Radiateur lek?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Camino
DL1000 berijder
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850

Radiateur lek?

Bericht door Camino » za 29 okt 2016, 17:12

Bij een poetsbeurtje vandaag viel me op dat er een druppeltje koelvloeistof onder aan de radiateur hing. Bij nadere inspectie in de garage bleek daar ook een klein groen plasje te liggen van pakweg 10 druppeltjes. Hij blijft kennelijk niet lekken maar kort nadat ik gereden heb een beetje. Ik zie op het eerste gezicht niks aan de radiateur. Betekent dit een lekke radiateur of moet ik hier en daar wat slangetjes en aansluitingen controleren?
Bestaat er overigens voor een motor ook een anti-lek pil of vloeistof of wordt het dan meteen vervangen van de radiateur?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand zie toch hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Eikie
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit

Re: Radiateur lek?

Bericht door Eikie » za 29 okt 2016, 17:18

Misschien ergens een slang verdroogd en lek. Als er een klein gaatje in de radiator zit dan brengt dit wellicht uitkomst
http://barsleaks.com/product/cooling-system-repair/
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

J.K.
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 K2 grijs

Bericht door J.K. » za 29 okt 2016, 18:07

Lap middelen vermijden, daar los je misschien tijdelijk het lek mee op maar de schade intern wordt alleen maar erger (verstopping van koelsysteem in de cilinderkop). Mijn ervaring is dat de radiateur zelden lek is. Meeste lekkages gaan er bij de slang aansluitingen langs. In de meeste gevallen is dat omdat de verf op de radiateur loslaat en de KVS er tussendoor kan. Wat ik meestal doe is hem kaal schuren waar de slang komt. Slangklem aandraaien wil ook wel eens helpen.

PDvD
DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Contacteer:

Bericht door PDvD » zo 30 okt 2016, 00:08

Gewoon alles goed checken. Geen overstort? Oude vloeistof die uitzet? Slangen die los zitten of vergaan zijn?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Plaats reactie