Pagina 1 van 1

Carter pakking lekt (DL1000 >L4)

Geplaatst: zo 18-06-2017, 20:31
door RedStrom
Het blok van een 1000 (>L4) bestaat uit 2 delen met een pakking er tussen.
Die zweet of lekt wel eens. Geeft olieverbruik en vlekken onder de motor.
Die pakking verwisselen betekent dat het hele blok uit elkaar moet. Duur, erg duur.
Er is een (wellicht klein) risico van opblazen van de pakking en schade aan het blok veroorzaken heb ik begrepen.

Zijn er alternatieven?
Vloeibare pakking die je aan de buitenkant smeert en tegen die paar tiende overdruk kan en niet weggeblazen wordt?
Iets in de olie of het carter in de trant van wat je in de radiator kunt gooien als daar een lek in zit?
... ?

Re: Carter pakking lekt (DL1000 >L4)

Geplaatst: ma 03-07-2017, 15:44
door Strodekker
Zitten alle boutjes nog goed vast?

Re: Carter pakking lekt (DL1000 >L4)

Geplaatst: ma 03-07-2017, 19:56
door Piet Zahut
Vreemd, heb je nog garantie? Zo ja, terug nar de motorzaak!

Re: Carter pakking lekt (DL1000 >L4)

Geplaatst: ma 03-07-2017, 21:58
door RedStrom
Gelukkig blijkt het bij mij de koppelingskeerring te zijn.
Niet alle boutjes zaten even vast. Dat is niet nieuw voor een Strom.
Ik kan iedereen aanraden ze eens langs te lopen.