"opvoeren"

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
~~flying~~

"opvoeren"

Bericht door ~~flying~~ » do 03 nov 2005, 15:08

Heeft iemand ervaring met dit :

http://www.ivansperformanceproducts.com/tre.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

of dit :

http://www.daijiro.com/daijiro_francais_list.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

of dat :

http://www.powercommander.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Bericht door MacB » do 03 nov 2005, 19:05

Ik heb de Daijiro steken was inderdaad wel verassend resultaat toen ik opnieuw op mijn 1000cc stapte. De trekkracht was stevig verhoogd in 3de, 4de en 5de versnelling. Het verbruik is ook gestegen met +/- 1/2 l op 100km. Heb het er wel voor over :wink:

P2U

Bericht door P2U » do 03 nov 2005, 19:25

ik heb de Daijiro RS106. Inderdaad meer trekkracht onderin maar mijn verbruik is zeker niet gestegen.

Crazychris

Bericht door Crazychris » vr 04 nov 2005, 00:43

lijkt gewoon op chiptunning
net als met n auto
denk dat je beter power comand er in kan gooien

~~flying~~

daijiro

Bericht door ~~flying~~ » vr 04 nov 2005, 09:07

wat is het verschil tusssen re106 en een rs106 ?
Waarom beter power commander nemen ?
Kan je zelf op een computer regelen/programeren ?

~~flying~~

antwoord daijiro

Bericht door ~~flying~~ » vr 04 nov 2005, 14:05

re106 2e en 3e "vrij" en de rs106 ook de topsnelheid is "vrij", niet meer max 200 km/u.
Prijzen : re106 145 € rs106 195 €

P2U

Re: antwoord daijiro

Bericht door P2U » vr 04 nov 2005, 15:56

~~flying~~ schreef:re106 2e en 3e "vrij" en de rs106 ook de topsnelheid is "vrij", niet meer max 200 km/u.
Prijzen : re106 145 € rs106 195
WOW!!!!!: da's duur! :evil:
Ik heb de mijne (spiksplinternagelnieuw) 130 pleuro betaald :D

~~flying~~

Duur

Bericht door ~~flying~~ » vr 04 nov 2005, 16:58

Inderdaad, neem 'm dus niet maar wel de Tre van Ivan die de
eerste 4 versnellingen "full power" geeft en bovendien no 200 km/h limit meer en dat voor 110$ :lol:
De power commander is me ff te duur +- 330€ en kan eventueel gevaarlijk voor je motor zijn want je kan namelijk van alles en nog wat iets te ver regelen.

P2U

Re: Duur

Bericht door P2U » vr 04 nov 2005, 18:19

~~flying~~ schreef:Inderdaad, neem 'm dus niet maar wel de Tre van Ivan die de
eerste 4 versnellingen "full power" geeft en bovendien no 200 km/h limit meer en dat voor 110$ :lol:
De power commander is me ff te duur +- 330€ en kan eventueel gevaarlijk voor je motor zijn want je kan namelijk van alles en nog wat iets te ver regelen.
Waarom moet je dat ding absoluut in de VS gaan kopen? Dat lijkt me ook een dure aangelegenheid. Vooral als er achteraf nog wat taksen en invoerrechten aan te pas komen.
Je kan het evengoed in België kopen als ze hier dan toch zoveel goedkoper zijn.

Gebruikersavatar
Fred
EX- V-Strom berijder
Berichten: 994
Lid geworden op: di 25 jan 2005, 18:34
Mijn motor is een: was een DL 1000 en nu ne BMW K1200RS
Locatie: Lummen, België

Bericht door Fred » za 05 nov 2005, 07:10

Daijiro Powerbox


Wie echt het onderste uit de kan wil kan bij Bike Design tegenwoordig terecht voor de Daijiro Powerbox. Dit apparaatje zou de instellingen van de originele toerentalbegrenzer opheffen, waardoor het koppel en de acceleratie zouden verhogen, vooral in laag en middengebied. De truuk met de duif bestaat erin dat het toestel de beperkingen opheft die de Japanse motorfietsfabrikanten omwille van recente homologatie- en geluidsnormen dienden in te bouwen in hun ontstekings- en injectiecurves, vooral in eerste en tweede versnelling, met het verlies van acceleratie en vermogen tot gevolg. De ingreep duurt naar verluidt maar een kwartiertje en je hebt al een powerbox voor 115 euro. De sinds 2001 ingestelde limiet van 300 km/u zou hierdoor overschreden worden… Meer info bij Bike Design op tel. +32 (0) 52 453 361 of via mail info@bike-design.be of bij uw lokale dealer.

