Weeral geplof

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred
EX- V-Strom berijder
Berichten: 994
Lid geworden op: di 25 jan 2005, 18:34
Mijn motor is een: was een DL 1000 en nu ne BMW K1200RS
Locatie: Lummen, België

Weeral geplof

Bericht door Fred » di 13 jun 2006, 13:11

Op 1000 km is mijne DL1000 tot mijn grote tevredenheid bijgesteld naar aanleiding van ploffen.
Mijne diva heeft nu een 9000 km en een paar honderd km. geleden begon het opnieuw, en dit steeds meer en regelmatiger.
Heb de benzinetank verwijderd en vastgesteld dat de collector van de achterste cilinder los zat en niet meer goed op zijn plaats zat.
Het gevolg is dat de cilinder valse lucht trekt en er zich een onaangepast mengsel vormt, met ploffen als gevolg en zelfs soms afslaan van de motor.
Terug vastgezet en hij rijdt weer als een zonnetje, zonder ploffen.
Ik kon trouwens alle collectoren van de cilinders en waterkoelingdarmen allemaal bijtrekken, ze zaten allen iets te los.
Dus... kijk dit eens na indien de jouwe ook ploft.

Gebruikersavatar
Kermit
DL650 berijder
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 08 apr 2005, 21:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Opeinde (frl)
Contacteer:

Bericht door Kermit » za 28 jul 2007, 19:08

dit onderwerp verdient beslist meer aandacht!

na een lange rit naar zuid frankrijk werd ik boven op de colletjes getracteerd op ketsen, ploffen, inhouden, afslaan en stoten van de motor. dat rijdt niet comfortabel meer in de haarspeldbochten. :?
thuisgekomen bleef het euvel bestaan. vanmiddag bleek na onderzoek van de dealer dat het probleem ook hier bestond uit het aantrekken van valse lucht door het losraken van de luchtinlaatslang.
blijkbaar is deze dikke 2clilinder een kampioen in het laten lostrillen van allerhande moertjes en schroeven.
o ja : op de terugweg miste ik ineens een bout aan mijn "kloontje". met de hand vastdraaien is dus niet voldoende.
ik kan het advies van Fred volledig onderschrijven! :worship:
Panta rhei

Plaats reactie