Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Marian »

Stel je even gezellig voor dan weten we gelijk wie je bent ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky »

Marc Hoegee tovert voorlopig niets uit de hoed.
Hij kan nog steeds niet in de computer komen en wacht nog steeds op een stuk software om dat te kunnen.
Voorlopig doet dus niemand wat met mijn klacht.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Motormuus »

Alleen met een power commander kunnen ze er iets aan doen. Maar ja ff bijna 400 euro neer gooien is ook zo wat. Ik krijg ook een nieuwe ecu. Ivm uitvallen als hij warm is. Trek de koppeling in. Hoor een tsjing geluid en dan valt ie uit. Is geen recall voor. Alleen mensen met klachten kunnen een ecu krijgen want niet elke motor heeft er last van. Volgens suzuki.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Bozobin † »

Schiet echt niet op :-(
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky »

Ach Motormuus een nieuwe ECU heeft bij mij niets geholpen.
En Nimag maar vol houden dat er geen probleem is, het zijn een paar sukkels die niet willen erkennen dat er een probleem is.
Het enige wat helpt is een nieuwe motor maar helaas heb ik ook andere uitgaven.
Laats nog een motor voor mijn dochter gekocht.
Dus de nieuwe moet nog even wachten.

Groeten Johan.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Eikie »

Ik blijf het zeggen : Nimag is een ballentent
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky »

Als er iemand een powercommander heeft laten inbouwen meldt je dan.
Ik ben heel benieuwd naar de klachten die je had en of het daadwerkelijk over is.
Of als iemand een ander kent die het op zijn V-Strom 1000 heeft geef even een seintje.

Vanmorgen heb ik met een Yamaha XT-1200Z Super Tenere gereden met een power commander.
Deze had waarschijnlijk ook dit soort klachten, maar bij de proefrit bleek dat het niet geheel opgelost is.
Resultaat is dat ik nog steeds op de V-Strom rijd.
Het probleem doet zich dus hoofdzakelijk voor bij 2 cilinders, als ik op een 3 of 4 cilinder motor rijd dan voel ik het probleem dus niet.

Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten Sparky
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Shifty »

IK heb een DL1000 van 2008 met een PC5 usb. Gekocht omdat ik het "karakter" van de 1000 een beetje zat was. Ik heb toen wat gespeeld met mapjes van het internet maar nooit echt goed gekregen.
Afgelopen jaar de knoop doorgehakt en bij een motorzaak in de buurt op de dynojet geweest en de lambdasonde uitgeschakeld. Heel fijne motor geworden, heeft nog geen hik, puf of weet ik wat weer gegeven. Uitermate soepele motor geworden.
In het kort dus: Een powercommander heeft geen zin als je de motor niet even op de bank laat afstellen.
En inderdaad hebben 2cil er meer last van dan 3 of 4 pitters maar das logisch.

Doe jezelf een plezier, scharrel een powercommander 5 op en laat hem op de testbank afstellen. Ben je van het geneuzel af.
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky »

Bedank Shifty voor je reactie.
Ik overweeg om het binnenkort bij de 24K beurt gelijk maar te laten doen.
Tenzij ik zaterdag een positieve proefrit op een Yamaha Traser 900 heb, en uiteraard een goede inruil prijs krijg.

Groeten Sparky
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman »

Heb je al een versie J02 ECU?

Wim.
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Shifty »

Sparky schreef:Bedank Shifty voor je reactie.
Ik overweeg om het binnenkort bij de 24K beurt gelijk maar te laten doen.
Tenzij ik zaterdag een positieve proefrit op een Yamaha Traser 900 heb, en uiteraard een goede inruil prijs krijg.

Groeten Sparky
Tracer is zeker leuk maar ook deze kan wel "zagerig" reageren bij constant gas. Heb er zelf ook al eens met een scheef oog naar gekeken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky »

Probleem opgelost.
De oplossing was heel simpel
IMG_2573.JPG
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Peettomaat »

motor op zijn kop houden.....?
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Shifty »

Zou zeggen dat hij nu helemaal niet meer loopt, alle benzine loopt zo uit de vlotterkamers.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman »

Ik zie het een nieuwe zo kan het ook zit er gelijk een nieuw type ECU in.

Vlotterkamers? Die zitten hier zeker niet meer in.

Wim.
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Shifty »

Oh echt?

:schater:
Gebruikersavatar
Agroen
DL1000 berijder
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 26-10-2014, 18:21
Mijn motor is een: DL 1000 V-Strom model 2015
Woonplaats: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Agroen »

Hallo motorvrienden,

Ik ben sinds april 2015 in het bezit van een nieuwe V-Strom 1000 en heb inmiddels bijna 16.000 km op de teller staan. Ik rijd er met veel plezier op maar ook ik heb zo nu en dan (in de bergen van Italië/Zwitserland) het probleem gesignaleerd waarover jullie schrijven, het is echter niet consequent aanwezig en lijkt afhankelijk van de luchtvochtigheidsgraad o.i.d.. Tevens ben/was ik mij ervan bewust dat de garantie per april 2017 zou vervallen waardoor ik mij bij de dealer heb gemeld (NIWA), omdat ik niet later met een kostenpost van rond de 800 euro geconfronteerde wilde worden!

