overmatig olie verbruik.
overmatig olie verbruik.
Vandaag langsgeweest bij de dealer voor het 54.000 km onderhoud.
Komt men mij daar plots zeggen dat ik 'veel chance' heb gehad, want dat er nog minder dan 1.5 l olie in de motor zat. ( Ik moet hier toegeven, ik controleer dit niet regelmatig = zelden )
Ook merk ik dat het verbruik de laatste weken toegenomen was van 6.9l/100km tot 7.3l/100km, ondanks een gelijkaardig rijgedrag.
Het extra verbruik zou veroorzaakt kunnen zijn door het olie-tekort.
Voor zover ik weet heb ik nog niet horen vertellen over overmatig olie-verbruik bij de Strom.
Of toch ??
Laat maar horen...
Oh ja, thuis direct een lijntje op het olievenster getekend. We houden dit de volgende weken nauwlettend in de gaten
Komt men mij daar plots zeggen dat ik 'veel chance' heb gehad, want dat er nog minder dan 1.5 l olie in de motor zat. ( Ik moet hier toegeven, ik controleer dit niet regelmatig = zelden )
Ook merk ik dat het verbruik de laatste weken toegenomen was van 6.9l/100km tot 7.3l/100km, ondanks een gelijkaardig rijgedrag.
Het extra verbruik zou veroorzaakt kunnen zijn door het olie-tekort.
Voor zover ik weet heb ik nog niet horen vertellen over overmatig olie-verbruik bij de Strom.
Of toch ??
Laat maar horen...
Oh ja, thuis direct een lijntje op het olievenster getekend. We houden dit de volgende weken nauwlettend in de gaten
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat klinkt inderdaad wel heftig. Je hebt dan dus anderhalve liter verbruikt op 6000 km. Je zou je natuurlijk kunnen aanwennen vaker te controleren. Bijvoorbeeld regelmatig na de tankbeurt, dan is de olie in de tussentijd weer redelijk op niveau gezakt. Gaat ook weer het gemakkelijkste als je een middenbok hebt. Bij auto's houdt men nog vaak de belachelijke grens van 1 liter olie op 1000/2000 km aan voordat men gaat sleutelen. Nu is 1 liter op 4000 km misschien nog niet zo heel erg, maar de carterinhoud is wel kleiner, dus het effect sneller merkbaar.
Ik zou het maar eens goed in de gaten houden. Het kan natuurlijk ook lekkage zijn en niet als oorzaak verbruik (lees slijtage, speling zuigerveren) zijn.
Dat lijntje zit toch al aan de zijkant voor min. en max. ingegraveerd in het aluminium?
Ik zou het maar eens goed in de gaten houden. Het kan natuurlijk ook lekkage zijn en niet als oorzaak verbruik (lees slijtage, speling zuigerveren) zijn.
Dat lijntje zit toch al aan de zijkant voor min. en max. ingegraveerd in het aluminium?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
XL,
kijk er deze topic maar eens op na:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1122" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de mijne staan niet eens 30000km en de miserie is al begonnen
Zal ik de volgende keer dan toch maar voor die Honda gaan
kijk er deze topic maar eens op na:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1122" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de mijne staan niet eens 30000km en de miserie is al begonnen
Zal ik de volgende keer dan toch maar voor die Honda gaan
Had ik niet gezien
Is dus idd wel heel vervelend. Eigenlijk moet je continue controleren, omdat je niet waneer ie de volgende keer olie gaat verbruiken.
Wat het laatste statement betreft : dewelke ?? to gene vara zeker
Is dus idd wel heel vervelend. Eigenlijk moet je continue controleren, omdat je niet waneer ie de volgende keer olie gaat verbruiken.
Wat het laatste statement betreft : dewelke ?? to gene vara zeker
P2U schreef:XL,
kijk er deze topic maar eens op na:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1122" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de mijne staan niet eens 30000km en de miserie is al begonnen
Zal ik de volgende keer dan toch maar voor die Honda gaan
Varazero??? BWEURK!!! Dàt is pas lelijk. En eigenlijk is dat zelfs geen concurrent voor de Strom. Met zulk een overgewicht kan je er zeker niet mee off-road. Niet dat dat de bedoeling zou zijn, maar de Strom zal daar ongetwijfeld beter in zijn.xlrider schreef:Had ik niet gezien
Is dus idd wel heel vervelend. Eigenlijk moet je continue controleren, omdat je niet waneer ie de volgende keer olie gaat verbruiken.
Wat het laatste statement betreft : dewelke ?? to gene vara zeker
Neen, dan ga ik voor de wit/rode CB1300. ZONDER de kuip
Naar mijn bescheiden mening is dat een van de allermooiste machines die de laatste jaren geproduceerd werden. Zelfs mooier dan de GSX1400.