het verbruik van mijn DL650 K7 schommelt rond de 1:20 met als negatieve uitschieter 1:18. Wel veel wind, niet ideale temperaturen en een aardig stuk snelweg geblazen.

1:22 is misschien bij warmer weer haalbaar en onder betere omstandigheden (minder wind en regen). Echter voor zoveel 2-pitter plezier is dit allezins acceptabel.
adro

Bericht door adro »

Die van mij zat op 1 op 11/12. Niet goed dus. De DL1000 is gisteren weer opnieuw afgesteld bij SF racing.

In eerste instantie is deze kabel ontkoppeld om beter op te pakken en het schokken rond de 3000 – 4000 toeren te verhelpen.
http://www.powercommander.com/maps/inst ... 00_oxy.pdf

Na een tijdje is de motor weer slechter gaan lopen.

De lamda sonde is nu fysiek ontkoppeld. Deze was waarschijnlijk nog steeds info aan het sturen naar de ECU.
Sjoerd verteld mij dat hij een van de drie kabels heeft ontkoppeld :? . De ander twee niet want die waren van de verwarming of iets na die strekking :? Als je die los trok ging de boel in storing staan. (hij zal wel gelijk hebben)

Ik ga nu kijken wat het benzine verbruik wordt. De motor loopt in ieder geval weer zonder hotten stoten en pakt vanaf 2000 toeren weer goed op.
vdbjg

Bericht door vdbjg »

In de periode van mei 2006 (nieuw gekocht) tot en met de maand november 2006 heb ik op mijn V-strom 650 een gemiddeld verbruik gehaald van 1 op 22.7 (laagste: 1 op 20.6, hoogste: 1 op 24.0).

Het hangt er inderdaad vanaf of je telkens korte stukjes rijdt, vaak starten is ook niet bevorderlijk voor het verbruik, en de temperatuur van de buitenlucht.
Gelukkig is hij dus het meest zuinig op een warme zomerdag wanneer je het liefst zo lang mogelijk door blijft rijden :lol:

Nu maar afwachten hoe hij uit de winterstalling gaat komen, het goede weer mag wat mij betreft weer beginnen.
snarf

Bericht door snarf »

Hij begint richting de 1:20 te gaan nu het wat warmer wordt en minder winderig ;) (was na inrijperiode meer rond 1:19) Ik twijfel nog steeds of de V-Strom de 1:22 of beter kan halen. De tijd zal het leren. Enne minimale rit is bij mij 50km, ik gebruik de motor puur woon-werk en dit weekend zal ik wel een ritje maken. Korte ritjes zijn er niet bij voor mij.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Na mijn (haar :?: ) laatste beurt (19.000) is ze iets rijker afgesteld.
Effect ????? tuseen de 1: 15 en 1:18... :cry: Ik zat op 1:20 a 22
Er moet nog even iets beter worden afgesteld...
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Rhino VStrom schreef:Leeg is Leeg, :?

Ik heb vandaag 300 mtr. moeten lopen omdat de tank van mijn DL650 BR, echt helemaal leeg was. :cry: Na het tanken ging er 20,75 Liter in. Hij zat toen tot de nok toe vol. RaRaRa :?: Volgens de gegevens zit er een tank op van 22 Liter. Waar is die 1,25 Liter inhoud naar toe??? Of zou de pomp niet goed zijn afgesteld?
Vaak geven fabrikanten de meest rooskleurige cijfers op.
Denk maar eens aan het opgegeven gewicht van de motor (probeer jij eens te gaan rijden zonder vloeistoffen en accu :? )
De tankinhoud zou dus wel eens opgegeven kunnen zijn zonder de benzinepomp en tot aan de nok toe gevuld.
Lullig voor je, dat je hebt moeten lopen, maar we weten dus nu wel dat de tankinhoud geen 22 ltr. maar bijna 21 is.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
casmar

Bericht door casmar »

Vandaag getankt en voor het eerst 1 op 23.5 ondanks de temperatuur,ik heb wel rustig aan gereden.Ik merk wel dat op de snelweg boven de 120 het verbruik behoorlijk toe neemt.De laatste 400 km. zijn vooral op 80 km. wegen gereden.
Robbie

Bericht door Robbie »

sinds 3weken de motor en al 3 keer getankt en lkekeer rond de 1:20. Ondanks dat ik best behoorlijk van doorrijden hou. Vooral stevig optrekken ( zit nl een bosuitlaat onder )

gr robert
Chally

veel verbruik!!?!!

Bericht door Chally »

Pas 3 dagen mijn Black Rhino gister 860 km gereden 8;30 vertrokken voor rondeje Hilversum Zierikzee Antwerpen, Liege in de ardennen rond gereden en s'avonds terug via maastricht om 23:30 weer thuis te komen.
Onderweg al aan rekenen geslagen maar nu toch even goed de bonnen en km standen vergeleken, wat ik ook bereken het verbruik blijft te hoog.
1/15,5km!!!!!!!!! Dit is gemiddeld en als ik hier op Forum kijk en de testen die ik heb gelezen in blaadjes klopt er iets niet met mijn BR. Heb niet te raar gereden ook ben ik zelf niet te zwaar of had ik veel bagage bij me.
Heb al een aantal tips van dit forum opgeschreven om Dinsdag bij dealer neer te leggen, want met vooruitzicht dat ik in de Zomer rondje Turkije Oostblok ga doen zou het wel mooi zij als BR iets zuiniger gaat rijden. Als er van deze kant nog tips zijn zou ik het graag horen.
Vast bedankt. Groet Chally
PS: Veel motors onderweg alleen 2 Duitse Vstroms tegen gekomen.
Plaats reactie