Vreemd probleem warmte DL1000 2006
Geplaatst: do 06-07-2017, 15:43
Beste Stromfanaten,
een kleine twee weken geleden heb ik na diefstal van mijn 650 uit 2005 een opvolger gekocht.
Een 1000 Black Rhino uit 2006 met 50k op de teller.
Nu reed ik vandaag, in de bloedhitte in hartje Den Haag, waarin ik erg veel (ongeveer 15 minuten, bij stoplichten en files etc.) stil stond vanwege drukte. Ik merkte dat het blok lekker warm werd en de temperatuurmeter op het dashboard netjes op 3 strepen bleef staan.
De fan sloeg keurig aan en koelde goed.
Het probleem kwam met de seconde dat ik parkeerde en het contact uitzette.
Bij het omdraaien van de sleutel hoort alles gewoonlijk direct uit te slaan. Dit was nu niet het geval.
Het dashboard bleef half knipperen, de LED-verlichting idem en het blok draaide nog een paar seconden door.
Na een aantal seconden (max 2 a 3) viel alles netjes uit, brandde even het waarschuwingslampje waarna het probleem weg leek te zijn.
Kan dit door de warmte buiten i.c.m. veel stilstaan komen? Ik kan er geen logische verklaring voor vinden...
Ik heb verder 0,0 problemen gehad verder met de Strøm.
In het bijgevoegde filmpje zie je wat ik bedoel. De eerste keer dat ik het contact uit zet gaat het zoals het hoort en de tweede keer zie je het probleem.
Bedankt alvast en houd de glimmende kant boven!
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=vAQV4J7E9Qs[/YouTube]
EDIT: Na wat intensief zoekwerk heb ik begrepen dat dit mogelijk bekend staat als ''doordieselen'' of ''dieselen''. Waarbij de motor dusdanig heet is geworden dat na het uitzetten van het contact de brandstof nog spontaan ontbrandt.
Mijn vraag nu: Is dit schadelijk voor het blok, de electronica oid?
een kleine twee weken geleden heb ik na diefstal van mijn 650 uit 2005 een opvolger gekocht.
Een 1000 Black Rhino uit 2006 met 50k op de teller.
Nu reed ik vandaag, in de bloedhitte in hartje Den Haag, waarin ik erg veel (ongeveer 15 minuten, bij stoplichten en files etc.) stil stond vanwege drukte. Ik merkte dat het blok lekker warm werd en de temperatuurmeter op het dashboard netjes op 3 strepen bleef staan.
De fan sloeg keurig aan en koelde goed.
Het probleem kwam met de seconde dat ik parkeerde en het contact uitzette.
Bij het omdraaien van de sleutel hoort alles gewoonlijk direct uit te slaan. Dit was nu niet het geval.
Het dashboard bleef half knipperen, de LED-verlichting idem en het blok draaide nog een paar seconden door.
Na een aantal seconden (max 2 a 3) viel alles netjes uit, brandde even het waarschuwingslampje waarna het probleem weg leek te zijn.
Kan dit door de warmte buiten i.c.m. veel stilstaan komen? Ik kan er geen logische verklaring voor vinden...
Ik heb verder 0,0 problemen gehad verder met de Strøm.
In het bijgevoegde filmpje zie je wat ik bedoel. De eerste keer dat ik het contact uit zet gaat het zoals het hoort en de tweede keer zie je het probleem.
Bedankt alvast en houd de glimmende kant boven!
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=vAQV4J7E9Qs[/YouTube]
EDIT: Na wat intensief zoekwerk heb ik begrepen dat dit mogelijk bekend staat als ''doordieselen'' of ''dieselen''. Waarbij de motor dusdanig heet is geworden dat na het uitzetten van het contact de brandstof nog spontaan ontbrandt.
Mijn vraag nu: Is dit schadelijk voor het blok, de electronica oid?