levensduur L2 motor

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Blackstrom2012
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 feb 2017, 00:32
Mijn motor is een: suzuki vstrom 650 L2

levensduur L2 motor

Bericht door Blackstrom2012 » do 27 jul 2017, 22:33

Heeft iemand een idee hoe lang een goed onderhouden 650 cc meegaat zonder revisie? Ik ben een rustige rijder.
Heb net de 36.000 km beurt gehad met kleppenstellen etc. en zit te denken over een nieuwe 650. Heb daar gisteren op proefgereden, maar het verschil is niet enorm.
Liever blijf ik nog een tijdje op de 'oude' rondrijden, maar ik wil ook niet op vakantie ergens met pech komen te staan.

Gert-JanD
Berichten: 534
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 22:45
Mijn motor is een: V-strom DL650 2004
Locatie: Boreft (Bodegraven)

Re: levensduur L2 motor

Bericht door Gert-JanD » do 27 jul 2017, 22:46

Bij 36000 km is hij net ingereden. Ga bij 136000 aan een andere denken.
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}

Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: levensduur L2 motor

Bericht door Valetek » do 27 jul 2017, 22:48

Je hebt net je L2 ingereden ;) volgens mij had Aad de 100K gepasseerd met zijn DL 650 L

Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: levensduur L2 motor

Bericht door Valetek » do 27 jul 2017, 22:50

Hier bijna 50.ooo km op de teller op een oude K4 met alleen woon werk verkeer ( dus veel remmen, veel optrekken, met pekel rijden etc etc )

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1019
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: levensduur L2 motor

Bericht door Motormuus » vr 28 jul 2017, 01:07

Bij 30.k loopt het blok pas lekker. Tot een ton km. Zo ie zo geen problemen. Maar denk wel dat je dan bij inruil krijgt dat er veel kilometers op staan. Maar op of revisie is dan nog zeker geen sprake van.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: levensduur L2 motor

Bericht door RedStrom » vr 28 jul 2017, 08:26

Zoek maar eens in het kilometertopic. viewtopic.php?f=1&t=12941&p=204499#p204499
>100k is geen probleem. Technisch kun je nog even.

Qua leeftijd ook, dat maakt niet zo heel veel uit. Commercieel is de km-stand belangrijker.
Ik heb eens van dealers begrepen dat er een (psychologische) grens of dip ligt bij 40 of 50k.
De afschrijving, het geld dat je ieder jaar apart legt cq spaart voor als je een andere gaat kopen, wordt steeds minder. Per jaar.
Op motoroccasion.nl kun je de waarde van je motor goed volgen. Als indicatie.

Maar technisch kun je minimaal nog wel 100k rijden.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3976
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: levensduur L2 motor

Bericht door Aad900 » vr 28 jul 2017, 09:17

Mijn L2 is de 116.000km gepasseerd. Ik zou best op het nieuwe model willen overstappen. Maar dat is financieel ff niet aan de orde. Dus blijf ik gewoon van mijn L2 genieten. Heeft me 1 keer laten staan met een kapotte dynamo. Onder garantie vervangen. Verder geen problemen gehad. Dus 36.000km zou op zich geen noodzaak tot inruil moeten zijn. Al is het nieuwe 2017 model wel erg aantrekkelijk :-)}
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Calimero
Berichten: 119
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Locatie: Den Haag

Re: levensduur L2 motor

Bericht door Calimero » vr 28 jul 2017, 22:48

Ik heb dan wel geen L2 maar een L3 uit 2013 waar ondertussen 103.000 km op staat. Net als Aad900 ben ik ook met een kapotte dynamo (in Schotland :cry: ) gestrand welke onder garantie is vervangen en later nog eens is vervangen via een recall actie door een aangepast type.

Tussen de beurten door heb ik nog nooit een druppel olie hoeven bij te vullen.
Wel heb ik de voor- en achtervering aangepast met voor Hyperpro veren en achter een Hyperpro demper.

Op een BMW R850R heb ik ooit 278.000 km gereden zonder revisie van de motor. Hij had zeer waarschijnlijk met gemak de 3 ton gehaald als ik niet een blok hout op de A16 was tegengekomen waarop mijn beide wielen kapot sloegen.... Zelfs met een 250 CC-tje heb ik ooit probleemloos 106.000 km gereden!

Wanneer je je motor rustig op temperatuur laat komen, regelmatig onderhoud geeft en er normaal mee rijdt moet 100.000 km voor een L2 geen enkel probleem zijn.

Een V-Strom zou volgens mij, of het nu een L2 of een L3 is, zelfs makkelijk de 2 ton moeten kunnen halen.
Over een kleine 4 jaar weet ik wat betreft de L3 of dit al dan geen grootspraak van mij was :-)}

Plaats reactie