Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Motormuus » zo 13 sep 2015, 15:27

De dealer waar ik hem gekocht heb ga ik niet meer naar toe. Prima zaak. Prima service. Maar voor mij te ver weg.( 2,5 uur rijden. Met de aanhanger. Dus nu even geen eigen dealer. Om te gaan onderhandelen. Ben op zoek in de buurt. Maar waarschijnlijk naar seppe.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » zo 13 sep 2015, 15:42

Ik heb er niks aan dus ik heb er ook niks mee gedaan.
Een klap in de uitlaat bewijst weer de slechte afstelling
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 686
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki DL650 K5
Locatie: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Ballie » zo 13 sep 2015, 19:32

Motormuus schreef:Ben op zoek in de buurt. Maar waarschijnlijk naar seppe.
Is Oost Souburg niet dichterbij voor jou?
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Motormuus » zo 13 sep 2015, 19:35

nee scheelt niet veel. tevens niet echt goede verhalen van gehoord. aangezien de motor toch de kar op gaat maken die paar minuten reistijd ook niet meer uit. bekende van me heeft zijn motor bij seppe gekocht en laten aanpassen. staat nu 28k op zijn 1000 en tevreden over zijn dealer

Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 686
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki DL650 K5
Locatie: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Ballie » zo 13 sep 2015, 20:29

Ik ken Ovaa ook niet echt goed. Ik kwam er een jaar of 10 geleden nog wel eens toen ik nog bij een koeriersdienst werkte. Er zitten in Zeeland overigens wel meer motorzaken, maar dat zijn geen merkdealers (zover ik weet). Overigens wel vreemd dat er in Zeeland verder geen enkele Suzuki dealer zit.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Motormuus » zo 13 sep 2015, 21:42

Ja mp goes. Maar die hebben me al laten doorschemeren geen klanten te willen hebben. Moest 5 weken wachten tot in me motor daar kon brengen. Ivm inhouden. Want ze zaten de eerste 5 weken al helemaal vol. Daar kom ik alleen nog als ik snel onderdelen nodig heb

Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 686
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki DL650 K5
Locatie: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Ballie » zo 13 sep 2015, 22:47

Da's niet erg klantvriendelijk van die toko. Maar wel vreemd dat zij niet worden aangegeven op de Suzuki site bij de Dealer Locator. Geeft je toch te denken...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5285
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Daring Red Frank » ma 14 sep 2015, 00:09

Waarschijnlijk zijn ze dan geen officiële Suzuki dealer meer.
MP Hengelo moest ook kiezen tussen Suzuki en Kawasaki en dat was dus exit Suzuki. ..

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman » ma 14 sep 2015, 20:02

Ik volg dit al een poos maar zoals eerder is aan gegeven staat het Duitse forum er vol van en volgens mij is het niet nodig om het wiel 2 keer uit te vinden raar dat hier in Nederland zo moeilijk wordt gedaan over dit probleem.
In Duitsland worden alle ecu vervangen voor dit probleem maar pas op dat je versie 2 krijgt lees dit maar eens.

Hi,

ich habe schon getauscht und hab damals das STG J01 bekommen.
Nun soll nochmal getauscht werden auf das STG J02.
Der Freundliche hat es mir schon bestellt, muss noch a bisserl warten bis es kommt.
Das J01 soll noch Fehler betreffend Kaltstart, Patschen und Ausgeher haben die im J02 bereinigt sind.
Ausserdem funktioniert bei manchen Modellen die Restweitenanzeige nicht so wie sie soll.
Meine rechnet z.B. nur nach unten und korigiert nicht mehr nach oben.
Bin schon gespannt ob sie danach noch immer so gut läuft ;D

Viele Grüße...

Lees de rest zelf maar eens door op dat forum daar schrijf hij dat na het wisselen naar versie 2 alles nu goed is.
http://www.v-stromforum.de/viewtopic.ph ... &start=165

Laat de dealer dit maar eens zien dan begrijpen ze misschien wat er aan de hand kan zijn ook de bedrading
onder de tank moet niet worden vergeten om te kontroleren op oxidatie omdat hier makkelijk vocht bij kan komen.

