Pagina 1 van 4

Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: do 07-05-2015, 19:19
door Sparky
Heeft iemand ervaring met het af en toe uitvallen of overslaan van de nieuwe dl1000
Hij slaat af en toe ff over en als je niet snel genoeg je koppeling inknijpt dan sta je abrupt stil.
De synchronisatie is al uitgevoerd.
De dealer wacht nu op reactie van NImag en die waarschijnlijk weer van de fabriek.
Ik wordt er in ieder geval al aardig pissig van.
Zeker omdat bij mijn dl650 dit ook gebeurde en me dat een gebroken enkel opleverde.

Groeten Sparky

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: do 07-05-2015, 19:46
door Camino
Ik zou er in ieder geval goed ziek van zijn. Kinderziektes zouden er toch al uit moeten zijn. Ik heb nog nooit een nieuwe motor gekocht maar het af en te horen van dit soort dingen weerhoudt me ook daarvan. Kost een berg geld en dat geouwehoer met een nieuwe motor. Daar zou ik echt pissig van worden.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: do 07-05-2015, 20:02
door RedStrom
Vervelend Johan. Dit zou niet moeten.
Ik hoop dit niet te krijgen, en heb het ook nog niet eerder gehoord.
Niet op andere fora, en ook niet voor een 650.
Is het voor Nimag ook nieuw?
Klinkt als een software dingetje.
Blijf het volgen.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: do 07-05-2015, 22:50
door Sparky
Het is niet nieuw en schijnbaar een software probleem.
Maar het is nog even aan Nimag om daar een oplossing voor te vinden.
In ieder geval heb ik er bij mijn dealer vandaag nog even op aangedrongen dat er snel een oplossing moet komen.
Anders ben ik genoodzaakt de motor terug te geven en een ander te gaan eisen totdat er een oplossing is.
Wat zou er gebeuren als ik de motor niet kan houden als hij dit in een langzame bocht doet.
Voor wie is dan de schade?
In ieder geval begreep de dealer de ernst wel en zal wat druk gaan uitoefenen bij Nimag.

Wordt vervolgt,
Groeten Sparky

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 00:41
door Sparkle Black Peter
Da's geen goed begin Johan. Ik heb er zelf nog nooit mee te maken gehad. Niet bij de L4 of de L5. Maar ik ga er van uit dat het naar tevredenheid wordt opgelost.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 12:16
door Sparky
Bericht gekregen van de Dealer er wordt een nieuw computertje uit Japan gestuurd. Dus de oplossing komt eraan. Ik ben blij dat het probleem erkend wordt.
Wordt vervolgd.
Gr Sparky

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 13:35
door Stroompje
:duim: gelukkig! Ik kan me voorstellen dat je zo niet kan genieten van je Strom..... :?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 16:37
door Framomile
Hey da's apart. Lees net jouw bericht en ik had hier ook last van in het begin. Was geen touw aan vast te knopen wanneer en waarom het gebeurde maar hij viel soms plotseling helemaal uit. Hij start dan wel weer direct maar het kan heeeeeeel vervelend zijn als je dit op het verkeerde moment overkomt.

Heb het toen ook aan mijn dealer gemeld en hij kon zo snel niets vinden. We hadden afgesproken dat ik het nog even aan zou kijken en proberen op te letten of er een patroon o.i.d in zit.

Eerlijk gezegd was ik het eigenlijk een beetje vergeten want het gebeurt de laatste tijd niet meer. Als blijkt dat het bij jou nu opgelost is met een nieuw computertje ga ik dat ook nog even aan mijn dealer melden.

Houd je mij(ons) nog op de hoogte dan?

Gr Franc

PS natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :duim:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 21:10
door Sparky
Hoi Franc, vaak is het een kwestie van de synchronisatie, maar dat hielp niet echt veel in mijn geval.
Vandaag is hij wel 4 keer uitgevallen bij het stoplicht en toen ik langzaam langs de file reed.
heb jij geen last dat hij af en toe een pufff geeft Franc.
Want dat doet die van mij wel.

gr Johan

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 22:59
door Ballie
Lijkt wel of 'ie op het verkeerde moment vonkt, of dat de kleppen op het verkeerde moment open gaan (of misschien open blijven staan)...

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 08-05-2015, 23:11
door Framomile
Als je met puf een gepruttel uit de uitlaat bedoeld heb ik dat ook. Mijn dealer zei dat dat normaal is bij een sportuitlaat als de mijne :?:

Ik schat dat het nu in totaal een stuk of 5 keer is gebeurd en altijd bij lamnzaam rijden en ook eens bij wegtrekken stoplicht. Het lijkt nu al een maand of zo niet meer te gebeuren.

Gr F

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: za 09-05-2015, 19:52
door RedStrom
Hebben jullie dit alleen in een bepaalde versnelling?
Hebben jullie als het gebeurt hele lage toerentallen die tot bokken zouden leiden?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: za 09-05-2015, 20:50
door Jon
de puf heb ik ook al gehad ,maar alleen als ik koud vertrek (dan houd hij de eerste paar honderd meter in) en in een te hoge versnelling zit
bokken geen last gehad met het nieuwe model .
grt

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: za 09-05-2015, 21:49
door Phony123
Das wel balen,, ik heb nu 18000km gereden met met Vstrom 1000 uit 2014 en herken het probleem gelukkig niet. Maar komen deze klachten ook al naar voren op buitenlandse forums?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: za 09-05-2015, 21:58
door Motormuus
Heb met me 2e ritje wel gehad dat ie ineens inhield, en niet op toeren wilde komen. Inhouden, met optrekken een soort aan uit effect. Ben gestopt. Contact uit . En later weer gestart geen problemen meer. Had vanmiddag na een regen bui wel vocht in de koplamp bij het stadslicht.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 07:05
door Sanscorp
Zeer matig van Suzuki, dit probleem deed zich voor bij de k2 en k3, DE oplossing was stationair verhogen...

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 09:58
door Frank
Toen zat er nog geen computer in... ;)

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 10:33
door Sanscorp
oh nee? hoe werkt een 2002 injectie en fi systeem dan?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 12:05
door Framomile
IN mijn geval is het absoluut geen bokkig gedrag zoals de oude 1000 wel vertoonde en dus niet hetzelfde oude probleem.

Het is vooral bij lage snelheid zomaar plotseling compleet afslaan. Het lijkt mij idd een computer probleem of een koppeling probleem.

Het enige wat nog vermelden waard is is dat het al een tijdje niet meer gebeurt en dus toen het wel gebeurde was het redelijk veel kouder en vochtiger.

Gr F

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 12:07
door Sanscorp
Zeg ook niet dat het hetzelfde is, maar slordig dat hetzelfde probleem zich opnieuw voordoet.

Als vocht de oorzaak blijkt te zijn dan zit het niet in de ecu.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 12:12
door Framomile
Wordt vervolgd.......... :duim:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 11-05-2015, 12:13
door Sanscorp
succes iig, is niet fijn.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 12-05-2015, 12:09
door Sparky
Zoals ik al zei heren, als ik een nieuwe computer heb dan kan ik wat meer vertellen. Vooralsnog merk je het bij lage snelheden meer op. Bij hogere snelheden gebeurt het volgens mij ook maar pakt hij gelijk weer op door het hogere toerental.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: wo 13-05-2015, 14:16
door RuudV59
Ik had in februari iets dergelijks, althans problemen met de stroom voorziening. Vanuit mijn werk thuis gekomen zette ik mijn DL 1000 2014 uit via de dodemansknop om deze daarna op het stuur slot te zetten. Echter tot mijn grote verbazing bleef het licht en de display aan, sterker nog hoewel op slot kon ik de motor nog gewoon starten. Enfin het was maandag dus alle motorzaken in de omgeving dicht dus uiteindelijk de massa Pool van de accu gehaald. Gelukkig kon ik snel bij Goedhart terecht en hebben ze het slot vervangen. Maar hier houd het verhaal niet op want vorige maand is ook de kabelboom vervangen en de rest van het slot (Nieuwe sleutels) dit volgens de werkplaats van Goedhart omdat er corrosie had plaats gevonden in de bekabeling. Volgens Suzuki belangrijk genoeg om dit te vermelden in een "training" voor monteurs, dus blijkbaar niet uniek. Oja dit hele verhaal was garantie, maar leuk is anders.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: wo 13-05-2015, 16:03
door Sparky
Wel een berichtje om te onthouden ik hoop toch dat het niet vaak voorkomt.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: do 14-05-2015, 09:45
door Ripple
Bij het lezen van deze berichten ben ik aan het denken geweest :roll:
Bij mijne V-Strom is dit ook al 2x voorgevallen dat de motor afsloeg bij het afkomen van 3de naar 2de ... vlug de koppeling intrekken starten en weer weg.
Dacht eerst dat het aan de overstap lag van een 4 cilinder naar een v-twin :?
Daarna heb ik een G-Pack gemonteerd ... en moet toegeven dat sedert de motor niet meer is uitgevallen :wink:
Zondag bij het motortreffen ga ik er wel eens extra op letten :-)}

