De mijne lekt lucht

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
juno

De mijne lekt lucht

Bericht door juno »

Mijn k3 loopt de laatste tijd niet goed en slaat soms af als ik terug schakel. Dus om jullie raad op te volgen ben ik maar eens bij Hoegee langs geweest.Die vertelde mij dat de rubber tussen de cilinderkop en de brandstofinlaat waarschijnlijk valse lucht zuigd (na 26000 km) en dat daarom het afstellen op de testbank geen zin heeft. Dus ben ik een afspraak wezen maken bij mijn dealer (geboers) om dat te laten maken.
Dan ben ik van plan om een keer terug naar Hoegee te gaan voor de afstelling.
Zijn er mensen die hier meer van weten??
Vynka

Bericht door Vynka »

Ik had hetzelfde probleem, bij mijn beurt op 26000 is een nieuwe gplaatst op garantie. Is dus een fabricage probleem. Schijnt wel vaker voor te komen.
Dirk(s)trom

Bericht door Dirk(s)trom »

Ik had ook last van het afslaan bij terug schakelen (en tijdens het rijden van die ploffen uit de uitlaat). Omdat er in een andere onderwerp al eens werd gesproken over het rijker afstellen, wilde ik dit ook laten doen. Kreeg ik echter te horen (van Nimag) dat ik eerst mijn kleppen moest laten stellen want er zouden een V-stromes rond rijden waarvan de kleppen niet juist waren afgesteld vanuit de fabriek!!
Uiteindelijk afspraak gemaakt bij Motorpoort Rotterdam om de kleppen na te laten kijken. Voor dat men de kleppen ging nakijken zag men dat er een lek zat in dat rubber tussen de cinlinderkop en de injectie met het bovenstaande als gevolg. Rubber is vervangen en inderdaad geen ploffen meer, ik heb nog één keer meegemaakt dat de motor afsloeg toen ik een parkeerterrein bij een restaurant op reed, maar toen wilde ik hem uiteindelijk zelf ook gaan uitzetten!!
Na de "reparatie" (onder garantie) vind ik dat het hinderlijke gedrag tussen de 2600- 2800 toeren ook nagenoeg weg is.

Hiernaast bleek dat mij motor direct een stuk minder ging verbruiken.
Tijdens een paar tankbeurten in duitseland 1:19 (met duorijden en drie volle koffers) 140 km/u op de teller ( 130 km/u GPS) Daaroor haalde ik 1:17 met alleen duo en 130 km/u ( dit was uiteraad in nederland)
Plaats reactie