Wat betreft ecu te updaten bij de dealer, als Suzuki dit niet vrijgeeft voor de dealer om dat te kunnen doen dan moet de hele ecu worden vervangen helaas.
Niet omdat het vervangen makkelijker is maar Suzuki biedt die mogelijkheid gewoon niet om de ecu te flashen.

Wim.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » ma 14 sep 2015, 20:04

@Wim, da's waar, en slecht..
Maar garantie is garantie en dan moet Suzuki het zelf weten, pas daarna heb je (zelf) een probleem en kost het klauwen met geld.
Zo gaat de koper maar weer op zoek naar een andere (nieuwere) motor en houden ze de flow er in(?) mijn conclusie / vooroordeel in ieder geval
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman » ma 14 sep 2015, 21:19

Dat je naar een andere merk gaat is toch jammer voor je eigen geld want dat is ook niet gratis.
Dat je van dealer naar dealer gaat om het probleem opgelost te krijgen kost je veel tijd en energie erg jammer allemaal, dit terweil in Duitsland er een oplossing is toch vreemd dat dit in Nederland nog niet is door gedrongen ook in Engeland is er een oplossing.
Ik zat zelf ook te denken om een nieuwe 1000 te kopen maar was bang ook tegen dit probleem aan te lopen en heb uiteindelijk maar weer een nieuwe 650 gekocht die ik deze week kan ophalen omdat ik weet dat deze goed loopt.
Ben bij div dealers geweest (6) en ook over dit probleem van de 1000 gehad bij niemand was er iets over een probleem bekend.

Ook was ik in de verleiding om mijn nieuwe motor ver van huis te kopen ivm gunstiger toe te betalen bedrag maar heb uiteindelijk het dichter bij huis gezocht.
Als er een garantie probleem zich voor zou doen dat je makkelijk naar de dealer kunt gaan waar je de motor hebt gekocht in plaats van dat je een andere dealer er mee lastig valt, ja ze moeten je helpen misschien pas over 5 week maar kan me goed voorstellen dat ze denken ga maar mooi heen waar je de motor hebt gekocht ik zit hier niet op te wachten.
Omdat het altijd geld gaat kosten voor de dealer die je gaat helpen met garantie problemen,
want denk maar niet dat ze alle onkosten terug krijgen van Suzuki bij garantie claims.

Wim.

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1017
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Motormuus » ma 14 sep 2015, 22:25

Die dealer in de buurt kan ook op die manier een klant binnen halen. Want ik had zo'n situatie en als ze het netjes hadden opgelost , hadden ze het onderhoud van me motor ook gekregen. Nu rij ik lekker aan hun neus voorbij naar een ander. (Off topic.)

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Framomile » ma 14 sep 2015, 22:29

Ik zal dit verhaal ook bij mijn dealer bespreken. Ga er begin oktober naar toe voor mijn 12k beurt.

Ben benieuwd wat zij er daar van vinden.

Gr F

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » zo 27 sep 2015, 10:48

Hallo volgers van dit Topic.
Ik ben weer bij de dealer geweest, omdat de motor vorige week weer uitviel.
Het probleem blijft maar bestaan en komt naar het schijnt vaker terug.
De dealer gaat weer in overleg met NIMAG.
Ik ben er eigenlijk al een beetje klaar mee.
Het is dat ik het zo'n mooie stoere fiets vind en er zeker voor die prijs niet een ander alternatief is.
Dus worstel ik maar door maar heb wel bij de dealer te kennen gegeven dat ik al overweeg om hem terug te geven.

Wordt vervolgt.

Groeten Sparky

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman » zo 27 sep 2015, 18:40

Sterkte er mee jammer dat dit op deze manier een lelijke stempel op je motor zet.