P2U

Bericht door P2U » za 05 nov 2005, 17:06

fred schreef:Daijiro Powerbox


Wie echt het onderste uit de kan wil kan bij Bike Design tegenwoordig terecht voor de Daijiro Powerbox. Dit apparaatje zou de instellingen van de originele toerentalbegrenzer opheffen, waardoor het koppel en de acceleratie zouden verhogen, vooral in laag en middengebied. De truuk met de duif bestaat erin dat het toestel de beperkingen opheft die de Japanse motorfietsfabrikanten omwille van recente homologatie- en geluidsnormen dienden in te bouwen in hun ontstekings- en injectiecurves, vooral in eerste en tweede versnelling, met het verlies van acceleratie en vermogen tot gevolg. De ingreep duurt naar verluidt maar een kwartiertje en je hebt al een powerbox voor 115 euro. De sinds 2001 ingestelde limiet van 300 km/u zou hierdoor overschreden worden… Meer info bij Bike Design op tel. +32 (0) 52 453 361 of via mail info@bike-design.be of bij uw lokale dealer.
dan moet je wel verschrikkelijk onhandig zijn want ik heb 'm zelf gestoken en dat duurde net geen 3 minuten. Je moet alleen de stekker onder de benzinetank losmaken (achteraan, het zadel er af halen volstaat) en de box er tussen pluggen. Het is wat gefrul om de originele stekker los te krijgen, maar met een schroevendraaiertje lukt het wel.
HTH

Gebruikersavatar
V2-Rider
KLV1000 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 10:43
Mijn motor is een: Kawasaki KLV 1000 2006
Locatie: Aalst (België)

Bericht door V2-Rider » zo 06 nov 2005, 11:08

Ik heb dat gratis gemaakt in den tijd op mijnen TL1000S!

Is iets super simpel! Gewoon een weerstandje!
Dan nog een schakelaartje om zelf te bepalen hoe je wilt rijden! Als je power nodig hebt zet je het op. Bij gewoon toeren zet je het af en is je verbruik lager!

Al die toestellekes da je koopt zijn eigenlijk afzetterij! :?

Greetz V2
Kawasaki KlV1000 ´06 , Ducati 749S Fila Replica

P2U

Bericht door P2U » zo 06 nov 2005, 18:36

V2-Rider,
allemaal goed en wel, maar niet iedereen kan overweg met electronica. Ik denk dat dat voor de meesten meer dan Latijn is (mezelf incluis) :wink:

Gebruikersavatar
V2-Rider
KLV1000 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 10:43
Mijn motor is een: Kawasaki KLV 1000 2006
Locatie: Aalst (België)

Bericht door V2-Rider » zo 06 nov 2005, 22:50

ik kan daar ook ni goed mee overweg! Maar ik heb gewoon effe op internet gezocht.
En dit kwam ik uit!

http://www.sv1000.inuk.com/faq/tre/tre_rogfog.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het enige wat je moet hebben is een paar draadjes en het weerstandje dat zeer makkelijk te vinden is!

Maar idd als je het echt prima wil hebben zoals die powerbox zelve dan moet je al iets afweten om een prima schakeling te maken.

