Strom onrijdbaar bij koude start

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door AVC »

Hallo allemaal,

Verleden week een bizar probleem met mijn V strom (650) gekregen. Als ik hem wil starten na een tijdje in de koude (meestal een nacht), dan krijg ik hem amper aan. Hij draait dan maar 800 toeren en valt uit bij de minste gas. Alleen als ik flik de gas opendraai wil hij blijven draaien. Ermee rijden is enkel mogelijk boven 2300 toeren, anders sputtert hij en valt hij stil. Zodra het blok wat warm is, is het probleem verdwenen. Helemaal verdwenen zelfs. Dag en nacht verschil.
Iemand gelijkaardige problemen gehad?
Ik heb de bougiedoppen al geïnspecteerd en deze zien er ok uit.
De dealer modus geeft geen sensor fout aan. (C00)
Het stationair toerental verhogen helpt eventjes, maar dan staat hij veel te hoog wanneer hij wat warm gedraaid is.
Ik heb al wat research gedaan, en een mogelijke dader zou de Trottle Position Sensor (TPS) kunnen zijn. Ik heb het verhaal van Oussie gelezen, hij had het sensorprobleem. De symptomen van zijn strom komen nu niet echt overeen met die van mij. Ik weet niet zo goed wat het anders zou kunnen zijn, maar ik ben dan ook geen ervaren mechanicien.
Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door Valetek »

Bougies oid?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door Iron Horse »

Zou misschien toch de TPS kunnen zijn. Het is een inspuiting en die kent geen choke, maar het lijkt erop of de motor een beetje hetzelfde reageert als een choke die niet goed staat. (Eigenlijk geeft die gewoon minder lucht en een rijker mengsel).
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door AVC »

Dat vond ik ook! Deed me sterk denken aan een koude motor zonder choke!
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door Cplegt »

Klinkt het zelfde als ik ooit met mn 1000 had toen deze op 1 cilinder liep. Kortsluiting na regenen en het afwateringsgat zat verstopt.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door Eikie »

na een regenbui kan er bij de bougie op de voorste cilinder een plasje water ontstaan.
bij de K modellen is er een kanaaltje waardoor het water weg kan lopen. kwestie van doorblazen of met een ijzerdraadje doorprikken.
gebruik de zoekfunctie eens 'waterafvoergaatje', het is al eens eerder beschreven.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door AVC »

Ik heb dit in feite al gecontrolleerd. Ziet er allemaal normaal uit.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 12-01-2017, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is ongewenst.
Lambik

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door Lambik »

stator???
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door Rene »

Slechte accu (bv. kapotte cel), start wel, loopt slecht. (had ik vorig jaar rond deze tijd - nieuwe accu, probleem weg)
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door AVC »

Ik heb de moto gisteren naar de garage gebracht. Nu is het wachten op het telefoontje.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Strom onrijdbaar bij koude start

Bericht door AVC »

Het zou blijkbaar toch de voorste bougie zijn, beter gezegd de bougiekap. Die is vervangen, samen met de bougies. Nu even testen zei de mechanicien. Ik hoop dat het daarmee opgelost is.
Plaats reactie