Wat ik mij net nog af vroeg heeft het ook iets te maken met wat voor benzine je tankt?
gezien daar ook veel rommel in tekoop is en je motor op de ene merk beter loopt dan op de andere merk benzine.
Maar een vervelende situatie is dit je wil niet iedere keer als je een krappe bocht neemt denken en maar hopen dat hij
niet afslaat want dan lig ik op de grond met alle problemen van dien.

Wim.

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6748
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4 :-))))))
Locatie: Lunteren.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Stroompje » zo 27 sep 2015, 19:31

(Helemaal) Niet leuk Johan, daar moet toch een goede oplossing voor komen! Sterkte .....

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » di 29 sep 2015, 22:44

Dat is wel even een goede om te proberen Weerman.
Maar wat is nu wel goede benzine?
Daar lopen de meningen over ook sterk uiteen.

Het is trouwens niet zo dat ik in elke langzame bocht de kriebels krijg hoor.
Ik kan al aardig aanvoelen wanneer de kans op de puf groot is, en hij valt gelukkig niet gelijk meer stil sinds ik de nieuwe ECU heb.
Het is nog steeds een geweldige machine, maar je verwacht dat een nieuwe machine gewoon goed is in alle opzichten.

Groeten Sparky

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » wo 30 sep 2015, 07:30

Benzine zal dat verschil niet maken.
Tip: koppel je tip over sensor eens los en meet deze door.

Hoe exact weet ik uit mijn hoofd niet, maar volgens mij moet je de 2 contacten doorverbinden.

Als dat ding niet goed is en je gaat te schuin valt de motor uit om vervolgens gewoon weer te starten.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Rene
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Rene » wo 30 sep 2015, 08:58

Sanscorp schreef: Als dat ding niet goed is en je gaat te schuin valt de motor uit om vervolgens gewoon weer te starten.
Als je rijdt "voelt" de sensor niet dat je schuin gaat. (Evenwicht van krachten)

Met een generatie 2 of 3 ECU valt hij nog steeds uit? TPS beter instellen?

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » wo 30 sep 2015, 09:03

Normaal gesproken niet, maar als dat ding defect is??
Controleren kost niks als je een multimeter hebt.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Rene
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Rene » wo 30 sep 2015, 10:54

Is zo natuurlijk - maar als het ding intermitterend stuk is, dan is het nog steeds lastig meten. Als hij uitvalt bij een verkeersdrempel zou je idd in die richting gaan denken.

Op het Stormtrooper forum en V-stromforum.de zit ook veel kennis. TPS montage en slijtplekken in de kabelboom (onder de tank?) meen ik wel eens gelezen te hebben..

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman » za 03 okt 2015, 00:56

Met goede brandstof bedoel ik niet een witte pomp of een of andere vaag merk maar gewoon van een bekende merk.

Wim.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » za 03 okt 2015, 08:09

Ik merk met diesel het verschil tussen de esso en de bp ultimate. Later bleek dat een laborant van het Alfa Romeo forum regelmatig onderzoek doet en dat de bp ook daadwerkelijk de meeste additieven in zijn brandstof heeft zitten. Ik tank haast alleen bp ultimate diesel of ron98 premium.

Een veel gebruikte en dus regelmatig bijgevulde witte pomp heeft weinig verschil met een esso of shell o.i.d.
Pas als je oude brandstof gaat tanken merk je het echt.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Lex1960
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 22:47
Mijn motor is een: DL 1000 2014
Locatie: veldhoven

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Lex1960 » ma 12 okt 2015, 23:44

