DL 1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobD
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:06
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000, 2015
Locatie: Den Haag
Contacteer:

DL 1000

Bericht door RobD » vr 08 jan 2016, 12:26

Hoi, mijn DL1000 uit 2005 start soms slecht maar meestal goed.
Hij loopt dan op 1 cilinder.
Ik start hem dan in zijn versnelling zodat ik gelijk weg kan rijden en dan is het na een paar meter al goed.
Iemand een idee wat dit kan zijn.
gr,
Rob
Wie remt heeft angst

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: DL 1000

Bericht door Wullebolle » vr 08 jan 2016, 13:00

Dit is er zo eentje in de categorie "kan vanalles en nogwat zijn".
Vuile bougie, bougiedop iet te los, vocht onder de bougiedop ... ?
Doet ie het prima eens je aan de rol bent?
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
RobD
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:06
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000, 2015
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: DL 1000

Bericht door RobD » vr 08 jan 2016, 13:23

Allemaal gecheckt enne zoals in mijn verhaaltje staat na een paar meter is het goed.
Wie remt heeft angst

Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 686
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki DL650 K5
Locatie: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: DL 1000

Bericht door Ballie » vr 08 jan 2016, 17:45

Had ik bij mijn vorige motor ook. Bleek de bougiekabel nogal losjes in de bougiekap te zitten... Kan geen kwaad om eens te controleren...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1123
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: DL 1000

Bericht door Sanscorp » vr 22 jan 2016, 14:37

Kan inderdaad van alles zijn..
Heb het zelf ook als ik de motor koud start, af zet en direct weer probeer te starten. Dan gaat dat niet.

Laat ik hen warmlopen tot 1 blokje dan gaat het goed.
Vermoed de injector.

Beginnen bij het begin: lucht, brandstof, ontsteking.
Daar valt dus ook direct alles onder haha
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
RobD
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:06
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000, 2015
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: DL 1000

Bericht door RobD » ma 04 apr 2016, 17:31

Het gebeurt ook als ik lang op de snelweg rijd en moet stoppen om te tanken.
Als het gas dicht doe slaat hij af en als ik hem na het tanken weer start loopt hij op 1 cilinder en zodra ik ga rijden loopt hij weer goed.
Ik sprak afgelopen zaterdag op Assen iemand met een motorzaak dat het door de benzine kan komen, door die bio toevoegingen van tegenwoordig kan je brandstofsysteem vervuild raken.
Zijn advies was om 98 te gaan tanken.
Dit zou best wel is kunnen kloppen want vorig jaar heb ik in de motorvakantie in Frankrijk alleen maar 98 getankt en toen was er geen probleem terwijl ik er op de heen reis wel last van had.
Ik ga het uittesten.
Wie remt heeft angst

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1123
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: DL 1000

Bericht door Sanscorp » ma 04 apr 2016, 17:34

Waar tank je vooral?

Ik zoals bii shell en bp, gewoon 95, nergens last van.
Alleen starten bij een koude motor, snel afzetten en weer starten levert problemen op, mogelijk nalekken injector.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Plaats reactie