Rijd max 100 kmpu

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Devin030
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 22:20
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Rijd max 100 kmpu

Bericht door Devin030 »

Vanavond door de regen naar huis gereden met mijn v strom 650. Onderweg even gestopt bij een tankstation. Toen ik daar aankwam liep mijn motor stationair onder de 1000 toeren en viel ineens uit. Hierna gestart en bleef moeilijk stationair lopen waardoor hij ook een paar keer uitviel.

Bij het optrekken klonk de motor ineens raar. Maakte veel meer geluid bij het optrekken. Het optrekken ging ineens erg langzaam. Ook als ik mijn gas helemaal opendraaien. Hij kwam niet echt meer vooruit. Toen ik langzaam reed en rustig aan naar de zesde versnelling schakelde, kon ik maar maximaal 100 kmpu rijden. Hij bleef steeds heel langzaam optrekken.

Morgen terug naar de verkoper ermee. Gelukkig nog garantie.

Iemand enig idee wat dit kan zijn??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Rijd max 100 kmpu

Bericht door Eikie »

Mogelijk kreeg één van de cilinders geen vonk. Nattigheid bij de bougie. Grote kans dat die nu weer start en goed rijd.
Bovenop de voorste cilinder hoopt zich tijdens een regenbui wat water op bij de bougie. Bij het K model zit daar een afwateringskanaaltje wat nog wel eens verstopt raakt.

Gebruik de zoekfunctie eens 'waterafvoergaatje', het is al eens eerder beschreven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Devin030
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 22:20
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Rijd max 100 kmpu

Bericht door Devin030 »

Ik zie het in de andere discussies inderdaad. Bedankt!

Ik ga toch morgen nog even naar de dealer om te zorgen dat hij goed stationair draait.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 04-04-2018, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Rijd max 100 kmpu

Bericht door AVC »

Klinkt inderdaad als een defect bij de bougie, waarschijnlijk de voorste cilinder.
Devin030
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 22:20
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Rijd max 100 kmpu

Bericht door Devin030 »

Klopt inderdaad. Hij reed nog maar op een cilinder. Op een bougie zat teveel vocht.

Nu doet hij het weer perfect, dus klaar voor het mooie weer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 06-04-2018, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Plaats reactie