Keerring uitgaande as DL1000 '03

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spike
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)

Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door Spike » ma 12 jun 2017, 14:22

De keerring op de as van het voortandwiel begint wat te zweten.
Waarschijnlijk wat troep.
Wil 'm vervangen.
Weet iemand of dit vanaf de buitenkant kan?
Of moet dan het blok uitelkaar?
Alvast bedankt voor de reacties!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)

Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » ma 19 jun 2017, 16:30

Kan van de buitenkant. Zie stukje uit werkplaatshandboek.
Tandwiel verwijderen is te doen zonder.
Zoe eens op dit form op wph of werkplaatshandboek.
Dan vind je linkjes genoeg.
viewtopic.php?f=7&t=13870
Suzuki DL1000keerring.pdf
Ben er toevallig mee aan het kijken. Tip van de monteur. Doe meteen die links er van zit voor de koppeling.

Waar haal jij je onderdelen?
www.bike-parts-suz.com heeft ook de microfiches met alle serienummers van onderdelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Spike
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door Spike » ma 19 jun 2017, 16:37

Thanks!!!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)

Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » zo 25 jun 2017, 16:22

Hallo Spike,

Hoe is het gegaan met de keerringen wisselen?
Special tools nodig gehad, kon het van buiten af, nog tips?
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Spike
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door Spike » ma 26 jun 2017, 15:11

Door omstandigheden helaas nog niet aan toe gekomen.
Maar laat ik zeker weten.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)

Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - Katana GSX1100SZ - GSX-R1216 Turbo - GSX1127EF - GSX1100ET

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » ma 26 jun 2017, 21:35

Ben nog steeds benieuwd.
Ik heb bij die van mij 99% zeker vastgesteld dat het de keerring van de koppeling is.
Die kan zeker van buitenaf vervangen worden.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » wo 12 jul 2017, 22:40

Helaas. Kan dus niet. Blok moet uit elkaar.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door Motormuus » wo 12 jul 2017, 23:41

Dat is een niet zo fijne oplossing. Pff. Daar gaan wat uurtjes in zitten. Om over de centen niet te spreken.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » do 13 jul 2017, 09:32

En het gekke is dat toen ik hem wegbracht er geen drup olie te zien was.
Terwijl dat de laatste tijd juist wel het geval was.
Voorlopig maar eens monitoren hoe erg het nu is.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8070
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door Iron Horse » do 13 jul 2017, 09:48

RedStrom schreef:
wo 12 jul 2017, 22:40
Helaas. Kan dus niet. Blok moet uit elkaar.
Lijkt me niet nodig. Als je even op Engelstalige forums zoekt dan blijkt dit ook inderdaad niet nodig.
The clutch push-rod seal, the drive shaft seal & the sprocket spacer o-ring all have engine oil on the other side. The slave cylinder piston cup (seal) contains the brake fluid for the hydraulic clutch system on the 1000.

All of these seals can be replaced from the outside of the engine. The oil seal retainer must be removed to replace either oil seal. The spacer o-ring can be replaced with just a sprocket removal.
Kijk voor het hele verhaal hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » do 13 jul 2017, 10:51

3 Suzuki dealers en monteurs en 2 niet-Suzuki monteurs zeggen dat het blok los moet.
Die moeten dit ook maar eens lezen dan.
Dit is een mooie how-to. Grotendeels wat er in het WPH staat aangevuld met praktische tips.
Die had ik de monteur ook gestuurd.

En als je dit leest, dan kun je het ook wel zelf.
Goed bewaren deze link.
Dank je Rob.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6477
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 14 jul 2017, 00:00

Uiteraard heb ik dit een monteur laten zien JW, maar die heeft er sterke twijfels over omdat hij het zelf ooit heeft gedaan. Hij vroeg toen €75,= , maar achteraf is hij er heel lang mee bezig geweest omdat het niet zo makkelijk ging dan gedacht. Maar wellicht is er een andere manier gevonden??
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Keerring uitgaande as DL1000 '03

Bericht door RedStrom » vr 14 jul 2017, 12:34

unnamed.png
De discussie ging er vooral om of dat plaatje dat op de keerringen ''ligt'' er wel is.
Dat is op de foto heel duidelijk, maar als tandwiel en ketting er nog voor hangen, heel moeilijk te zien.
Ik heb net zelf gekeken met zaklamp en die plaat zit er wel degelijk. Dus het moet ook wel kunnen van buitenaf.
De monteur heeft Suzuki dealers in Rijssen en Zelhem gebeld en kreeg steeds te horen dat het blok uit elkaar moest.
Ik had gehoopt een monteur in de buurt te vinden, maar ik ga verder zoeken. Dit geeft geen vertrouwen.

Inmiddels met alle opgedane kennis en de link hierboven, denk ik dat ik het ook wel zelf kan inmiddels. 8)
Daar komt bij dat ik geen drup lekkage meer gezien na de laatste 2 ritten. :D
Ik ga eerst op vakantie en daarna zien we wel weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
eerst rijden, dan oordelen

Plaats reactie