Hallo lang niet meer op het forum geweest maar ook ik heb last van ploffen in de uitlaat.
heb het over de carbonuitlaat van scorpion deze zat er op toen ik de motor kocht
er zat geen db killer bij geluid is mijns inziens niet extreem (kom omdat carbon veel meer dempt dan rvs)

heb sinds gisteren iets meer problemen ( was ook een stuk kouder ongeveer 3 gr )zelfs een keer afgeslagen dit is alleen als de motor net gestart is tot zeg maar max 800 tot 1000meter daarna doet zich het probleem niet meer voor heb net even de originele uitlaat erop gezet en ben benieuwd of het morgenvroeg weg is
heb ondertussen al 8000 km gereden met deze uitlaat en heb nooit last gehad van afslaan v d motor wel na het starten ooit een soort misfire geluid
dit is dan ook voelbaar (het backfiren is weg als de originele uitlaat er op zit dit heb ik al een keer getest ) dit heeft inderdaad waarschijnlijk met het mengsel te maken

moet toch binnenkort noch voor de 18000 km beurt zal het er dan eens over hebben .
maar bij mijn dl 1000 is er tot eergisteren eigenlijk nooit gebeurd dat hij afslaat
heb ondertussen ook het Duitse verhaal gelezen over de ecu lijkt me inderdaad geen onzin verhaal toch eens overleggen met de dealer voordat de garantie verlopen is

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Framomile » di 13 okt 2015, 06:55

18000 beurt? Ik dacht dat we een 12k interval hadden.

Bij mij is het ook zo dat de temperatuur invloed heeft op het afslaan. Al 2 keer afgeslagen in een paar dagen.
Mijn dealer zegt dat ze opdracht hebben om eerst e.e.a. af te stellen, dan ecu vervangen en dan houdt het op.
Het afstellen doet hij bij mij pas bij 24k beurt want dan kan hij er beter :?: bij en omdat ik aangaf er nog niet heel vaak last van te hebben.

Hopelijk kom ik goed de winter door :schater:

Gr Franc

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » di 13 okt 2015, 09:38

Na het wisselen van de uitlaat moet je sowieso opnieuw afstellen, waarschijnlijk is dat na het plaatsen van de scorpion wel gebeurd maar is de PAIR niet verwijderd en heb je daarom ploffen.

Nu loopt je fiets te rijk met de standaard uitlaat en krijg je ook ploffen in de uitlaat.
Dus of je aftermarket er op en pair er af, of je ori er op en naar fabriek standaard zetten.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Lex1960
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 22:47
Mijn motor is een: DL 1000 2014
Locatie: veldhoven

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Lex1960 » di 13 okt 2015, 20:30

Heb vanmorgen met standaard uitlaat gereden zeker eerste km minder problemen dan met de scorpion denk dat de vorige eigenaar die erop heeft gezet zonder de motor opnieuw af te stellen zit ook geen db killer in dus dit kan ook al uitmaken
dat PAIR systeem is dat de klep die in de uitlaat zit
kan ik deze klep niet gewoon afkoppelen of kan dit niet zomaar
heb iemand gesproken met een yamaha supertenere die dit gedaan heeft
Laatst gewijzigd door Lex1960 op di 13 okt 2015, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1117
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sanscorp » di 13 okt 2015, 20:38

Wel andere uitlaat en niet afstellen is ernstig te arm.... en dan ook ploffen in de uitlaat, zeker met een open systeem.
Ik zou lekker standaard gaan rijden ;) :duim:
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Sander_strom
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 ABS
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sander_strom » vr 30 okt 2015, 19:54

Even over de ecu, mijn dealer gaf aan dat er geen officiele terugroepactie is maar dat ze dat ding gewoon binnen de garantie vervangen mochten er problemen mee zijn. Wat bij mij dus ook gaat gebeuren.
't gas zit toch rechts he?

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » di 26 apr 2016, 23:03

Heeft er al iemand ervaring met "competition 102"brandstof.
Dit is een brandstof zonder ethanol met een octaanwaarde van 102.
Dit schijnt een betere brandstof te zijn en wordt gebruikt bij oltimers en motoren die veel eisend zijn.
Ik heb het er nu inzitten en het lijkt in eerste instantie dat de motor zuiniger rijdt.
Ik probeer nog steeds een oplossing te zoeken voor het uitploffen van de motor.
Ben ook al in overleg met de dealer om eventueel de suzuki in te leveren.
Ik kan eigenlijk geen andere motor bedenken die gelijk waardig is met een aanschaf prijs die ook gelijk is.
Maar ik probeer nog altijd de oorzaak van de ellende te vinden.
De kleppen zijn laatst ook al bekeken maar staan ook goed.
De motor pingelt naar mijn mening wel maar misschien wordt het minder met deze brandstof.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn resultaten.

