Koppeling

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
swintie

Koppeling

Bericht door swintie » zo 11 jun 2006, 08:37

Dag jongens en meisjes, alweer een tijdje geleden dat ik me heb aangemeld.
Ik heb een probleempje waar ik niet goed aan uit kan.
Het rare is dat ik het tot nu toe slechts 3x heb meegemaakt (in de laatste 3 weken).
Als ik de motor start en wil vertrekken laat ik de koppelingshendel los om zo geleidelijk gas te geven. Echter, nadat ik de hendel een paar millimeter heb losgelaten krijg ik al reaktie van de motor en valt ie uit. Normaalgezien reageert de motor pas nadat ik de koppelingshendel circa 3 centimeter heb losgelaten...
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Sorry voor de selchte omschrijving maar mijn technische kunde is niet zo goed.
Betreft een V-Strom DL1000 van 2004 met circa 34500Km.
Met vriendelijke motorgroetjes.

Bandit

Bericht door Bandit » zo 11 jun 2006, 10:25

Ha Swintie.

Misschien een idee, aan het koppelingshandel verbonden is een electrisch kontakt, welke aangeeft dat de motor slecht gestart kan worden wanneer het koppelinghandel is in- geknepen.
Wanneer jij nu wilt wegrijden en je komt door het "neutraal heen", en het kontakt van het schakelaartje is niet "gemaakt"dan zou het volgens mij kunnen gebeuren dat de motor uitvalt.

Het is maar een idee, maar wie weet.

Groetjes Toon.

8)

Gebruikersavatar
Fred
EX- V-Strom berijder
Berichten: 994
Lid geworden op: di 25 jan 2005, 18:34
Mijn motor is een: was een DL 1000 en nu ne BMW K1200RS
Locatie: Lummen, België

Bericht door Fred » zo 11 jun 2006, 11:13

bandit schreef:Ha Swintie.

Misschien een idee, aan het koppelingshandel verbonden is een electrisch kontakt, welke aangeeft dat de motor slecht gestart kan worden wanneer het koppelinghandel is in- geknepen.
Wanneer jij nu wilt wegrijden en je komt door het "neutraal heen", en het kontakt van het schakelaartje is niet "gemaakt"dan zou het volgens mij kunnen gebeuren dat de motor uitvalt.

Het is maar een idee, maar wie weet.

Groetjes Toon.

8)
Hoi Swintie,
das is ook mijn idee, op de koppelingshendel zit een kontaktje en meer dan waarschijnlijk is daar soms iets mee fout.
Je moet immers de koppeling inknijpen om te starten, en als het kontaktje op een bepaald moment niet goed werkt dan valt de motor stil. Je kan het misschien eens doormeten met een multimeter erop te zetten en dan het koppelingshendel een aantal keren in te drukken, en zien wat dat geeft.
Nog vele zonnige zomerkilometers.

Plaats reactie