Pagina 1 van 1

FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 04-11-2015, 20:42
door Ballie
Sinds ik vorige week de Lambda sensor los heb gehad (vanwege die achterbrug), heb ik vrijwel continu een FI fout in mijn display. In Dealermode krijg ik "C44" te zien. Dit blijkt, volgens het WPH, een "HO2 Sensor Circuit Malfunction" te zijn. Mijn multimeter blijkt defect te zijn (geeft in alle standen een waarde van 0) dus ik kan niets meten.

Het vreemde is echter, dat wanneer ik tijdens het rijden de kill-switch om gooi, en na een paar tellen weer terug zet, de melding verdwijnt. Alleen wanneer ik even flink gas bij geef (bijv. om in te halen), komt 'ie weer terug. Contact uit en weer aan geeft meteen de foutmelding.

Nu vermoed ik dat ik bij het loshalen iets te hard aan het kabeltje heb getrokken. Hij wilde niet overal even soepel langs dus heb wat dwang toe moeten passen.

Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad of weet iemand hiervoor een eenvoudige oplossing? Of moet ik gaan nadenken over een nieuwe lambda...

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 04-11-2015, 22:49
door Cplegt
Jup, ik hier.

Bij mn eerste 650 wilde ik ooit de uitlaat polijsten. Toen de uitlaat eenmal los was, viel ie om toen ik hem tegem de muur had staan. Resultaat, lambda sonde gebroken. Opzoek naar een nieuwe á €145 (oid) dacht het niet.
Uiteindelijk naar de lokale autosloperij gegaan en hier voor 10euro een 4 polige lambdasonde gekocht (2ehands) stekkertje omgesoldeerd en klaar.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 04-11-2015, 22:57
door Iron Horse
Moet je er misschien even bijvertellen van welke auto('s) die te gebruiken is. Niet elke LS zal toch bruikbaar zijn, of vergis ik me?

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 04-11-2015, 23:09
door Cplegt
Ik meende die van een ford mondeo van een bepaalde serie. Ik heb het destijds via dit forum of het internationale forum gevonden.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 04-11-2015, 23:12
door Iron Horse
Ik denk dat je gelijk hebt en dat het hier al eens gemeld is. Kan het even niet zo snel vinden.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 04-11-2015, 23:36
door Cplegt
Ben geneigd te zeggen van een mondeo uit 1998 tot 2004. Heb het gepost in juni of juli 2011.

Edit.

klikerdeklik

Ff doorlezen, en dus inderdaad een 4 polige mondeo sonde. Bouwjaar staat er niet bij.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: do 05-11-2015, 19:32
door Ballie
Met de zoekfunctie van de browser was 't zo gevonden. Bouwjaar staat er inderdaad niet bij. Maar ik zal wel eens gaan buurten bij de sloperijen hier in de buurt. Moet ik nog ergens rekening mee houden qua schroefdraad? Of kan ik misschien toch beter de sonde eruit halen en meenemen. (Kan ik alleen weer niet op de motor die sloperijen af).

En bij het monteren. Nog iets nodig om de boel gasdicht te krijgen? Of is het indraaien en klaar... (sorry, te lui om het WPH te openen).

In het aangehaalde draadje worden bedragen van in de 200 euro genoemd, maar momenteel ligt de prijs al boven de 300 euro. Vind ik ook net ff teveel geld...

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: di 10-11-2015, 10:02
door Phony123
Met mijn vorige motor,, uuuu drie motors terug. Een Intruder 1500, was de lambdasonde kapot. Dat wil zeggen hij gaf af en toe rare waardes door. Gevolg was afslaan en stotteren van de motor. Bij de dealer Mc rijen hebben ze toen gekeken voor een nieuw sonde...en dat was duur. Uiteindelijk hebben ze waar het stekkertje van de sonde ingaat een overbruggings weerstand gezet. Deze geeft altijd de zelfde perfecte waarde. De kosten waren iets van 10 EUR. Me motor liep perfect en ik kon er niks van merken.. Is dat een optie? Ik weet het niet.ff mailen naar Mc rijen...of nog beter naar Spijkers motoren in Tilburg. Of het gaat weet ik niet maar het is in iedergeval het onderzoeken waard. Laat ff weten of het was is, ben benieuwd.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: di 10-11-2015, 10:08
door Phony123
Ben geen expert , maar het kan volgens mij goedkoper. Zie de informatie,,
http://motor-forum.mobi/forum/list_messages/339812//

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: di 10-11-2015, 17:40
door Cplegt
Bij mij zijn er 2 draadjes met elkaar doorverbonden waardoor de foutmelding uit blijft. Zit geen weerstandje oid tussen.
Zal van t voorjaar ff vragen hoe, wat en waarom dit gedaan is door de tuner. Van t voorjaar na t kleppenstellen gaat de 1000 weer op de testbank voor wat fine tuning.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: wo 11-11-2015, 19:21
door Ballie
Ik heb eens een zoektocht georganiseerd en ben er tot dusverre achter dat de verwarmingsdraden in veel gevallen worden doorverbonden. Veelal mbv een weerstand. Alleen welke sterkte je nodig hebt schijnt afhankelijk te zijn van merk en type van de motor. Van verschillende motoren kan ik het wel vinden, maar natuurlijk van de V-Strom niet.

Ik heb overigens al wel een andere lambda gescoord bij een sloperij. Enige wat hierbij nog tegen kan zitten is dat het een verkeerde maat is, of dat het draad niet past. Met mijn mazzel beiden...

Ik denk dat ik er al wel aan uit ben welke draden met elkaar moeten worden verbonden. Gaat vast goed komen.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: ma 21-12-2015, 11:14
door Sanscorp
Niemand ooit eens gekeken naar er af laten en een weerstand plaatsen?

Ik heb de originele uitlaten met kat, dus heb de lambda nog nodig.

Re: FI in het display, Foutcode C44

Geplaatst: ma 21-12-2015, 18:33
door Oussie
Heb de lambda van een galaxy uit 98 gebruikt.
Neem de oude even mee naar de sloop, zie je dat het exact dezelfde is.
Alleen de stekker omsolderen.