Radiateur lek?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Radiateur lek?

Bericht door Camino »

Bij een poetsbeurtje vandaag viel me op dat er een druppeltje koelvloeistof onder aan de radiateur hing. Bij nadere inspectie in de garage bleek daar ook een klein groen plasje te liggen van pakweg 10 druppeltjes. Hij blijft kennelijk niet lekken maar kort nadat ik gereden heb een beetje. Ik zie op het eerste gezicht niks aan de radiateur. Betekent dit een lekke radiateur of moet ik hier en daar wat slangetjes en aansluitingen controleren?
Bestaat er overigens voor een motor ook een anti-lek pil of vloeistof of wordt het dan meteen vervangen van de radiateur?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Radiateur lek?

Bericht door Eikie »

Misschien ergens een slang verdroogd en lek. Als er een klein gaatje in de radiator zit dan brengt dit wellicht uitkomst
http://barsleaks.com/product/cooling-system-repair/
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
J.K.
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 03-05-2015, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A K7
Woonplaats: Moordrecht

Re: Radiateur lek?

Bericht door J.K. »

Lap middelen vermijden, daar los je misschien tijdelijk het lek mee op maar de schade intern wordt alleen maar erger (verstopping van koelsysteem in de cilinderkop). Mijn ervaring is dat de radiateur zelden lek is. Meeste lekkages gaan er bij de slang aansluitingen langs. In de meeste gevallen is dat omdat de verf op de radiateur loslaat en de KVS er tussendoor kan. Wat ik meestal doe is hem kaal schuren waar de slang komt. Slangklem aandraaien wil ook wel eens helpen.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Radiateur lek?

Bericht door PDvD »

Gewoon alles goed checken. Geen overstort? Oude vloeistof die uitzet? Slangen die los zitten of vergaan zijn?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie