Bougiekabel los

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Bougiekabel los

Bericht door Emile »

Vanmorgen wil ik opstappen op de motor, zie ik opeens een 'nieuw' kabeltje bungelen aan de voorkant.
Nadat ik het even goed bekeken heb zie ik ook een bougie in het zicht.
Eén en één is twee dus de kabel op de bougie gedrukt en het paste zo mooi dat het het wel de plek moest zijn geweest waar 'ie vandaan moest komen.
Verder zonder problemen naar het werk gereden.

De vraag is nu alleen: Is dit erg? Moet ik terug naar de dealer? Hoe hard moet ik hem aandrukken? (zie nog net 1 klein randje van de bougie)
(heb verder weinig verstand van motoren)

Thanks!
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Rjzilver
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 04-11-2016, 21:27
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000XT (2017)
Woonplaats: Noord Holland
Contacteer:

Re: Bougiekabel los

Bericht door Rjzilver »

Eigenlijk kan een bougiekabel niet uit zichzelf losraken. Staat de motor misschien buiten geparkeerd (grapjas??) of heb je de motor 'gisteren' misschien gepoetst en heb je de bougiekabel per ongeluk zelf los getrokken? Of is de vertande huls aan de binnenkant van de bougiedop (zie verder) misschien kapot?

Een bougiedop heeft aan de binnenkant een vertande huls zitten. Die wordt over de vertanding van de bougie geschoven. Dat gaat gepaard met een beetje weerstand en je voelt de tandjes over elkaar heen schuiven. Dat is ruim voldoende om de zaak vast te houden.
Groet, Roelof Jan
Suzuki V-Strom 1000 XT ABS (2017)
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Bougiekabel los

Bericht door Emile »

Dank voor het antwoord!

De motor staat in de schuur, dus 'grapjassen' (behalve mijn kinderen) kunnen er niet bij... Mijn kinderen weten ook dat ze onterft worden als ze niet voorzichtig doen met de motor in de schuur ;-)
Denk dan ook dat de kabel langzaam is losgetrild o.i.d.

Enige wat ik kan doen is even goed in de gaten houden en de dealer vragen er even naar te kijken als de motor een beurt krijgt...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Bougiekabel los

Bericht door Calimero »

Mijn kinderen weten ook dat ze onterft worden....
Ik heb mijn jongste zoon al meerdere keren willen onterven.
Helaas wees hij mij erop dat hij dan nog steeds recht heeft op zijn legitieme portie indien hij binnen vijf jaar na mijn overlijden hierop een beroep doet. :bye:

Deze legitieme portie is de helft van zijn erfdeel. Hij kan dat overigens niet direct opeisen omdat mijn vrouw het vruchtgebruik heeft. Ze mag dus in principe al mijn duur verdiende centen opmaken. :evil: :frusty:
Komt zij na mij te overlijden of ik toch na haar, dan kan mijn jongste zoon alsnog zijn legitieme portie opeisen. Dit betekent dat wanneer de erfenis van mijn vrouw (wat dan alleen nog maar bestaat uit wat oude spulletjes omdat mijn vrouw al het geld er doorheen gejast heeft) door onze andere kinderen aanvaard zou worden zij hun broertje alsnog de legitieme portie, die berekend was na mijn overlijden moeten betalen. Het kan dus zo zijn dat de andere kinderen zich hiervoor in de schulden moeten steken.

Om nu te voorkomen dat de andere kinderen in de toekomst strafrechtelijk vervolgd zullen gaan worden in verband met het aangaan van een geweldsdelict of mogelijk nog erger heb ik de onterving van de jongste maar niet doorgezet :lol:
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Bougiekabel los

Bericht door Marian »

🤣🤣
Plaats reactie