Groeten Sparky

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparkle Black Peter » do 28 apr 2016, 00:52

Leg je probleem eens voor aan Marc Hoegee. Nee heb je, ja kan je krijgen. :?
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » zo 01 mei 2016, 08:23

Nieuws update.
Ik rij nu een weekje rond met de competition 102 brandstof.
De motor loopt wat zuiniger en wat minder gepingel onder de tank.
Maar helaas ook nu is hij weer twee keer uitgevallen.
Ik heb inmiddels ook de offerte van de dealer binnen.
Dat is schrikken als je 4658 euro in een jaar eraf rijd.
Dat is dus geen optie en helaas voor de dealer, als hij dat een tegemoetkoming vindt?
De prijs die hij terug geeft krijg ik zelfs bij BMW die dit merk eigenlijk niet in wil ruilen.
Dan toch maar Peter zijn advies ter hand nemen en een praatje maken met Marc Hoegee.
Ook ga ik maar eens een brief naar de importeur sturen, ik heb toch drie jaar garantie op de motor.
Al zegt de dealer dat ik bij hem moet zijn voor de garantie maar tevens zegt de werkplaats dat ze het verder ook niet weten.
Ik moet nu afsluiten anders kom ik te laat voor mijn afspraak met de psychiater. :schater: :schater: :schater:
Doei tot de volgende update

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door RedStrom » zo 01 mei 2016, 18:55

Dit is gewoon garantie en bovendien onveilig.
Omruilen of repareren.
Wat is hun argument dat dit niet zo is?
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7841
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Eikie » zo 01 mei 2016, 19:30

Op je strepen gaan staan en evt rechtsbijstandverzekering inschakelen. Zijn ze nou helemaal besodemietert. Alleen het feit al dat ze de calculatie er op loslaten. Bij de beesten af. Werkelijk te gek voor woorden. Zo'n dealer mag voor mij op een zwarte lijst. Kan het niet vinden... zeer onprofessioneel.

Zelf heb ik erg goede ervaringen met Marc Hoegee. Leg het hem eens voor en zet Nimag in kopie! Ik verwacht van Nimag niet veel reactie maar een importeur hoort van dit soort problemen op de hoogte te zijn.

Succes !
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door RedStrom » zo 01 mei 2016, 20:02

En anders zoek ik de betreffende artikelen in het Burgerlijk Wetboek er wel bij.
De meeste mensen weten niet dat je ook na een garantieperiode een defect product mag claimen als de normale levensduur veel langer is dan die garantietermijn.
Dus in dit geval moet de dealer aan de bak !
Je hebt een overeenkomst met hem. Hij mag/kan zich niet verschuilen achter wat Nimag of Suzuki doet/zegt.
Woef, woef. Pak ze. :twisted:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparkle Black Peter » di 03 mei 2016, 01:17

Ben je al terug geweest voor die terugroepaktie?
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » di 03 mei 2016, 17:50

Ja Peter die is gelijk met een beurt en de check van de kleppen uitgevoerd.
Zo'n Kleine 1000 km geleden.

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Bozobin » di 03 mei 2016, 23:46

En uiteindelijk is het iets heel stoms :-(
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » wo 04 mei 2016, 09:55

Ja Kees, zoals bijvoorbeeld een verkeerde bereider.
:-)} :-)} :-)}

Gebruikersavatar
LHoey
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 20 sep 2015, 22:11
Mijn motor is een: DL 1000 Adventure L4
Locatie: BE - Mol

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door LHoey » wo 04 mei 2016, 10:08

Is de CKP sensor al gecontroleerd?

