oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4381
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Bericht door Ebrostrom » wo 29 jan 2014, 07:52

Wel radicaal anders.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Bericht door Sanscorp » wo 29 jan 2014, 08:24

Scherp :p
Studiolahaye was ooit mijn bedrijfsnaam, ik gebruik sanscorp voor elk fora.
Wilde graag mijn achternaam uit mijn nick en het verwees naar een grijs verleden haha.

Veel beter zo!
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Bericht door Sanscorp » ma 24 feb 2014, 10:16

Om er nog heel even op terug te komen:
vanmorgen (09:00) een koude (2,5 gr) en natte ochtend (condens/dauw), de eerste keer starten, niks aan de hand! gewoon meteen netjes lopen etc.
Oeps, koffer vergeten los te halen, die heb ik niet nodig op deze rit, dus toch even motor af en koffer los.

toen weer starten, nou niet dus...
leek er weer op dat de motor op 1 pit liep, met gewoon starten, zonder gas dus, was er geen leven in te krijgen.
pas na langdurig starten met een tikkie gas er bij kwam er ietswat leven in.
laat je het gas meteen los dan valt 'ie meteen weer uit.

Pas na even vasthouden van het gas, na rommelig klimmen in toeren (2000 rpm) kwam er weer leven in de tweede cilinder en liep de motor weer goed stationair.
Vocht zou een optie zijn, maar waarom startte de motor de eerste keer dan wel zonder problemen en 30 seconden later niet meer?

ik heb hier eens gelezen dat het vaker gebeurde, maar nu leek het er op dat het puur aan de tweede keer starten lag wat strommeke niet leuk vond..
Heeft er iemand suggesties?

p.s. het volgende is gebeurd in de afgelopen weken:
- Olie vervangen door MPM 10W40 4-takt
- Oliefilter vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Injectorcleaner in de brandstoftank (2x)
- remvloeistof rondom vervangen
- Koelvloeistof flush, spoeling en G12+ er in
- Alle stekkers los gehad en gecontroleerd op corrosie, preventief ingespoten met contactspray.
- nieuwe accu geplaatst

Ik moet nog langs Hoegee om hem af te laten stellen, ik vermoed dat de motor niet afgesteld is na het plaatsen van nieuwe einddempers (akkrovic).

Wat er nu nog in de planning staat is de cold idle afstellen en eventueel wat sensoren los om schoon te maken waar nodig (IAT, LMM, MAP en nog meer?)
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Bericht door Wullebolle » ma 24 feb 2014, 10:31

Hmzz, ik zou eerstes de bougiedop/kabel verdenken
Dop slecht contact met de bougie of Kabel slecht contact in de dop?
Dop losmaken (aie lastig bij een vstrom), inspuiten met anti corrosie stuff (aca wd40) en proberen.
Als da nix is: kabel uit de dop losmaken en wat inkorten en terug in de dop prikken, en de dop weer op de bougie ... (er staan vast howto's op het net).
Kost nix en kun je als het probleem niet is opgelost kun je dat alvast van je lijst problem-solving-by-elimination schrappen vooraleer verder te zoeken.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Bericht door Sanscorp » ma 24 feb 2014, 10:43

Tja dat vind ik lastig om als oorzaak aan te wijzen. 9 van de 10 keer nergens last van namelijk.
Overigens heb ik de bougiedop al ingespoten met contactspray (wd40 is niet fijn voor rubber!)

Kan natuurlijk altijd even een nieuwe dop en stukje kabel halen, of is de afsluitkap op de dop niet over te zetten?
Dan idd stukkie afknippen, moet wel te doen zijn zonder al te veel gevloek ;D
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2977
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?

Bericht door Bozobin » di 25 feb 2014, 20:37

Ik denk eerder aan de bougie zelf.

Bij de eerste keer starten is de boel koud EN droog.
Na uitzetten krijgt vocht, ook onverbrande benzine, de kans om neer te slaan op alles wat nog niet warm (genoeg) is.
Gaat een natte bougie vonken ? Moeizaam of niet.

Je zou eens kunnen controleren of het altijd dezelfde cilinder is die niet meedoet.
Dan bougies verwisselen en kijken wat dat oplevert.
Is het nog steeds dezelfde cilinder zou ik het in de richting van de ontsteking voor die cilinder zoeken.
Een bobine met een aantal kortgesloten wikkelingen en daarom een mindere vonk kwam vroeger nogal eens voor.

Maar ook een te rijk mengsel kan bij een (2e) koude start behoorlijk roet in het eten gooien (verzuipen).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Plaats reactie