Greetz V2
Kawasaki KlV1000 ´06 , Ducati 749S Fila Replica

~~flying~~

Geen fotos

Bericht door ~~flying~~ » ma 07 nov 2005, 08:42

Leuke link maar ik zie de fotos niet :cry:
Probleem met m'n computer of hetzelfde bij de anderen :?:

Gebruikersavatar
V2-Rider
KLV1000 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 10:43
Mijn motor is een: Kawasaki KLV 1000 2006
Locatie: Aalst (België)

Re: Geen fotos

Bericht door V2-Rider » ma 07 nov 2005, 09:39

~~flying~~ schreef:Leuke link maar ik zie de fotos niet :cry:
Probleem met m'n computer of hetzelfde bij de anderen :?:
De fotos werken idd nietmeer! :cry:
Kawasaki KlV1000 ´06 , Ducati 749S Fila Replica

stroman

opvoeren

Bericht door stroman » di 31 jan 2006, 23:24

Deze leverancier kan een speedpack leveren voor 101,45 e en geeft de 2e, 3e en de 6e versnelling vrij. http://www.lambdatester.de/Shop/shopindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hem pas binnen en op de motor gezet, maar gezien het weer ben ik er nog niet aan toe gekomen om hem te testen.

Be-Outside

Bericht door Be-Outside » za 11 mar 2006, 14:16

Voor eventueel geïnteresseerden; ik heb nog een TRE004 (van Ivan) liggen hier die niet gebruikt wordt. Ik heb er een tijdje mee gereden, maar in combinatie met andere met wat andere aanpassingen is 'ie overbodig geworden. Wat de 'gek' :roll: ervoor geeft 8)

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8362
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » za 11 mar 2006, 21:55

Hoi Ben,

Misschien op het marktplaatsdeel van het forum plaatsen? Lijkt me dat je daar meer respons kunt verwachten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Corre

Bericht door Corre » di 02 mei 2006, 18:10

opvoeren waarom ????
haal gewoon die secundaire gaskleppen uit en steek er een K&N luchtfilter in en het is klaar
daar hoef je geen dure tré - Daijiro Powerbox of power commander voor te kopen
en geloof me het werkt wel degelijk op de 1000 cc als hij dan nog niet snel genoeg is koop dan een gsxr 1000
op de pagina foto's staan ze afgebeeld

http://users.skynet.be/vlaanderen/frank/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Strommax
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 21:12
Mijn motor is een: BMW K1200S Night Black
Locatie: Lier - Vlaanderen

Bericht door Strommax » di 02 mei 2006, 19:53

Frank, wat effect geeft het, wanneer je de secundaire kleppen weghaalt? Mijn motor is nog in garantie, dus best ni aan beginnen zeker? Toffe site trouwens 8) . Wie is uw dealer trouwens want gij betaald weinig voor uw onderhoud, als ik dat vergelijk met mijn dealer :cry:
Greetz
Strommax

Corre

Bericht door Corre » di 02 mei 2006, 20:42

Strommax schreef:Frank, wat effect geeft het, wanneer je de secundaire kleppen weghaalt? Mijn motor is nog in garantie, dus best ni aan beginnen zeker? Toffe site trouwens 8) . Wie is uw dealer trouwens want gij betaald weinig voor uw onderhoud, als ik dat vergelijk met mijn dealer :cry:
strommax
ik heb mijn onderhoud laten doen bij motoren verboven tot 17880km
nu is mijn motor 2 jaar en de garantie is gedaan dus ga ik weer bij een vriend (een motor mecanieker die voor en na werkt hij heeft zelf een gs 1200 en een cbr 1000rr om mee te racen indien nodig geeft hij ook een factuur) daar hebben we vorige week mijn secundaire gaskleppen er uit gehaald en een k&n luchtfilter gestoken. ik ga daar al 20 jaar en het is in kessel.

wat het gaf mijn het verwijderen van mijn secundaire gaskleppen wel hij gaat nu in 1ste 2 de beter en mooier in toeren houd niet meer in en bij 200 gaat hij nog steeds door.
in de file moet je gewoon rustig op het gas gaan want hij luistert ommiddelijk verder nog geen enkel nadeel ondervonden
wel zou ik wachten toe de garantie periode afgelopen is om deze ingreep te doen
stuur een mail naar mij dan kunnen we eens afspreken
corre@netbel.be

Plaats reactie