overmatig olie verbruik.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
xlrider

overmatig olie verbruik.

Bericht door xlrider »

Vandaag langsgeweest bij de dealer voor het 54.000 km onderhoud.

Komt men mij daar plots zeggen dat ik 'veel chance' heb gehad, want dat er nog minder dan 1.5 l olie in de motor zat. ( Ik moet hier toegeven, ik controleer dit niet regelmatig = zelden :oops: )

Ook merk ik dat het verbruik de laatste weken toegenomen was van 6.9l/100km tot 7.3l/100km, ondanks een gelijkaardig rijgedrag.

Het extra verbruik zou veroorzaakt kunnen zijn door het olie-tekort.

Voor zover ik weet heb ik nog niet horen vertellen over overmatig olie-verbruik bij de Strom.
Of toch ??

Laat maar horen...

Oh ja, thuis direct een lijntje op het olievenster getekend. We houden dit de volgende weken nauwlettend in de gaten :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat klinkt inderdaad wel heftig. Je hebt dan dus anderhalve liter verbruikt op 6000 km. Je zou je natuurlijk kunnen aanwennen vaker te controleren. Bijvoorbeeld regelmatig na de tankbeurt, dan is de olie in de tussentijd weer redelijk op niveau gezakt. Gaat ook weer het gemakkelijkste als je een middenbok hebt. Bij auto's houdt men nog vaak de belachelijke grens van 1 liter olie op 1000/2000 km aan voordat men gaat sleutelen. Nu is 1 liter op 4000 km misschien nog niet zo heel erg, maar de carterinhoud is wel kleiner, dus het effect sneller merkbaar.

Ik zou het maar eens goed in de gaten houden. Het kan natuurlijk ook lekkage zijn en niet als oorzaak verbruik (lees slijtage, speling zuigerveren) zijn.

Dat lijntje zit toch al aan de zijkant voor min. en max. ingegraveerd in het aluminium?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
xlrider

Bericht door xlrider »

'k heb me idd voorgenomen om regelmatig te controleren.

Goede tip van die tankbeurt. Dan gaat iet toch iedere keer op de middenbok. :lol:
P2U

Bericht door P2U »

XL,

kijk er deze topic maar eens op na:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1122" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de mijne staan niet eens 30000km en de miserie is al begonnen :cry:
Zal ik de volgende keer dan toch maar voor die Honda gaan :?:
xlrider

Bericht door xlrider »

Had ik niet gezien :cry:

Is dus idd wel heel vervelend. Eigenlijk moet je continue controleren, omdat je niet waneer ie de volgende keer olie gaat verbruiken.

Wat het laatste statement betreft : dewelke ?? to gene vara zeker :?: :?: :wink: :wink:
P2U schreef:XL,

kijk er deze topic maar eens op na:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1122" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de mijne staan niet eens 30000km en de miserie is al begonnen :cry:
Zal ik de volgende keer dan toch maar voor die Honda gaan :?:
P2U

Bericht door P2U »

xlrider schreef:Had ik niet gezien :cry:

Is dus idd wel heel vervelend. Eigenlijk moet je continue controleren, omdat je niet waneer ie de volgende keer olie gaat verbruiken.

Wat het laatste statement betreft : dewelke ?? to gene vara zeker :?: :?: :wink: :wink:
Varazero??? BWEURK!!! Dàt is pas lelijk. En eigenlijk is dat zelfs geen concurrent voor de Strom. Met zulk een overgewicht kan je er zeker niet mee off-road. Niet dat dat de bedoeling zou zijn, maar de Strom zal daar ongetwijfeld beter in zijn.
Neen, dan ga ik voor de wit/rode CB1300. ZONDER de kuip 8)
Naar mijn bescheiden mening is dat een van de allermooiste machines die de laatste jaren geproduceerd werden. Zelfs mooier dan de GSX1400.
Plaats reactie