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: zo 17-05-2015, 09:45
door Sparky
Waar is dat motortreffen dan zondag. Zeker niet een v-strom treffen of heb ik wat gemist.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: zo 17-05-2015, 19:16
door Ripple
Dat was in Merkem van MTC Vrijbos ... net terug van weg geweest :-)}
Heb met de motor van alles uitgespookt vandaag :twisted: ... ik zou bijna iedereen een Arrow collector kunnen aanraden :mrgreen:
De motor is niet meer bokkerig in lage toeren ... zelf elke keer in 2de versnelling tot 1500 tpm laten zaken bij het inslaan van een of andere weg ... en dan terug op gas zonder bokken.
Ook in bebouwde kom getest ... in 6de versnelling aan 50 km/u zonder bokken ... de motor rijd nu zeer soepeler tegenover de eerste 1000 km's
Ook een paar keer met het afkomen van de versnellingen zitten spelen ... de motor heeft tot nu toe niet meer uitgevallen.
Ik vermoed dat de motor ook meer koppel heeft met de volledige race uitlaat ... gaat nu in 2de versnelling zo op zijn achterpoten staan :lol:
Mijn buurman met zijn BMW GS 1200 heeft toe dat de motor enorm uit zijn sloffen schiet.
Ben geen ervaren V-twin rijder ... maar ik begin er mij mee rot te amuseren :-)}

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 09:18
door Sparky
Ripple ik heb even opgezocht wat een Arrow collector is. Dat is dus een uitlaat volgens mij. Maar je gaat me toch niet vertellen dat het probleem wat ik ervaar in de uitlaat zit. Dan moet iedereen er toch last van hebben.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 09:54
door Wullebolle
Zou het niet iets met de lambda sensor kunnen zijn?
Ripple, heb jij de lambda sensor nog na montage van die nieuwe arrow pijpen?
btw Welke dempers zitten erop? Ook Arrow?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 09:57
door Sanscorp
De lambda zit in de collector inderdaad. de meeste aftermarket uitlaatdelen hebben geen bung.

maar voor wat ik aan afbeeldingen op internet kan vinden lijkt hij hier wel op te zitten.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 19:12
door Ripple
Sparky schreef:Maar je gaat me toch niet vertellen dat het probleem wat ik ervaar in de uitlaat zit. Dan moet iedereen er toch last van hebben.
Ik ga dat zeker niet beweren ... maar ik kan alleen maar bevestigen de het probleem opgelost is.
De beide lambda sondes zitten er idd nog in ... bij een koude motor is het wat ploffen ... maar eens warm gedraaid is daar "niets" meer van te horen :wink:

Wullebolle schreef:btw Welke dempers zitten erop? Ook Arrow?
Het een Arrow collector (zonder Cat) met een Yoshimura R77 Carbon einddemper.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 20:00
door Sanscorp
dat zou betekenen dat de motor te rijk afgesteld staat voor de stock uitlaat.

het ploffen bij koude motor bevestigd dat eigenlijk wel, hoewel ik niet weet of dit model ook een PAIR of zelfs EXUP systeem heeft wat ook het e.e.a. kan verklaren.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 20:17
door Ripple
Volledig met u eens ... je kan het ruiken ook nu met de open uitlaat :wink:
Tot nu toe heb ik nog geen pair system tegen gekomen ... volgens de sevice manual de u.s.a. modellen wel
deze week zal ik meer weten over het pair system ... dan gaat hem uit elkaar om de K&N filter en de Factorypro kelken monteren

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: ma 18-05-2015, 20:23
door Sanscorp
PAIR zat ook op de EU K modellen, that's all I know ;)
Heb me niet "verdiept" in latere modellen, ga ik alleen maar van kwijlen O:-)

De USA K modellen hadden naar PAIR ook een charcoal canister die het EU model dan weer niet had.

Heb je geen (EU?) service manual?
Kan je zo zien wat er wel of niet op zit (ook aan nieuw spul), sowieso wel interessant.

Ga je nog op de testbank? Dan kan je wel even je AFR goed bekijken, niet onbelangrijk (ook vóór tuning eigenlijk).
Leuk altijd alles vervangen, maar als je straks ineens aan de arme kant zit dan word je blok daar niet heel vrolijk van.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 19-05-2015, 09:49
door Sparky
Het begint nu wel erg motortechnisch te worden.
Ik hou me gewoon nog aan de gedachte dat het ontstekings tijdstip iets varieert en dat hoor je soms al bij het starten.
We zullen afwachten wat hij doet als de nieuwe comp. er in zit. Wordt vervolgd.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 19-05-2015, 18:58
door Ripple
Wel raar ... want Zaterdag word het ECU van mijne Strom op punt gezet met de Suzuki Teka SFI2 module KLIK ... ook het ontstekings tijdstip :wink:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 19-05-2015, 21:41
door Kristof
Ik ben curieus voor zaterdag :wink:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 19-05-2015, 22:00
door Sparky
Laat even weten hoe het gegaan is zaterdag en of hij dan beter rijdt.
Groeten Johan

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: vr 22-05-2015, 06:14
door Ripple
Kristof schreef:Ik ben curieus voor zaterdag :wink:
Het zal niet voor deze week zijn ... de Factorypro kelken liggen al 5 dagen bij de Belgische duane :evil:
Eens de kelken aangekomen zijn moet ik natuurlijk een nieuwe afspraak maken voor de afstelling :?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 26-05-2015, 11:24
door Sparky
Mijn DL weer bij de dealer achtergelaten. Zij gaan proberen om hem beter te laten lopen. Hoe weet ik nog niet maar heb er alle vertrouwen in. Mocht ik mooi even het huidige type DL650 meenemen. Het is alsof ik op een speelgoed Strom gestapt ben. Hoop dat ik de eigen fiets weer gauw terug heb.

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 26-05-2015, 11:45
door Stroompje
Duim duim duim...... komt vast goed!
Ken het gevoel :schater:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: zo 07-06-2015, 15:02
door TT-Strom
en??

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: wo 10-06-2015, 21:55
door Sparky
Ik krijg Vrijdagavond de nieuwe computer in mijn brommer.
Dus komend weekend weet ik meer.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten Johan

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: wo 10-06-2015, 22:56
door Eikie
Sparky schreef:Mocht ik mooi even het huidige type DL650 meenemen. Het is alsof ik op een speelgoed Strom gestapt ben.
Mooi spul hè Johan :duim:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 23-06-2015, 11:21
door Sparky
Nu ben ik ruim een week verder en het leek beter te gaan met de nieuwe Computer. Maar gisteren viel hij weer uit, schakelde weer kl.... en dus de dealer ingelicht. Deze gaat contact zoeken met de importeur. Wordt dus vervolgd.
Gr Sparky

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 23-06-2015, 11:24
door Sanscorp
Ik geloof ook niet dat het in de computer zit, maar de mentaliteit is meer "vervang maar" i.p.v. zoeken naar het probleem.

Er zal ergens een draadbreuk zitten of vuil contact of slechte sensor.

Te denken aan bdp, warm is geen contact en koud werkt het. Valt dan uit en is snel daarna weer te starten.

Maar het is garantie dus laat ze maar lekker zoeken. wel kammer dan je de fiets moet missen in de tussentijd.

Tip: Ga eens rijden met dealermodus aan, dan worden tijdelijke foutmeldingen ook opgeslagen / weergegeven

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 23-06-2015, 21:15
door Bozobin †
Ik heb je mijn verhaal met de F650 verteld, weet je nog ?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 23-06-2015, 22:07
door Sanscorp
Ik weet alleen dat die totalled is?

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Geplaatst: di 23-06-2015, 22:39
door Bozobin †
Die F650 heeft een jaar rottig gelopen, op het moment dat ik een nieuwe computer zou krijgen werd er alsnog een kapotte temp sensor gevonden.