Aanpassingen 1000 2003-2004

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1627
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Camino » di 01 jul 2014, 23:21

Zoals ik al in het voorsteltopic aangaf ben ik bezig met verschillende V-Stroms 1000. Zit even met een dringende vraag waarbij het antwoord van invloed kan zijn op mijn beslissing.
Ik ben in een motorzaak bezig met een 2004 model die ik eigenlijk nog wat te duur vind. Toen ik de opmerking maakte dat ik er eentje kon kopen met veel minder kilometers maar dat die wel uit 2003 is werd mij vertelt dat ik zeker geen model uit 2003 moest nemen omdat dit een ouder type is te herkennen aan de matte kunststof ringen rondom te tellers terwijl het 2004 model is voorzien van chromen kunststof ringen rondom de tellers.
Bij dit ouder type zouden problemen zijn of op termijn komen met de koppeling. Mij werd vertelt dat er in 2004 een modificatie is gekomen waardoor deze problemen niet meer aanwezig waren.
Is dit nu een broodje aap verhaal of klopt dit? Concreet: Er zijn kennelijk in de overgang van 2003 naar 2004 wijzigingen aangebracht maar meer als dat verhaal van de chromen ringen rondom de tellers kan ik niet waarnemen. Later zie ik het frame zwart worden maar dat is volgens mij weer na 2004.
Wie kan mij hierover duidelijkheid geven?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8452
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Iron Horse » di 01 jul 2014, 23:32

Is mij niet geheel duidelijk. Nu weet ik sowieso minder van de 1000 af, maar toch. Algemeen bekend probleem is het koppelingshuis van de 1000, Google er maar eens op. En ik heb het geloof ik niet eerder geschreven, maar de beste resultaten worden verkregen wanneer je in het Engels zoekt. (suzuki v strom 1000 clutch problems).
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 02 jul 2014, 02:25

ER is wel een groter verschil tussen een 2003 en 2004 model. het 2003 model heeft een vast windscherm, terwijl dat van het 2004 model verstelbaar is. Verder zijn er vanaf 2004 kleine modificaties geweest. Te weten: moderner instrumentarium, bovenkuip en motorspoiler. De eerste bouw/modeljaren 2002-2003, hadden last van lekkage van de cilinder van de hydraulische koppelingsbediening aan de motorzijde. Dit koppelingsprobleem is in 2004 verholpen. Maar niet elk 2003 model had er last van. Wellicht een aandachts/onderhandelingspunt bij aankoop. Verder staat het motorblok bekend om zijn betrouwbaarheid en kan vele km mee. (zijn er met 150.000+km op de teller).

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1627
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Camino » wo 02 jul 2014, 07:27

Bedankt, hier heb ik wat aan. De aangeboden v-strom heeft pas 10.000 gelopen dus dit mankement zal hij (nog) niet hebben. Wordt hier op het forum aangeboden.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1920
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door PDvD » wo 02 jul 2014, 07:55

Dat is dan weer niet geloofwaardig zo'n stand... das net 1000 km per jaar.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 02 jul 2014, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Soesko
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 08 feb 2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Soesko » wo 02 jul 2014, 10:12

Camino schreef:Zoals ik al in het voorsteltopic aangaf ben ik bezig met verschillende V-Stroms 1000. Zit even met een dringende vraag waarbij het antwoord van invloed kan zijn op mijn beslissing.
Ik ben in een motorzaak bezig met een 2004 model die ik eigenlijk nog wat te duur vind. Toen ik de opmerking maakte dat ik er eentje kon kopen met veel minder kilometers maar dat die wel uit 2003 is werd mij vertelt dat ik zeker geen model uit 2003 moest nemen omdat dit een ouder type is te herkennen aan de matte kunststof ringen rondom te tellers terwijl het 2004 model is voorzien van chromen kunststof ringen rondom de tellers.
Bij dit ouder type zouden problemen zijn of op termijn komen met de koppeling. Mij werd vertelt dat er in 2004 een modificatie is gekomen waardoor deze problemen niet meer aanwezig waren.
Is dit nu een broodje aap verhaal of klopt dit? Concreet: Er zijn kennelijk in de overgang van 2003 naar 2004 wijzigingen aangebracht maar meer als dat verhaal van de chromen ringen rondom de tellers kan ik niet waarnemen. Later zie ik het frame zwart worden maar dat is volgens mij weer na 2004.
Wie kan mij hierover duidelijkheid geven?
Als je probleemloos wilt rijden dan kun je beter voor de 650 gaan. De 1000 heeft wat meer ehhhhh karakter, wat concreet betekent dat de afstelling een punt van aandacht is. Als je toch voor de 1000 wil gaan laat dan een exemplaar van de eerste serie staan (die met de vaste ruit), ook als er maar weinig kilometers op staan en het blok verder goed klinkt. De koppeling is inderdaad een probleem en daar is een modificatie voor, maar achteraf bleek dat het probleem toch een ander was dan waarvoor gemodificeerd is. Er is ook nooit een officiële terugroepactie geweest, waardoor het niet duidelijk is welke motor wel is aangepast en welke niet. Daarnaast is de afstelling van de eerste serie echt beroerd en geeft hij vele kleine ergernissen (onverklaarbaar afslaan zo nu en dan, ontstekingsknallen zo nu en dan etc.). Al met al vond ik het een van de meest verschrikkelijk fietsen die ik ooit heb gehad en dat zijn er inmiddels toch echt een hele hoop. Eigen wensen en voorkeuren spelen natuurlijk hierbij zeker een rol, dus wat voor de één een probleem is zal voor de ander charme zijn. Persoonlijk zou ik toch voor een exemplaar van een later bouwjaar gaan, dus die met de verstelbare ruit. Ik was in ieder geval heel blij toen ik van mijn Dl1000 af was.
Overigens hulde voor de motorzaak, want ik denk dat ze je goed hebben voorgelicht in dit geval.

