DL1000 Superflare Velocity Stacks

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Michael

DL1000 Superflare Velocity Stacks

Bericht door Michael »

Ik neus nog wel eens op inet en vond deze site: http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodsdl1000.html
Ik herken die "Velocity Stacks" wel uit "ik ben mooi auto's" maar begrijp niet het nut van deze in een DL. Kan iemand mij uitleggen waarom iemand deze zou toepassen (en zonder filter???)
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: DL1000 Superflare Velocity Stacks

Bericht door Rene »

Het is kennelijk een aanpassing in het inlaattraject (in de airbox, dus het filter gaat er overheen). Meestal gaan dat soort aanpassingen ten koste van de powerband, maar hier claimen ze een verbetering..

Grappiger is het verhaal over het verwijderen van de secondaire luchtkleppen boven de 7KRPM, als ik een DL1000 had, zou ik me hier inlezen :)
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: DL1000 Superflare Velocity Stacks

Bericht door Sanscorp »

Ik heb bij FactoryPro een heel hoog "It's amazing Jim!" TellSell gevoel...

Can't helpt it.

170 dollar excl. 50 dollar shipping voor 2 alu buisjes die je onder je luchtfilter plaatst en dat geeft je 2pk meer??
Denk het niet... Mja ben geen expert he.
"FI not retuned" en "Is close" klopt al niet want ze lopen standaard al te arm.

Die timing shifter helpt wel, 2 graden eerder helpt.

Start Shift kit, geen idee, lijkt me ook bogus, even snel googlen en dan lees ik al 2 ervaringen die vertellen dat de claims niet kloppen.
Je complete koppeling incl. koppelingskorf moeten er uit, dus dat zie ik de meeste mensen hier sowieso niet doen (no offense)

Snorkel verwijderen geeft wel meer lucht en daar moet je dan ook op afstellen (rijker zetten).
Gebruikersavatar
Ripple
Berichten: 209
Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000A (2015)
Woonplaats: Izegem West-Vlaanderen

Re: DL1000 Superflare Velocity Stacks

Bericht door Ripple »

Ze zijn NIET 1/1 passend op een L4 - L5 airbox hé ... :wink:
Ripple schreef: Afbeelding

De rubbers van de Factorypro kelken zijn niet passend 1/1 op den airbox … daar is toch een kleine aanpassing aan geweest.
De montage punten waren 2 mm minder hoog (5 mm i.p.v. 7 mm) en de diameter 1,5 mm groter (55 mm i.p.v. 53,5 mm) … wanneer de rubber zo gemonteerd waren was het niet te doen om die kelken daar in te krijgen.
Ik had geen goesting om Factorypro te contacteren en terug te sturen en andere te laten overvliegen uit de usa (heeft me nu al 51.40 Euro aan douanekosten en taks gekost)
Dus de airbox mooi bijgewerkt met een dremel tot de rubbers perfect pasten … voor de zekerheid toch de rubbers gemonteerd met een beetje Tec7.
Plaats reactie