Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Mantis

Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Mantis »

Toen ik gisteren terug kwam van de Ardennen, ben ik twee maal stilgevallen. In Tervuren aan het vierarmenkruispunt (niet de beste plek om stil te vallen) en dan nadien nog eens aan een T-splitsing. Telkens wanneer ik terugschakelde van 3 naar 2, waarbij ik een beetje tussengas gaf. Op dat moment springt de motor gewoon af... al rijdend telkens gewoon terug kunnen starten en de motor loopt dan gewoon normaal verder.
Iemand raad? Motor (k9) heeft net geen 12000km erop zitten. Heb enige tijd geleden ook de 'home-made' ATRE ertussen gezet (van ate op dit forum), zou dit er iets mee te maken kunnen hebben (als er een connectie wat gelost is ergens?). Die ATRE doet overigens zijn werk wel, dus geen klagen daarover. Ik kan die er terug even tussen uit halen, maar daarvoor moeten er wat kappen af en het feit dat het tot hiertoe maar twee keer is voorgevallen, maakt dat ik wel eens lang zou kunnen wachten op het antwoord of het daaraan zou liggen.

Anders maar een vroegtijdig bezoek brengen aan de dealer.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Soesko »

Ik heb het bij die van mij een paar jaren geleden is gehad, de dag na een hele heftige regenbui. Toen bleek er vocht in de tank te zitten en op water loopt hij niet zo goed.
Mantis

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Mantis »

Bedankt voor de reactie. Nu heeft het niet geregend dit weekend, maar vorig weekend heeft hij wel éénmaal een zondvloed over zich gehad... misschien iets om na te kijken.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door AVC »

Ik heb hetzelfde regelmatig voor, en enkel na lange ritten. Eens aan de lokale suzukiman gevraagd en hij zei dat het zeer waarschijnlijk de verluchting van de tank was. Als die niet goed is dan kan hij afslaan na een tijdje. Wat je eens moet doen dan is de tank open en toe doen. Als hij dan terug start en mooi stationair draait dan weet je waar het aan ligt.
Gebruikersavatar
Oussie
Berichten: 170
Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Contacteer:

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Oussie »

Wat is je stationair toerental bij warme motor?

Gr
Arjan
Mantis

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Mantis »

AVC, terug starten en stationair draaien doet hij direct. Daar heb ik dus geen probleem mee.
Maar ik zal morgen eens letten op het exacte toerental, moet zeggen dat ik hier nog niet op gelet heb...
Volgende week gaat hij ook binnen voor een onderhoud, dus dan zal ik het alleszins ook melden.

Bedankt om mee te denken.
Leville

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Leville »

Mantis schreef:AVC, terug starten en stationair draaien doet hij direct. Daar heb ik dus geen probleem mee.
Alleen al het feit dat je benzinepomp even niet meer werkt kan genoeg zijn om het "vacuum" op te heffen.
Maar haal die TRE er ook maar eerst eens tussenuit.
Mantis

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Mantis »

Hoi Leville.
Ik haal hem er morgen tussenuit. Zien wat dat geeft.
Net weer stilgevallen tijdens filelaveren op Antwerpse ring. Niet ideaal.
Stationair toerental bij stilstand in neutral is 1300, maar tijdens traag rijden en koppeling inhouden zakt hij onder de 1000. Lijkt me niet normaal?
Ook aan een stoplicht tijdens het uitbollen eerst onder de 1000 om dan terug naar 1300 te gaan als ik eenmaal stil sta in neutraal.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Voogie »

Mijn stationair toerental heb ik wat verhoogd naar 1500 toeren. Sindsdien bij mij nooit meer stilgevallen bij het terugschakelen. Had ik daarvoor regelmatig. Toerental stond daarvoor rond de 1100/1200 rpm.

verzonden vanaf mijn Sony Experia
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door RedStrom »

Zou niet nodig moeten zijn.
Klevende koppeling, olie vuil, te dik?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Mantis

Re: Stilvallen na lange rit bij lage snelheid - dl650

Bericht door Mantis »

Goed om te horen dat het nog voorkomt. Ik heb de atre er tussen uit gehaald maar dat verandert precies niet veel. Staat nu bij de dealer voor onderhoud en hij ging er eens nr kijken. Bedankt voor de input, zal het bij hem morgen eens af toetsen.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Plaats reactie