rammel vanuit koppeling

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Sniersel

rammel vanuit koppeling

Bericht door Sniersel »

Ik heb een Suzuki V-strom DL 1000 met de welbekende rammel in de koppeling. Dit hebben ze allemaal in meer of mindere mate, maar ik vond tijd om er iets aan te doen. Ik heb mijn koppelingskorf laten aanpassen door Jeroen van VVM Racing. Ik heb zelf alles losgehaald en na ontvangst van de aangepaste koppelingskorf ook alles weer in elkaar gezet. Uiteraard heb ik er goed op gelet dat alles weer op de juiste volgorde gemonteerd is, met behulp van een hele duidelijke video en het werkplaatshandboek. Toen ik hem startte was ik onaangenaam verrast door het geluid wat achter het koppelingsdeksel vandaan kwam. Er zat nog steeds een rammel in, maar dan harder en anders. Niet goed dus. Wel heb ik nog een proefrit gemaakt en alles werkt naar behoren en de vervelende clutch shudder oftewel rammel bij een bepaald toerental was eruit. Hij rammelt overigens niet als ik de koppeling inknijp. Dus alles weer losgehaald en gekeken of iets fout heb gedaan. Alles zat goed gemonteerd en ik heb ook de koppelingskorf teruggestuurd naar Jeroen. Die is ook gecontroleerd en er is niks vreemds gevonden. Toen ik alles gemonteerd heb, heb ik overigens ook het koppelings stangetje dat direct in verbinding staat met de hulpkoppelingscilinder vervangen omdat deze wat aangetast was. Wat ik wel heb gevonden heb zijn lichte krasjes op de pen aan de andere kant van de koppeling die op een lagertje draait. Is dit normaal? Moet ik het probleem hier zoeken? Wat is de functie van dit lagertje? Zie foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: rammel vanuit koppeling

Bericht door Iron Horse »

Als je direct antwoorden verwacht zou ik eerst even hier langs gaan :wink: (Ook al ben je al sinds oktober 2013 geregistreerd)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Sniersel

Re: rammel vanuit koppeling

Bericht door Sniersel »

Je hebt gelijk, dat heb ik zojuist gedaan!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 23-08-2016, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Plaats reactie