Schakelen

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Wieter

Schakelen

Bericht door Wieter »

Hallo,
Ik rijd sinds september vorig jaar elke dag tot mijn grote voldoening met een DL1000.
Sinds enkele weken echter schakelt het ding stroever van 1e naar 2e (telkens een gekraak van jewelste). Vrienden die eveneens met V-strom rijden signaleren dit eveneens.
Is dit een typisch DL fenomeen? Moet ik mij zorgen maken, of kan de versnellingsbak dit verdragen?

Met dank voor advies.

Wieter.
Biker

Bericht door Biker »

Niet typisch V-Strom, sterker nog typisch Suzuki ! Echt kraken (alsof je misschakeld) mag niet maar echt een luide "klak" is heel normaal en als je pas overschakelt bij hogere toeren zul je het nog beter horen en voelen.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

De versnellingsbak kan ertegen want Suzuki bouwt uitstekende
versnellingsbakken.
Je kunt wel wat experimenteren met de kettingspanning.
te los is niet goed, te strak ook niet.
Heb je de juiste spanning te pakken dan wordt het gekraak minder of is zelfs geheel verdwenen.

succes

Richard
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Dat het schakelen op den duur nog lawaaiger wordt bij een DL1000 komt waarschijnlijk door het verslijten van de dempingsrubbers of doordat je ketting niet goed staat afgesteld.

Wat bij mijn DL1000 het schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 100% verbeterde staat beschreven in dit draadje:

http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1422

Ik dacht dat er nog een set spacers op dit forum te koop worden aangeboden. Anders moet je bij MasterMike op het Duitse forum zijn http://www.v-stromforum.de/
KL FEE

Bericht door KL FEE »

Het moeilijke schakelen kan veroorzaakt worden door de hydraulische koppelingsbediening van de V-strom 1000. Een typisch kwaal van dit model.
Als de koppeling niet meer goed ontkoppelt gaat het schakelen stroefer (met name terugschakelen) en ontstaan er bijgeluiden.