Temperatuur

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
V-rider

Temperatuur

Bericht door V-rider »

Allen,

De laatste tijd valt mij op dat de temperatuur van mijn v-strom wel erg snel oploopt. Als ik iets te lang voor het stoplicht sta, gaan de blokjes binnen no-time van 2 naar 4 (en dan kan ik meestal weer rijden).
Bij normaal rijden komt de temp niet boven de 2 blokjes en dit heb ik eerder niet gehad.
Ook heb ik voor het eerst sinds ik de strom heb (iets meer dan een jaar), de koelvloeistof bij moeten vullen.

Verder merkte ik vanmorgen dat er een druppeltje hing aan mijn radiateur (aan de linkerkant bij de aansluiting, gezien vanaf zitpositie).
Iets is dus niet helemaal in orde.

Hebben jullie tips, ideetjes of zo? Je weet tenslotte maar nooit met zoveel kennis op dit forum :wink:
Zo niet, ga ik maar even naar de dealer.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Slaat je ventilator wel aan als je bij het stoplicht staat en de temperatuur oploopt?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-rider

Bericht door V-rider »

De laatste keer dat ik er stond en de temp opliep tot 4 blokjes, draaide ik het contact uit om te vermijden dat de motor oververhit raakte, begon er wel iets te ratelen, maar om nou te zeggen dat het gezond klonk ?

Maar ik moet zeggen dat ik in het afgelopen jaar geen enkele keer de ventilator aan heb horen slaan, omdat daarvoor geen reden was aangezien ik (lees: de temp meter) eigenlijk nooit boven de 2-3 blokjes kwam.
Bandit

Bericht door Bandit »

Kijk even onder de kap aan de linker kant, daar zit een slang aansluiting (koelvloeistof) en die lekte bij mij op de aansluiting, het aandraaien van de langenklem was voldoende op e.a. te verhelpen. :lol:

8)
V-rider

Bericht door V-rider »

Tja, ook daar heb ik ook al mee lopen knoeien/aandraaien. Misschien vandaag of morgen nog een keer proberen of het nog vaster wil.
Bandit

Bericht door Bandit »

Als het mochtzijn dat daar i.d.d. de lekkage op doet, dan is dat goed te zien, je ziet dan namelijk een wit "spoor"langs de slang naar beneden lopen van de opgedroogde koelvloeistof :cry:

8)
V-rider

Bericht door V-rider »

Daar heb je volledig gelijk in, dat zie ik dus ook. Dat is dus weer een puntje verder, maar kan dat ook de oorzaak zijn van de oplopende temperatuur? Er zit namelijk nog ruim voldoende koelvloeistof in.
Plaats reactie