Pagina 1 van 1

Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: di 31-10-2017, 14:21
door LHoey
Blijkbaar is hier toch het laatste woord nog niet over gezegd.

http://www.stromtrooper.com/dl1000a-201 ... ssued.html

Menig Amerikaan heeft dus een recall gehad.

Iemand op dit forum al iets vernomen?

mvg
Lode

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: wo 08-07-2020, 10:58
door Bart Bever
Ik heb mijn 2015 Strom nu een maandje en was voor ik hier terecht gekomen ben ook al even wezen zoeken naar een remedie tegen het hikken/bokken/ nerveuze gedrag bij het koud wegrijden.
Ik vond hier enkele topics over de mogelijks te vervangen ecu en ben net terug van de dealer hier vlakbij.
Vlug even in de computer gezet en inderdaad..mijn ecu recall staat nog open. 12 augustus even een pitstop maken om te wisselen :duim:
Het staat klaar en duidelijk op het scherm en de recall blijft geldig tot 2027 :D

Cheers!

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: wo 08-07-2020, 19:07
door Sparkle Black Peter
Da's weer mooi meegenomen :duim:

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: wo 12-08-2020, 22:28
door Bart Bever
Kleine update:

Vanmorgen de Strom afgeleverd en met een vervangscooter naar huis :D
Vanmiddag opgehaald maar rechtstreeks naar huis in de verschroeiende hitte...

En zonet terug van een 100km ritje :D
Wat een verandering! Geen hikjes, gedaan met bokken en gewoon soepel over de hele lijn. Stapvoets in 1e of 2e versnelling en opnemen zonder een verkeerde klop te geven.
Mijn vorige motoren (Monster, R1100S en VFR) werden allemaal voorzien met Powercommander of Rapid Bike module en de BMW Laser Chip. Wel dit is hetzelfde maar dan betaald door Suzuki :worship:

Ik reed al graag met de Strom maar nu is hij helemaal heilig verklaard.

Voor zij die het nog niet gedaan hebben, doe er je voordeel mee.

Cheers!

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: di 06-10-2020, 09:56
door Oliekan
Hallo, op 15-6-2020 een Dl 1000A 2015 gekocht met 11000 op de klok.
Tijdens het proefrijden weinig aan gemerkt beetje bokkerig maar de zit en het sturen waren prima dat ik dat maar op de koop toe nam.(ik kwam van een vfr1200)
Na pak weg een 1000 km begon ie af en toe af te slaan als ik het gas dicht deed.
Gelijk even op dit forum gekeken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
Nadat ik het gelezen had over een andere ecu heb ik gelijk motoroost gebeld en inderdaad die recall stond nog open.
Binnen een week de nieuwe ecu erin laten zetten en je kent echt de fiets niet meer terug. :D :D :D

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: di 06-10-2020, 14:05
door Stroompje
:duim: weer (als) een nieuwe... :D
:-)}

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: vr 09-10-2020, 23:41
door Bart Bever
Ik begrijp het al te goed....
Vreemd dat menig eigenaar hier geen punt van maakt en nooit de wissel claimt.

Veel plezier met de niet-stotterende Strom :duim:

Cheers!

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: za 10-10-2020, 09:44
door Motormuus
Ik was 1 van de eerste die een nieuwe ecu erin heeft laten zetten onder garantie. In 2015.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 11:09
door Bart Bever
Zoveel te beter natuurlijk :duim:
(Dat was vermoedelijk ook op je eigen initiatief?)

Ikzelf ben naar 3 2dehands Stroms gaan kijken en geen enkele had de nieuwe ECU erin.
Eéntje had een PCV en die reed wel goed onderin, althans voor die 10 minuten durende proefrit.

Blijft toch vreemd dat er door Suzuki weinig gedaan is om dit voor eens en voor altijd , en voor iedereen op te lossen..

Cheers!

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 13:56
door Motormuus
Het is geen veiligheid puntje en niet elke 1000 had er last van volgens suzuki. Alleen mensen met klachten kregen een nieuwe ecu.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 16:11
door Tulipan
Stel je voor dat je nooit op dit forum komt en dus nog steeds de
originele spiegels hebt ( :mrgreen: ), en je start gewoon elke dag je motor.
Dan heb je geen idee dat er een oplossing is, dan accepteer
je het gewoon als een " dingetje " van de motor. O:-)

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 17:08
door Motormuus
Heb je het forum niet voor nodig. Had ik ook niet.
Een goede dealer met kennis van zaken. Die jou daarop wijst nadat je. Hem verteld hebt wat je meemaakt.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 19:47
door Sander_strom
Ik kan me herinneren dat er zelfs een brief aan gewijd is destijds vanuit nimag?

Staat het trouwens ook niet gewoon online bij RDW(kentekencheck) ‘terugroepacties’?

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 20:41
door Motormuus
Die brief ging over de route van de kabelboom. Die kon ergens onder de tank doorschuren. Dat was een recall. Maar over de ecu. Is naar mijn weten nooit een melding/brief geweest. Omdat het geen recall betrof.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: zo 11-10-2020, 21:22
door RedStrom
Ik heb wel een brief gehad voor de ecm.
Van Nimag.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: ma 12-10-2020, 08:16
door LHoey
Ja hoor, daar is een brief voor geweest.

Staat nog ergens in een ander topic gepost.
Ik ben lang bezig geweest met het onder druk zetten van garagisten omwille van de problemen met die tweede versnelling.
Ik stond op het punt het ding te verkopen maar heb het probleem zelf opgelost met een XTRE.

Uiteindelijk is even daarna de ECU dan toch vervangen onder een terugroepactie en niet enkel omdat er klachten waren.

mvg
Lode

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: ma 12-10-2020, 08:40
door Emile
Kan mij herinneren dat er 2 recalls zijn geweest voor de 1000 uit 2015.

De brief voor de kabelboom had ik op de mat liggen, maar voordat ik bij de dealer was een paar weken later ben ik er op gestrand. Elektrische problemen, niet meer starten enz. ANWB heeft het toen gefixt (weet nu hoe je kan starten zonder sleutel ;-))...

De andere recall was voor de ECU. Heb nooit geklaagd over problemen, maar wel een nieuwe gekregen.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: ma 12-10-2020, 15:52
door Akako
Klopt, 2 recalls. Kabelboom en ecu. Merkte weinig verschil met de ecu, reed daarvoor ook al prima.

Re: Recall DL1000A 2014 - ...

Geplaatst: di 13-10-2020, 11:45
door Berry1000RR
Vorige maand moest mijn mijn V-Strom voor de 24K beurt. Gevraagd hoe dat zat met de recall van de ECU. Mijn motor kwam in aanmerking voor de wissel aangezien er een “oude” ECU in zat. Dit is tijdens de beurt dus gedaan.

Mijn motor reed daarvoor prima, geen last van bokken of iets dergelijks. Maar moet zeggen dat na de ECU wissel de motor onderin de toeren beter oppakt. Nu rijdt de V-Strom dus nóg beter :mrgreen: