Pagina 1 van 1

"moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: ma 26-09-2016, 16:19
door LHoey
Ik heb een DL1000A 2014 met 12.000km.
Sinds enkele weken start hij moeilijk bij koude motor.
De accu is goed, de motor gaat vlot rond maar hij slaat gewoon niet aan.
Ik laat hem 2 à 3 seconden proberen, dan contact af en terug aan voor een nieuwe poging.
Bij de tweede, soms derde keer, start hij dan wel.
Bij een warme motor is het probleem er niet.

Iemand nog die ervaring?

Ik kom van een honda en ben gewend dat mijn motor bij eender welk weer of na lange stilstand gewoon onmiddellijk start :D .

mvg
Lode

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: ma 26-09-2016, 16:47
door Gerv
Neem aan dat er garantie op zit toch,lekker terug gaan naar de dealer

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: ma 26-09-2016, 22:45
door John007
Idd 3 jaar toch ? :duim:

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 07:28
door Motormuus
Idd de 1000 moet gewoon snel aanslaan. Zou dus terug naar de dealer gaan.

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 08:05
door LHoey
ja, tuurlijk terug naar de dealer. Ik wou maar horen of iemand het probleem al heeft voorgehad.

mvg
Lode

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 08:36
door Rene
Een vrijwel zeker overbodige opmerking - maar je start toch wel zonder gas te geven?

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 08:55
door LHoey
Ja hoor :D

Hoewel je al eens een draai geeft als hij niet wil :oops:

Ik rij er al een jaar mee (6000km) en het probleem is ook pas de laatste weken opgedoken.

mvg
Lode

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 10:10
door Motormuus
Motor rijd heerlijk maar idd ik heb ook een paar min-punten gevonden. Afslaan onder het rijden. En geen power in de 2e versnelling. Rij er volgendjaar nog mee. En dan ga ik kijken voor een 3 cilinder denk ik.

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 11:06
door LHoey
Afslaan heb ik gelukkig nog niet gehad!

:D Mijn gevoel gaat op en af.

Heerlijke reismotor. Daar kan ik weinig op aanmerken.

Maar als er geknald wordt kom ik power te kort uit de bocht tov mijn gewoonlijke meerijders (KTM 950 en KTM SMT).

Die begrensde tweede versnelling is dikwijls de oorzaak.

Inruilen voor de MT-09? :)


grtn
Lode

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 13:19
door Rene
Zit de 3e generatie ECU er al in? (die eindigd op "2")

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 14:20
door LHoey
nee, ECU is niet gewijzigd.
"Probleem niet bekend in belgie en geen terugroepactie hiervoor"

grtn
Lode

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 16:07
door Rene
Kennelijk moet je aandringen op een nieuwe ECU.

Op de buitenlandse fora is het inmiddels een platgelopen issue, met name in Duitsland...
er is een oplossing, maar je moet er wat voor doen (aandringen bij onwillige dealer)

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: di 27-09-2016, 18:53
door Motormuus
Is daar wat meer info over te vinden. Over een nieuwe ecu?.

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: wo 28-09-2016, 23:13
door Weerman
Ik heb ook al meerdere keren aan gegeven op dit forum dat deze problemen met de DL1000 vanaf 2014 zijn op te lossen door andere ECU,
maar helaas gebeurt het hier in Nederland niet of men dringt niet genoeg aan.

De dealer weten ook nergens van als je het aan hun vraagt erg vreemd.
Op deze Duitse forum hebben nu 117 Dl1000 rijders aan gegeven dat ze een nieuwe ECU hebben let wel versie 2
er zijn zelfs rijders die dus eerst versie 1 hadden en daarna versie 2 nog kregen vanaf model 2016 zou er standaard
versie 2 in moeten zitten lees het maar eens na evt via google vertaal.
http://www.v-stromforum.de/viewtopic.ph ... &start=420

Ik hoop dat de dealers en de 1000 rijders nu wakker worden geschut er zijn al div motoren hier om ingeruild jammer toch?

Wim.

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: do 29-09-2016, 07:13
door Eikie
Dealers lopen net als de consument tegen de burocratie van de importeur Nimag aan.
Mogelijk dat er in Duitsland een betere samenwerking is tussen alle partijen.

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: do 29-09-2016, 07:44
door RedStrom
Snellingsbakverhouding helpt ook niet mee aan de feestvreugde.
Die van mij loopt volgens de dyno prima, maar er mist iets.
Je hoort dat van meer 1000-rijders. Beetje mat, vlak, etc.
De keuze voor Tracer 900 kan ik heel goed begrijpen.
Maar is het zo erg dat ik nu meteen naar de dealer ren? Nee.

Uit uiterst onbetrouwbare bron heb ik gehoord dat er in Keulen nieuws komt. Ook over de 1000.
Onze razende reporter zal ons op de hoogte houden.

Hoe kun je zien welke ECU je hebt, en behalve niet meer afslaan zijn er prestatieverbeteringen te merken?

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: do 29-09-2016, 19:38
door Weerman
Op intermot 5-9 oktober in Duitsland worden Nieuwe motoren gepresenteerd, zeker is dat er een nieuwe
DL650 komt.
Dit ivm euro norm 4 na alle waarschijnlijkheid wordt ook een nieuwe DL1000 gepresenteerd
maar dat weet ik niet zeker.
Er moet wel iets worden veranderd aan de 1000 om aan euro 4 te voldoen
dit is wel zeker.

ECU moet op J02 eindigen dan het je de juiste type dat alles is wel op de Duitse forum te vinden.
Ook de power dip in 2 en 3 moet weg zijn en soepeler lopen iedereen die je op het Duitse forum leest zijn erg te spreken
met de nieuwe ECU het wordt een compleet andere motor wordt er gezegd.

Wim.

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: do 29-09-2016, 20:45
door RedStrom
Ik heb nog garantie tot maart 2017.
Ik heb geen echte klachten.
Hoe krijg ik die nieuwe ECU er toch in?
Tips graag.
:-)}

Re: "moeilijke start" DL1000A

Geplaatst: vr 30-09-2016, 20:04
door Weerman
Gewoon klagen over onrustig rijden bij stads verkeer bokken en evt power dip in 2 en 3
Wíjzen op de Duitse forum misschien lukt het niet laten afschepen met wij hebben hier in Nederland andere
ECU's want dat is niet zo.

Wim.