Pingelen zou niet mogen gezien de timing aangepast wordt naargelang de positie van de krukas...
De CKP sensor geeft die positie door aan de ECM.

Bij extreem pingelen zal de motor uitvallen.

mvg
Lode

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Bozobin » wo 04 mei 2016, 10:34

Sparky schreef:Ja Kees, zoals bijvoorbeeld een verkeerde bereider.
:-)} :-)} :-)}
Of berijder ? Zullen we dan maar ruilen ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Marc lw
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Marc lw » do 05 mei 2016, 00:02

http://www.carmo.nl/index.php?main_page ... cts_id=950" onclick="window.open(this.href);return false;

ik kwam dit tegen
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman » za 07 mei 2016, 21:00

Zit zelf net te denken het kan ook de lambda sensor zijn deze meet de hoeveelheid onverbrande brandstof in de uitlaat
en regeld de inspuiting zo dat de katalysator zich prettig voelt om zijn werk goed te kunnen doen.
Het ploffen in de uitlaat kan ik hier mee verklaren als de lambda sensor niet goed werkt dan is de mengsel en verbranding
niet goed en kan er teveel onverbrand mengsel in de uitlaat komen wat dan kan gaan ontbranden in de uitlaat met een plof.
Ook het afslaan van de motor kan hier door komen.
En zelfs het pingelen zou hier vandaan kunnen komen door dat het mensel te arm is.

Ik zou zeggen laat de lambda sensor eens ruilen met een nieuwe motor een fluitje van een cent en het kost dan ook voor de dealer nog eens geen cent.

En wat ik eerder heb vermeld hier boven ergens dat er veel regeleenheden worden vervangen om dit probleem op te lossen.

Wim.

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » ma 23 mei 2016, 21:16

Ik ben afgelopen vrijdag bij Hoegee geweest.
De motor is op de testbank geweest.
Hij heeft een afstelling verandert.
Maar het echte probleem moet nog definitief opgelost worden.
Hij weet wel wat het is maar het vergt wat voorbereiding en overleg.
Voorlopig lijkt het bijregelen of het simuleren van de oplossing zoals hij zegt te werken.
Jullie horen nog van me al kan het wel een paar maanden duren, voordat de definitieve
oplossing een feit is.

Groeten Sparky

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Bozobin » ma 23 mei 2016, 23:40

Blij dat je komend weekend achter mij rijdt, stel je voor dat ik ineens een roffel backfire voor m'n ei krijg :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparkle Black Peter » di 24 mei 2016, 01:05

Dan ben je er toch iets mee opgeschoten. Je weet nu wat het probleem is. Dat 'overleg' zal wel met Nimag zijn denk ik zo. Maar ben dan toch weer nieuwsgierig naar wat Marc gevonden. heeft.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Rene
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Rene » di 24 mei 2016, 10:28

Maar... zit die nieuwe ECU er nu al in? ("Weerman" riep dit al, vele berichten geleden)

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman » za 28 mei 2016, 16:15

Ook het gaskleppotensiemeter kan defect zijn of verkeer afgesteld.

Wim.

Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Locatie: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky » do 16 jun 2016, 16:14

Ja de nieuwe ECU zit er al lang in.
Als het probleem nu eindelijk maar eens oplost.
Liefst nog voordat ik het echt helemaal zat ben en hem inruil.

Gr. Johan

Krisken
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 nov 2016, 12:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Krisken » zo 20 nov 2016, 14:11

Hej collega's,

Ik ben dit forum al geruime tijd aan't volgen als niet lid.
Is er ondertussen nog evolutie in dit verhaal? Ben ik even benieuwd naar wat Marc Hoegee nu weer uit z'n hoed tovoorschijn haalt!
Onwaarschijnlijk hoe die man de Suzuki technieken beheerst, weet ik uit ondervinding!

Plaats reactie