Note: Als ik al een kritisch puntje van de V-Strom kan noemen dat is het de erg korte/abrupte reactie op de minimale gashendel beweging bij laag toerental. Even een klein hobbeltje en een onachtzaam moment en je schiet vooruit ondanks zorgvuldige "polscontrole" van deze grijze man :-)

Even terug naar de story, NIWA heeft dit gemeld bij de importeur en een week later kregen we "groen licht" voor de vervanging van de ECU naar versie 3, die inmiddels is vervangen.
Na een slordige 400 km afgelopen weken heb ik geen probleem meer gesignaleerd en ook de geneugten mogen proeven van een soepeler (mapping) afgestelde ECU die het abrupte gashendel gedrag sterk heeft verbeterd. De eerste paar millimeters van de draaibeweging wordt minder abrupt gereageerd en ook uit de bocht accelereren gaat soepeler.

Ik ben dan ook (voor zover ik nu heb kunnen constateren) blij met deze genomen stap en ik ben prettig verrast door het positieve (onverwachte) neveneffect op de gasreactie. Tevens is alle medewerking door NIWA en de importeur verleend en kan ik alleen maar positieve geluiden laten horen.

p.s. Ik heb breedstralers op mijn SW-Motech valbeugels staan die helaas door het trillen van de motor/beugel menigmaal de bolletjes heeft doen "sneuvelen". Gelijk met het ombouwen van de ECU heb ik deze beugel laten plaatsen! Ik heb een beugel gevonden om de breedstralers onder de koplamp te hangen, mogelijk kunnen anderen daar ook iets mee of is het allang bekend.......: https://www.revzilla.com/motorcycle/den ... -2014-2015

groetjes Arjan Groen
Alkmaar
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door RedStrom »

Hmmm. Die gasreactie verbeteren, dat wil ik ook wel.
Mooi Arjan dat het gewerkt heeft.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Framomile »

Top info Arjan, ik ga binnenkort ook naar Niwa en mijn garantie verloopt per oktober dussssss

Gr Franc
Gebruikersavatar
Han_Gooi
DL1000 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT

Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Han_Gooi »

Arjan, kun jij misschien een foto maken van je MCU? Ik heb sinds vorig jaar een versie 2 maar NIMAG geeft aan dat dat de laatste versie is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door RedStrom »

Klopt. Er staat J02 op. Maar het is de derde eigenlijk als J01 ook bestaat.
J00, J01 zal ook bestaan, J02.
Mijn dealer, waar ik hem gekocht heb, gaat ook naar Nimag. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ben benieuwd. 6 weken uit de garantie.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Han_Gooi
DL1000 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Han_Gooi »

Mijn ECU Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Han_Gooi
DL1000 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Han_Gooi »

ik heb dus de J02 maar toch last van afslaan, vaak bij koude motor of bij optrekken vanuit langzaam rijden. Gemiddeld zo'n 5 keer per 100 km. De abrupte gas respons heb ik ook nog steeds. Beide zijn wel duidelijk beter geworden bij vervanging van J01 door J02


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Sparky »

Sorry dat de foto op zijn kop staat.
Had ik even niet opgelet.
Ik heb nu de nieuwe 100 XT-A en die rijd super.
Echt een wezenlijk verschil.
De oude had ook de J02 ECU maar dat hielp geen klap.
Ik denk dat het dus echt wat anders is.
Bij mij was het net of hij af en toe maar op 1 cylinder reed, hij hield dan ook erg in totdat je over een toerendrempel heen ging.
Het leek dan alsof hij druk opbouwde in het luchtfilter huis en daar klapte hij dan op uit.
Het is te simuleren door een paar keer achter elkaar snel gas te geven en dan wegrijdenen gevolg is een plof onder de tank.

GELUKKIG HEEFT DE NIEUWE DAT NIET.
Groeten
Sparky
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Weerman »

Klinkt inderdaad op een ontstekings probleem maar gelukkig voor jou geen zorg meer met de nieuwe.

Wim.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door Eikie »

Wellicht meldt de nieuwe eigenaar zich hier nog een keertje :frusty:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit

Bericht door RedStrom »

RedStrom schreef: vr 12-05-2017, 19:57 Klopt. Er staat J02 op. Maar het is de derde eigenlijk als J01 ook bestaat.
J00, J01 zal ook bestaan, J02.
Mijn dealer, waar ik hem gekocht heb, gaat ook naar Nimag. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ben benieuwd. 6 weken uit de garantie.
Van de dealer:
Wij hebben contact gehad met de Nimag echter de vervangende ECU wordt geplaatst i.v.m. het uitvallen van de motor tijdens het opwarmen.
De klacht die u omschrijft heeft in hun ogen niet te maken met deze ECU. De Nimag raadt als eerste aan om het gasklephuis te synchroniseren.


Ik laat hem lekker zoals ie is. Zoals elders gezegd kan ik heel goed leven met zoal ie is. Ik heb een goede J00.
Ik had gehoopt een iets betere gasrespons te krijgen.
Nimag heeft geloof ik ook niet de naam erg meegaand te zijn.
:-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie