oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Gisteren heb ik een DL1000 uit 2004 met 46.000 km opgehaald en naar huis gereden (161 km).
Onderweg nog 2x gestopt en toen geen problemen.
Ik wil op voorhand ook even iets kwijt: dit alles is NIETS ten nadele van de vorige eigenaar, er zit zelfs nog dealer garantie op de motor.. Ik ben erg hartelijk ontvangen en er is niets louche aan de verkoper.
Als de motor niet start krijg ik hem ook geen 161 km terug naar de dealer en ik wil zelf nu dus ook de basis dingen uitsluiten.
Het verhaal:
Gisteren onder de afkapping in de tuin gezet en ik wil net een stukje rijden en de strom start niet meer..
De motor loopt 2 slagen heel laag stationair en valt dan uit. als ik de startknop ingedrukt hou dan blijft deze hikken maar hoe dan ook uitvallen.
Ook komt er een behoorlijke benzinelucht uit de uitlaten (takkoni).
Na 4 startpogingen van max. 7 seconden was de accu leeg (tenminste, dat denk ik, de tellers gingen opnieuw heen en weer alsof je het contact net aanzet).
Nu hoop ik dat het iets simpels als de accu is, deze hangt nu aan de lader, maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?
De motor was erg vochtig omdat de afkapping alleen nog een dak heeft, kan vocht een probleem zijn?
Zo ja, welke stekkers (en waar) kan ik dan opschuren en inspuiten met contactspray?
Bij 44.000 kilometer zijn de kleppen gesteld volgens de dealer, de afstelling was goed en er is niets gedaan.
Tevens zou er een grote beurt uitgevoerd zijn, dus olie, oliefilter, luchtfilter en bougies.
Normaal gesproken geef ik ieder tweedehands aangeschaft voertuig zelf een beurt omdat je alleen dan 1000% zeker weet dat het gedaan is.
ik denk dat ik dit morgen alsnog ga doen, want dealers kunnen je zo veel vertellen
Alvast bedankt!
Onderweg nog 2x gestopt en toen geen problemen.
Ik wil op voorhand ook even iets kwijt: dit alles is NIETS ten nadele van de vorige eigenaar, er zit zelfs nog dealer garantie op de motor.. Ik ben erg hartelijk ontvangen en er is niets louche aan de verkoper.
Als de motor niet start krijg ik hem ook geen 161 km terug naar de dealer en ik wil zelf nu dus ook de basis dingen uitsluiten.
Het verhaal:
Gisteren onder de afkapping in de tuin gezet en ik wil net een stukje rijden en de strom start niet meer..
De motor loopt 2 slagen heel laag stationair en valt dan uit. als ik de startknop ingedrukt hou dan blijft deze hikken maar hoe dan ook uitvallen.
Ook komt er een behoorlijke benzinelucht uit de uitlaten (takkoni).
Na 4 startpogingen van max. 7 seconden was de accu leeg (tenminste, dat denk ik, de tellers gingen opnieuw heen en weer alsof je het contact net aanzet).
Nu hoop ik dat het iets simpels als de accu is, deze hangt nu aan de lader, maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?
De motor was erg vochtig omdat de afkapping alleen nog een dak heeft, kan vocht een probleem zijn?
Zo ja, welke stekkers (en waar) kan ik dan opschuren en inspuiten met contactspray?
Bij 44.000 kilometer zijn de kleppen gesteld volgens de dealer, de afstelling was goed en er is niets gedaan.
Tevens zou er een grote beurt uitgevoerd zijn, dus olie, oliefilter, luchtfilter en bougies.
Normaal gesproken geef ik ieder tweedehands aangeschaft voertuig zelf een beurt omdat je alleen dan 1000% zeker weet dat het gedaan is.
ik denk dat ik dit morgen alsnog ga doen, want dealers kunnen je zo veel vertellen
Alvast bedankt!
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
- Woonplaats: Huissen
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Even een vraag; is de klok qua tijd ook op 0.00 gegaan? of staat deze nog op tijd? Niet; lijkt erg veel op mijn accu probleem en dan wordt het een nieuwe accu; wel op 0,00 dan kan het een stroom storing zijn.
Verstuurd van mijn Nexus 7
Verstuurd van mijn Nexus 7
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
2004, dan kan de accu dood zijn. Zelfs de tweede accu kan dood zijn. Het was ook koud vannacht.
Misschien hing de fiets aan de lader bij de vorige eigenaar?
Misschien hing de fiets aan de lader bij de vorige eigenaar?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Heb de accu er nog niet uit gehad, ook niet gemeten omdat het geen zin meer had na 4 pogingen.
Voor zover ik weet stond de motor niet op de lader maar wel in de garage, geen vrieskou dus.
Ik vond het wel vreemd dat de motor liep en weer afsloeg, als was het maar heel kort.
Ben dus erg bang voor een ander probleem
De motor bokte wel meer dan ik ooit gevoeld heb op een motor, vooral in de lagere toeren en onderste versnellingen.
Ik heb veel topics gelezen en het komt vaak voor bij de 1000.
TB sync kan hierbij nog wel eens helpen, maar ik weet nog lang niet hoe de motor technisch werkt.
Zo weet ik nu dus ook niet welke sensoren ik kan controleren en/of doormeten en/ schoonmaken
De motor liep gister netjes stationair rond de 1500rpm, een tikkie hoog maar omdat het allemaal goed klonk vermoedde ik geen problemen.
Voor zover ik weet stond de motor niet op de lader maar wel in de garage, geen vrieskou dus.
Ik vond het wel vreemd dat de motor liep en weer afsloeg, als was het maar heel kort.
Ben dus erg bang voor een ander probleem
De motor bokte wel meer dan ik ooit gevoeld heb op een motor, vooral in de lagere toeren en onderste versnellingen.
Ik heb veel topics gelezen en het komt vaak voor bij de 1000.
TB sync kan hierbij nog wel eens helpen, maar ik weet nog lang niet hoe de motor technisch werkt.
Zo weet ik nu dus ook niet welke sensoren ik kan controleren en/of doormeten en/ schoonmaken
De motor liep gister netjes stationair rond de 1500rpm, een tikkie hoog maar omdat het allemaal goed klonk vermoedde ik geen problemen.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Als na vier pogingen de accu al leeg is dan zou ik er idd vanuit gaan dat die niet erg goed meer is. Je zou hem eens door kunnen meten of laten testen. Ik vrees dat het weinig zin heeft om hem aan de acculader te leggen. Als je daarvoor 160km hebt gereden, dan zou hij volledig bijgeladen moeten zijn (of het moet zijn dat er onvoldoende wordt bijgeladen).
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Heb je niet per ongeluk je contactslot op de parkeerstand (door)gedraaid? Is mij ooit ook wel eens overkomen en dan trekt je parkeerlicht 's nachts je accu leeg. Sowieso even de accuspanning (belast) meten en eventueel eerst weer eens opladen. Te veel ontladen (oudere) accu's kunnen dan wel de geest gegeven hebben. (Sulfatering)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Het kan toch best de accu zijn. Een motor heeft stroom nodig om te kunnen lopen en haalt die van de accu. De accu wordt constant bijgeladen door de dynamo of stator. Als de accu te slecht is dan kan het zijn dat je motor niet wil lopen.StudioLahaye schreef:Ik vond het wel vreemd dat de motor liep en weer afsloeg, als was het maar heel kort.
Ben dus erg bang voor een ander probleem
De motor bokte wel meer dan ik ooit gevoeld heb op een motor, vooral in de lagere toeren en onderste versnellingen.
Ik heb veel topics gelezen en het komt vaak voor bij de 1000.
Ten aanzien van het bokken in de lage versnellingen. Je koopt een Dl1000 waarvan inmiddels iedereen weet dat die nogal bokken/onregelmatig lopen en dan ga je klagen dat de motor bokt. Ik denk dat dit toch echt bij de charme van het model hoort. Rij de motor in ieder geval niet te laag in toeren want daar houden ze helemaal niet van.
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
- Woonplaats: Huissen
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Wat betreft het bokken. Goede afstelling help heel veel, en dat kan niet iedere monteur! Ik spreek uit ervaring. een ARTE kan daarbij ook nog helpen.,
Verstuurd van mijn Nexus 7
Verstuurd van mijn Nexus 7
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Zeuren dat hij bokt doe ik niet.. Maar ik denk wel dat het stukken beter kan.
En dat zou je zelf ook doen en/of vragen.
Heb een dl650 gereden en daar voel je ook dat het 2 cilinders zijn.
Boven de 3500 toeren ging het ook goed.
Morgen eerst maar de accu controleren, anders een nieuwe halen.
Wie weet zit de originele accu er nog in! Zou zomaar kunnen.
En dat zou je zelf ook doen en/of vragen.
Heb een dl650 gereden en daar voel je ook dat het 2 cilinders zijn.
Boven de 3500 toeren ging het ook goed.
Morgen eerst maar de accu controleren, anders een nieuwe halen.
Wie weet zit de originele accu er nog in! Zou zomaar kunnen.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7822
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Je zou Paul kunnen vragen of hij dit euvel zelf een keer heeft meegemaakt. Misschien heeft hij ook een idee over de leeftijd van de accu.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Paul hier!
Lullig dat ie dit nu doet. Ik heb eigenlijk nooit startproblemen gehad anders had ik hem wel naar de dealer gebracht. Hij heeft bij mij ook nooit aan de lader gehangen maar heeft ook nooit langer dan 2 weken stilgestaan. Natuurlijk wel altijd in de garage. Als ik hem meenam naar mijn werk (40km) stond hij een beetje onder het gebouw. Wel in de kou maar toch droog. Zo ook bv. maandag voor de Kerst. Het was toen niet bepaald warm. Toch gelijk starten.
Hij startte een keer niet op mijn werk maar toen had een grapjas het standaard 'grapje' met de killswitch uitgehaald. Altijd leuk.
Het was wel goed te ruiken dat ie vrij rijk stond bij het starten. Als ik me niet vergis neemt de secundaire gasklep de taak van de goede oude choke over. Ik heb eens gegoogled en soms blijkt die stroef te lopen. Wellicht onder invloed van de accuspanning????
Sorry, meer kan ik er ook niet over zeggen alleen dat er inderdaad nog garantie op zit tot maart (op mijn naam weliswaar) en dat Rima er anders maar eens naar moet kijken. Daar heb ik destijds tenslotte voor betaald. Sorry, Sander, natuurlijk ontzettend onhandig voor je op die afstand maar ik hoop dat het de accu is dan is het snel en simpel opgelost. Zo niet, dan wil ik graag Manfred van Rima aan zijn jas trekken. Hij is zeker niet onwillig weet ik uit ervaring met een vorige motor.
Lullig dat ie dit nu doet. Ik heb eigenlijk nooit startproblemen gehad anders had ik hem wel naar de dealer gebracht. Hij heeft bij mij ook nooit aan de lader gehangen maar heeft ook nooit langer dan 2 weken stilgestaan. Natuurlijk wel altijd in de garage. Als ik hem meenam naar mijn werk (40km) stond hij een beetje onder het gebouw. Wel in de kou maar toch droog. Zo ook bv. maandag voor de Kerst. Het was toen niet bepaald warm. Toch gelijk starten.
Hij startte een keer niet op mijn werk maar toen had een grapjas het standaard 'grapje' met de killswitch uitgehaald. Altijd leuk.
Het was wel goed te ruiken dat ie vrij rijk stond bij het starten. Als ik me niet vergis neemt de secundaire gasklep de taak van de goede oude choke over. Ik heb eens gegoogled en soms blijkt die stroef te lopen. Wellicht onder invloed van de accuspanning????
Sorry, meer kan ik er ook niet over zeggen alleen dat er inderdaad nog garantie op zit tot maart (op mijn naam weliswaar) en dat Rima er anders maar eens naar moet kijken. Daar heb ik destijds tenslotte voor betaald. Sorry, Sander, natuurlijk ontzettend onhandig voor je op die afstand maar ik hoop dat het de accu is dan is het snel en simpel opgelost. Zo niet, dan wil ik graag Manfred van Rima aan zijn jas trekken. Hij is zeker niet onwillig weet ik uit ervaring met een vorige motor.
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Kijk, da's toch een vriendelijke post van de vorige eigenaar.
Dat het 160km ver is, da's een risico dat je genomen hebt, natuurlijk. Anders kan je misschien eerst eens proberen met een batterij bij een behulpzame dealer/sleutelaar.
Nu, we zijn aan tien posts. Tijd voor wat off-topic: heeft er al iemand zwaluwen gezien? Tulipan, jij telt hier even niet mee.
Dat het 160km ver is, da's een risico dat je genomen hebt, natuurlijk. Anders kan je misschien eerst eens proberen met een batterij bij een behulpzame dealer/sleutelaar.
Nu, we zijn aan tien posts. Tijd voor wat off-topic: heeft er al iemand zwaluwen gezien? Tulipan, jij telt hier even niet mee.
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
wat betreft het bokken, ik heb nooit een andere DL1000 gereden maar wel veel andere dikke twins (Guzzi en BMW). Het is duidelijk dat de DL1000 wel van wat toeren houdt dus ik zorgde dat ie minimaal rond de 4000rpm zat. Bij BMW hebben ze dat fijntjes KFR genoemd. Je geeft het een naam en dan is het plotselng een karakter-eigenschap geworden . Er is inderdaad wel wat aan te doen maar het blijft een dikke twin met grote verbrandingskamers en dat is nukkig.
Zwaluwen? Was het maar waar.....
Zwaluwen? Was het maar waar.....
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Heb hem net lopende gekregen, tweede accu er aan gehangen en heeeel ligt gas gegeven en iets verhoofd stationair laten lopen na het starten. Na een seconde of wat het gas losgelaten en toen liep ze.
Dat gas geven bij het starten zou niet moeten, maar ik ga morgen in ieder geval de accu vervangen
Na het warmlopen afgezet en toen ging het starten veilloos
Dus wellicht toch nog een klein probleempje met een sensor oid?
En nogmaals uitdrukkelijk: Ik heb er het volste vertrouwen in en geen kwaad woord over paul!
Morgen meer nieuws
Dat gas geven bij het starten zou niet moeten, maar ik ga morgen in ieder geval de accu vervangen
Na het warmlopen afgezet en toen ging het starten veilloos
Dus wellicht toch nog een klein probleempje met een sensor oid?
En nogmaals uitdrukkelijk: Ik heb er het volste vertrouwen in en geen kwaad woord over paul!
Morgen meer nieuws
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Ik gok op de batterij
Kan je eens meten wat je van voltage hebt, en naar welke voltage de batterij zakt bij het starten?
Dan weet je onmiddellijk meer.
Zwaluwen nog niet gezien...kraaien al wel
Kan je eens meten wat je van voltage hebt, en naar welke voltage de batterij zakt bij het starten?
Dan weet je onmiddellijk meer.
Zwaluwen nog niet gezien...kraaien al wel
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Phew! Blij dat ie weer loopt! Je moest eens weten hoe vervelend ik het vind dat ie net nu dit probleem heeft. Zou het toch die lange rit zijn geweest en dan de nacht in de kou die de accu de laatste tik heeft gegeven?
Geen idee hoe oud de accu is. Ik heb de Strom een paar maanden geleden gekocht en niet gevraagd naar de leeftijd van de accu. Vaak zet een dealer er een andere accu in bij aflevering. Zeker als de motor al een paar maanden in de showroom heeft gestaan. Met de nadruk op 'andere'.
Geen idee hoe oud de accu is. Ik heb de Strom een paar maanden geleden gekocht en niet gevraagd naar de leeftijd van de accu. Vaak zet een dealer er een andere accu in bij aflevering. Zeker als de motor al een paar maanden in de showroom heeft gestaan. Met de nadruk op 'andere'.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Zwanen en veel ganzen, maar geen zwaluwen.
Ik was er al een beetje bang voor maar "schuldig" of iets hoef je je echt niet te voelen!
Heb alleen het voltage gemeten tijdens het stationair lopen, deze was 14,5 dus prima in orde.
tijdens het starten niet gemeten, wel viel mij op dat de koplamp tijdens het starten niet uit ging, ik dacht dat verbruikers uitgeschakeld werden zodra je op de startknop duwt?
is mij gister overdag niet opgevallen, maar nu in het donker wel
Ik denk inderdaad dat de kou de laatste klap heeft gegeven.
we zullen het zien.
Zit alleen nog met het "met gas open" starten maar ook daar komen we vast wel uit.
Ik was er al een beetje bang voor maar "schuldig" of iets hoef je je echt niet te voelen!
Heb alleen het voltage gemeten tijdens het stationair lopen, deze was 14,5 dus prima in orde.
tijdens het starten niet gemeten, wel viel mij op dat de koplamp tijdens het starten niet uit ging, ik dacht dat verbruikers uitgeschakeld werden zodra je op de startknop duwt?
is mij gister overdag niet opgevallen, maar nu in het donker wel
Ik denk inderdaad dat de kou de laatste klap heeft gegeven.
we zullen het zien.
Zit alleen nog met het "met gas open" starten maar ook daar komen we vast wel uit.
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Koplampen zijn inderdaad altijd aan, ook tijdens het starten. Dat hebben sommige motoren.
Ik heb net nog even opnieuw gelezen hoe je hem aan de praat kreeg. Je hebt dus een beetje gas gegeven. Zoals je weet heb ik dat nooit hoeven doen en het zou ook niet moeten bij een injectiefiets. Zou het toch die secundaire gasklep zijn die blijkbaar 'stroef' kan lopen. Beetje gas geven zou dan de functie van de secundaire gasklep overnemen? Ik speculeer maar want ik heb niet bepaald verstand van de werking van de injectie. Ik probeer alleen wat boerenverstand met wat gegoogle te combineren. Zal nog eens verder googlen.
Ik heb net nog even opnieuw gelezen hoe je hem aan de praat kreeg. Je hebt dus een beetje gas gegeven. Zoals je weet heb ik dat nooit hoeven doen en het zou ook niet moeten bij een injectiefiets. Zou het toch die secundaire gasklep zijn die blijkbaar 'stroef' kan lopen. Beetje gas geven zou dan de functie van de secundaire gasklep overnemen? Ik speculeer maar want ik heb niet bepaald verstand van de werking van de injectie. Ik probeer alleen wat boerenverstand met wat gegoogle te combineren. Zal nog eens verder googlen.
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Gegoogled: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=412
Lijkt wel wat te maken te hebben met het bokken maar niet met het starten. Lijkt dus niet de oorzaak zijn van het starten met een beetje gas.
Lijkt wel wat te maken te hebben met het bokken maar niet met het starten. Lijkt dus niet de oorzaak zijn van het starten met een beetje gas.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Ik krijg de indruk dat hij op 1 cilinder start. Heb ik ook wel es met mijn 650, starten met een beetje gas en hij blijft effe doortokkelen op 1 poot tot nummer 2 ook wakker wordt.
Overigens heb ik dit alleen als hij langere tijd in de kou buiten heeft gestaan.
Overigens heb ik dit alleen als hij langere tijd in de kou buiten heeft gestaan.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
+1
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
dat zou zomaar kunnen dat ze op 1 pit start, het is wel koud nu natuurlijk en als ze gewend is om binnen te staan en nu ineens buiten blijft..
zou ik ook chagrijnig van worden!
maar ik heb het niet lang genoeg kunnen horen toen ze niet startte, neem aan dat dit erg rauw moet zijn.
is daar ook een oplossing voor bekend?
en dat van de kleppen moet ik maar eens uit gaan zoeken, als het verwijderen helpt bij het rijden vind ik dat niet erg.
heb een hekel aan alle milieu-eco-troep op motoren en auto's, helpt de hele boel om zeep (EGR bijvoorbeeld..)
ga voorlopig nog even niet klungelen aan de motor, misschien wel eens langs hoegee?
zou ik ook chagrijnig van worden!
maar ik heb het niet lang genoeg kunnen horen toen ze niet startte, neem aan dat dit erg rauw moet zijn.
is daar ook een oplossing voor bekend?
en dat van de kleppen moet ik maar eens uit gaan zoeken, als het verwijderen helpt bij het rijden vind ik dat niet erg.
heb een hekel aan alle milieu-eco-troep op motoren en auto's, helpt de hele boel om zeep (EGR bijvoorbeeld..)
ga voorlopig nog even niet klungelen aan de motor, misschien wel eens langs hoegee?
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Nee hoor, loopt niet erg rauw op 1 pit, blijft alleen niet op toeren zonder gas.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Mijn 1000 heeft twee keer raar gelopen, de eerste was op 1 cilinder na een dag rijden in de stromende regen tijdens een ritje richting Oostenrijk. Onder de 3500 toeren liep ze belabberd, onregelmatig en t optrekken ging lastig. Stationair moest ik hem op gas houden om niet af te slaan.
Nadat het een een dag droog was geweest geen last meer van gehad, de bougiekabel van de voorste cilinder ingespoten met wd40 om het vocht te weren. Nooit geen last meer van gehad.
Een paar maand later kreeg ik de motor niet meer aan de praat na een rit van 40km, accu leeg en die was 3maand oud. Motor aan moeten drukken (kees ik ben je nog steeds dankbaar, evenals Rene en JW.)
Vervolgens maar op pad gegaan met mn accubooster, na een ritje richting Uttrecht motor in Uttrecht moeten starten met de booster. Op de autobaan begon ie te spoken, verlichting uit, tellers uit, vermogen weg alsof de tank leeg was. Killswitch gehanteerd, koppeling in en weer op laten komen in de versnelling, en dat iedere paar minuten. Alleen hoog in de toeren houden hielp een beetje. Daar was het probleem een kapotte dynamo.
Dat waren de niet door mij veroorzaakte problemen in 78000 km.
Dat bokkige lopen kun je gemakkelijk oplossen, secundaire gaskleppen eruit halen, en met je motor naar een afstelspecialist met een dynobank. Kost om en nabij de 100euro, maar de motor loopt er veel beter door en wordt er ook nog eens zuiniger van.
Succes met het probleem oplossen, en veel rijplezier met je motor
Nadat het een een dag droog was geweest geen last meer van gehad, de bougiekabel van de voorste cilinder ingespoten met wd40 om het vocht te weren. Nooit geen last meer van gehad.
Een paar maand later kreeg ik de motor niet meer aan de praat na een rit van 40km, accu leeg en die was 3maand oud. Motor aan moeten drukken (kees ik ben je nog steeds dankbaar, evenals Rene en JW.)
Vervolgens maar op pad gegaan met mn accubooster, na een ritje richting Uttrecht motor in Uttrecht moeten starten met de booster. Op de autobaan begon ie te spoken, verlichting uit, tellers uit, vermogen weg alsof de tank leeg was. Killswitch gehanteerd, koppeling in en weer op laten komen in de versnelling, en dat iedere paar minuten. Alleen hoog in de toeren houden hielp een beetje. Daar was het probleem een kapotte dynamo.
Dat waren de niet door mij veroorzaakte problemen in 78000 km.
Dat bokkige lopen kun je gemakkelijk oplossen, secundaire gaskleppen eruit halen, en met je motor naar een afstelspecialist met een dynobank. Kost om en nabij de 100euro, maar de motor loopt er veel beter door en wordt er ook nog eens zuiniger van.
Succes met het probleem oplossen, en veel rijplezier met je motor
Laatst gewijzigd door Cplegt op zo 12-01-2014, 22:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gr. Chiel
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4868
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Chiel bedoelt 100 euro.
Niet 1000.
Niet 1000.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Srry, typen gaat belabberd op zon klein telefoon toetsenbordje .
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Ok, ik ga sowieso alle (zichtbare) stekkerverbindingen nalopen en met contactspray inspuiten. Misschien nog een extra massa aanleggen, ik weet dat dit bij de auto rare storingen kan verhelpen.
Sowieso andere accu, als er ruimte is het topje van de bougiekabel afknippen en dan samen met nieuwe bougies maar eens kijken.
Waar vind ik die secundaire kleppen precies? En is het alleen nodig om de 2 kleine schroefjes en dan de klep te verwijderen of moet je ook iets afdoppen?
Zijn er nog meer van dit soort eco trucjes aangebracht die er probleemloos vanaf kunnen?
Sowieso andere accu, als er ruimte is het topje van de bougiekabel afknippen en dan samen met nieuwe bougies maar eens kijken.
Waar vind ik die secundaire kleppen precies? En is het alleen nodig om de 2 kleine schroefjes en dan de klep te verwijderen of moet je ook iets afdoppen?
Zijn er nog meer van dit soort eco trucjes aangebracht die er probleemloos vanaf kunnen?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Als ik jou was dan zou ik eerst even dit probleem oplossen (waarschijnlijk accu vervangen) en zou ik eerst even een tijdje op de motor rijden alvorens zaken aan te gaan passen. Je hebt dan een groter referentiekader. Zoals aangegeven loopt een dikke tweecilinder minder soepel dan bijvoorbeeld een vier in lijn. Daarnaast is de motorloop van DL1000 niet te vergelijken met die van de 650. Met andere woorden, gun jezelf de kans om hieraan te wennen.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Dat was ik ook zeker van plan. Voorlopig doe ik even niets, los van onderhoud natuurlijk.
Maar zonder testen / proberen weet ik niet wat het startprobleem kan zijn.
Een andere accu kost bij hein gericke maar liefst 100 euro en dat was me iets te gortig, verder is alles dicht vandaag.
Morgen heb ik geen tijd en overmorgen moet ik weer werken.
Kan nu dus de accu wisselen met mijn "oude accu" (nu 4 maanden oud) en kijken wat er gebeurd.
Maar zonder testen / proberen weet ik niet wat het startprobleem kan zijn.
Een andere accu kost bij hein gericke maar liefst 100 euro en dat was me iets te gortig, verder is alles dicht vandaag.
Morgen heb ik geen tijd en overmorgen moet ik weer werken.
Kan nu dus de accu wisselen met mijn "oude accu" (nu 4 maanden oud) en kijken wat er gebeurd.
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Het zal door iemand al reeds genoemd zijn.. maar laad de accu wel bij? (SR kapot?)
Met een unimetertje te checken, voorkomt dat de volgende accu ook niet erg lang meegaat. (geen lading of juist overspanning?)
Met een unimetertje te checken, voorkomt dat de volgende accu ook niet erg lang meegaat. (geen lading of juist overspanning?)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
De originele accu zit er volgens mij nog in. Laadspanning was 14,5v
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Da's een mooie waarde. Waarschijnlijk is het dan toch je accu en als het de originele nog is dan was dat een erg goede. Sommige automaterialenzaken verkopen ook motorfiets accu's. Ik heb zelf eens voor een schappelijk prijs een Varta gekocht bij Brezan.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7822
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Heb hem net besteld bij brezan, 62 euro voor 12v, 12ah en 200 koudstart.
Had liever een iets zwaardere gehad maar dan zit je met het formaat (uitzoeken).
Nouja morgen dus maar kijken.
Wel een hoop werk om even de bougies te vervangen ::)
Weet iemand hier de juiste electrode afstand? Schijnt dat degene in het haynes boekje niet klopt?
Had liever een iets zwaardere gehad maar dan zit je met het formaat (uitzoeken).
Nouja morgen dus maar kijken.
Wel een hoop werk om even de bougies te vervangen ::)
Weet iemand hier de juiste electrode afstand? Schijnt dat degene in het haynes boekje niet klopt?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
0,7 ~ 0,8 mm.Sanscorp schreef:Weet iemand hier de juiste electrode afstand?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Dank u! Ga ik dat nog even controleren voor het monteren.
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Controleer ook de laadspanning bij een hoger toerental.
Als dit boven de 14.8 uit komt dan is je spanningsregelaar kaduuk.
Dat verklaard slecht starten en een dode accu na een lange rit.
Als dit boven de 14.8 uit komt dan is je spanningsregelaar kaduuk.
Dat verklaard slecht starten en een dode accu na een lange rit.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Lees voordat je een nieuwe accu koopt dit eens door:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... gen-1.html
Bij de FJ1200-club (waar ik ook lid van ben) hebben ze ook hele goede ervaring met Motobatt accu's, vandaar dat ik er ook eentje in m'n zijspan heb gezet.
Als mijn VStromaccu (na 7 jaar al weer) de geest geeft komt er hier ook zo'n Motobatt in.
Lees deze test ook maar eens http://boulevardowners.com/cafe/index.c ... cID=157926
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... gen-1.html
Bij de FJ1200-club (waar ik ook lid van ben) hebben ze ook hele goede ervaring met Motobatt accu's, vandaar dat ik er ook eentje in m'n zijspan heb gezet.
Als mijn VStromaccu (na 7 jaar al weer) de geest geeft komt er hier ook zo'n Motobatt in.
Lees deze test ook maar eens http://boulevardowners.com/cafe/index.c ... cID=157926
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
A.u.b. links tussen linkadres zetten, nu werken de links niet en ik kan ze in deze vorm ook niet repareren.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Te laat.. heb al een nieuwe accu!Dyrck schreef:Lees voordat je een nieuwe accu koopt dit eens door:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... gen-1.html
Bij de FJ1200-club (waar ik ook lid van ben) hebben ze ook hele goede ervaring met Motobatt accu's, vandaar dat ik er ook eentje in m'n zijspan heb gezet.
Als mijn VStromaccu (na 7 jaar al weer) de geest geeft komt er hier ook zo'n Motobatt in.
Lees deze test ook maar eens http://boulevardowners.com/cafe/index.c ... cID=157926
Varta 12v 12Ah en 200 koudstart. reeds gevuld en gister avond op de lader gehangen.
Vanmiddag (na het werk) monteren.
Laadspanning bij stationair is 14,5 met alleen de koplampen/achterlichten als verbruikers ingeschakeld.Patriek schreef:Controleer ook de laadspanning bij een hoger toerental.
Als dit boven de 14.8 uit komt dan is je spanningsregelaar kaduuk.