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Wullebolle » wo 02 jul 2014, 10:14

PDvD schreef:...
Dat is dan weer niet geloofwaardig zo'n stand... das net 1000 km per jaar.
Kan wel.
Ik kocht de mijne tweedehands, 1.5 jaar oud en 385 km !

Camino heeft het over de K2 die hier aangeboden wordt.
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 45#p146431
Lijkt me idd een heel nette & complete motor.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1627
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Camino » wo 02 jul 2014, 14:24

Gezien bovenstaande reakties ga ik denk ik toch voor een veilige weg. Op dit moment staat een DL 1000 bij Roefs motor trading te koop. Hij is weliswaar duurder als die op het forum maar wel van 2004 en het juiste model. Ik heb de oude eigenaar gesproken en deze vertelt ook dat hij de motor weg heeft gedaan vanwege gezondheidsproblemen en dat de motor helemaal goed is. Wel vertelt hij dat de motor tijdens de laatste beurt te zuinig is afgesteld. Wel erg zuinig nu maar een beetje bokkerig. Erg mooie motor met een mooi kofferset! 1 vraag heb ik nog: deze motor heeft 39.000 km gelopen. Niet veel maar zit ik dan tegen een klepstelling aan of is dit pas met een hogere km stand?
Bovendien kan ik hier aardig mijn huidige TDM inruilen. Bij die op het forum gaat dit niet en moet ik mijn eigen motor particulier verkopen. Bovendien 6 maanden garantie! Betreft deze motor en hoor graag van jullie wat jullie daar van vinden:

http://link.marktplaats.nl/m820652059
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 02 jul 2014, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe link aangepast dmv. de [url] en [/url] tags.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Soesko
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 08 feb 2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Soesko » wo 02 jul 2014, 19:07

Klepspeling controleren dient bij de DL elke 24.000 km te gebeuren en dus niet bij 39.000 km, maar pas weer bij 48.000 km. Je weet echter niet of het bij de 24.000 is gedaan en zou het voor de zekerheid kunnen checken. De klepspeling van een DL wil namelijk wel eens verlopen. Overigens geloof ik de vorige eigenaar niet als hij zegt dat ze de motor bij de vorige beurt te zuinig hebben afgesteld, waardoor hij bokkig is geworden. Dat is nu net het zwakke punt van de DL en het lijkt erop dat hij juist niet is afgesteld. Meestal zetten ze hem namelijk in bepaalde toerengebieden wat rijker om het bokken tegen te gaan, maar het is lastig om het helemaal goed te krijgen. Vandaar dat hier op het forum vanalles te lezen is over afstelling bij Hoegee.

Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1627
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Camino » wo 02 jul 2014, 19:57

Bedankt voor jullie meningen. Die helpen mij wel degelijk. Ik stap tenminste van het idee af het model uit 2003 te kopen. Bij de 2004 weet ik nu waar ik op moet letten.
Hij vraagt wel een boven gemiddelde prijs terwijl hij een eerlijke prijs voor mijn TDM geeft nl. 2000 euro voor 96-er. Ik heb er wel erg veel aan gedaan maar opties verdien je nooit terug bij verkoop.
De 1000 is een hele nette motor, oude eigenaar gesproken en volgens mij een eerlijk verhaal. Dat hij niet precies kan aangeven hoe het komt dat de motor een beetje bokt bij lage snelheden kan ik me voorstellen. Is waarschijnlijk, nadat ik alles hier gelezen heb, een afstellingsprobleempje.
De link heb ik hierboven staan maar plaatjes zeggen meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1627
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Re: Aanpassingen 1000 2003-2004

Bericht door Camino » do 03 jul 2014, 22:08

Kogel is door de kerk. Het is een 2005 geworden. Zie voorsteltopic.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Plaats reactie