Dat verklaard slecht starten en een dode accu na een lange rit.
bij een hoger toerental nog niet gemeten, dat zal ik vanmiddag ook doen!
maar aangezien de accu nog origineel was (er staat in ieder geval Suzuki op) vermoed ik dat deze gewoon echt op was en de vrieskou van -3 al voldoende was.
Als de accu het "startprobleem" niet oplost, wat kan ik dan het beste proberen?
TPS sensor afstellen en FI regelen?
heb 2 multimeters (wel meer ook..) dus dat zou moeten lukken.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
ik lees net dat de K4 een in hoogte verstelbaar ruitje moet hebben, ik heb dus blijkbaar een k3 en geen k4
best handig om te weten want vanaf de 3 naar 4 schijnen er nogal wat modificaties te zijn geweest?
ook handig om te weten of ik de juiste service manual heb.
geld de electrodenafstand van 0,7 ~ 0,8 mm ook voor de K3?
best handig om te weten want vanaf de 3 naar 4 schijnen er nogal wat modificaties te zijn geweest?
ook handig om te weten of ik de juiste service manual heb.
geld de electrodenafstand van 0,7 ~ 0,8 mm ook voor de K3?
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Klopt, ik had ook al geconcludeerd dat het een K3 is. Kun je aan het dashboard zien. Waarschijnlijk een tijdje in de showroom gestaan want de eerste tenaamstelling is van maart 2004. Volgens mijn gegevens uit een WPH van de K2 is het 0.6 - 0.7. Ergo, met 0.7 zit je altijd goed.
Good luck1
Good luck1
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Dat was een foutje van mij. Die 0,7 ~0,8 mm is voor de DL650. Voor de DL1000, voor of na 2004 maakt niet uit is het 0,6 ~0,7 mm.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Tot opluchting en eigenlijk zoals verwacht start strommeke weer zoals bij aanschaf.
Had net pas tijd om de accu terug te plaatsen.
Even de accuklemmen opgeschuurd en ingevet met zuurvrije vaseline en alles zit weer zoals het hoort.
Voltage bij een hoger toerental is prima, 14,66v.
Even warm laten lopen en straks toch maar een rondje rijden! ;D
Ik ga nu nog even helemaal niets doen tot het nodig is of de garantieperiode voorbij is.
Alleen wat zaken nakijken zoals de inlaatrubbers, maar dan hoeft er niets los.
Toch allen bedankt voor het meedenken en paul in het bijzonder
Had net pas tijd om de accu terug te plaatsen.
Even de accuklemmen opgeschuurd en ingevet met zuurvrije vaseline en alles zit weer zoals het hoort.
Voltage bij een hoger toerental is prima, 14,66v.
Even warm laten lopen en straks toch maar een rondje rijden! ;D
Ik ga nu nog even helemaal niets doen tot het nodig is of de garantieperiode voorbij is.
Alleen wat zaken nakijken zoals de inlaatrubbers, maar dan hoeft er niets los.
Toch allen bedankt voor het meedenken en paul in het bijzonder
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Anytime en een plezierig rondje
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
kleine update nog:
Koud starten ging laatst weer heel erg slecht.
Motor warmgereden en er een zelfgemaakt manometer aan gehangen, gigantisch verschil.
Dus ik zoeken, bleek het vacuümslangetje van de MAP sensor los te zitten
Het bokken en slecht starten is dus definitief voorbij!
mogelijk niet goed vastgezet of losgetrilt na het vervangen van het luchtfilter.
zit nu een mooi klemmetje omheen en ik heb 2 slangetjes voor de manometer gemaakt zodat dit makkelijk aan te koppelen is.
Koud starten ging laatst weer heel erg slecht.
Motor warmgereden en er een zelfgemaakt manometer aan gehangen, gigantisch verschil.
Dus ik zoeken, bleek het vacuümslangetje van de MAP sensor los te zitten
Het bokken en slecht starten is dus definitief voorbij!
mogelijk niet goed vastgezet of losgetrilt na het vervangen van het luchtfilter.
zit nu een mooi klemmetje omheen en ik heb 2 slangetjes voor de manometer gemaakt zodat dit makkelijk aan te koppelen is.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Zoals een bekende reclameslogan ooit klonk: " Aan je motor kan het niet liggen, want dat is een V-Strom". of zoiets
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Of "De storing is daar waar de monteur is geweest"
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7822
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: oh ohhh.. 24u een motor in bezit en start nu niet meer?
Vanwaar je nickchange ??
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin