Slecht lopen door kapotte uitlaatpakking?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Toontje

Slecht lopen door kapotte uitlaatpakking?

Bericht door Toontje »

In de uitlaat zit midden onder het blok een afdichtring (pakking). Die wil nog wel eens de geest geven. Controleer eens, of die goed afdicht. Het kan misschien invloed hebben op het afstellen van de motor.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wat is je reden van deze vraag? Zo vaak stel je er geen dus deze zal toch wel iets meerwaarde hebben.... of vergis ik me?

Ben trouwens morgen op de Mega Meeting van et Motor-Forum in Barneveld.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

zie je morgen wel dan
ff de strommetjes naast elkaar zetten !!
Toontje

Bericht door Toontje »

Toontje schreef:In de uitlaat zit midden onder het blok een afdichtring (pakking). Die wil nog wel eens de geest geven. Controleer eens, of die goed afdicht. Het kan misschien invloed hebben op het afstellen van de motor.
Iron Horse schreef:Wat is je reden van deze vraag? Zo vaak stel je er geen dus deze zal toch wel iets meerwaarde hebben.... of vergis ik me?
Ik zie geen vraag.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:
Toontje schreef:In de uitlaat zit midden onder het blok een afdichtring (pakking). Die wil nog wel eens de geest geven. Controleer eens, of die goed afdicht. Het kan misschien invloed hebben op het afstellen van de motor.
Iron Horse schreef:Wat is je reden van deze vraag? Zo vaak stel je er geen dus deze zal toch wel iets meerwaarde hebben.... of vergis ik me?
Ik zie geen vraag.
Laat ik het dan anders formuleren. Hoe kom je hier op, is het iets dat jijzelf hebt meegemaakt of heb je het van iemand anders gehoord dat dat de oorzaak was van een klacht over slecht rijden. Ik heb er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord, maar dat zegt natuurlijk weinig.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Bij mijn dienstfiets is nu voor de tweede keer die pakking/afdichtring vervangen. Trouwens samen met de rubberen rngen tussen de carburateurs en het blok. Met die DL1000 rijd ik bij het volgen van mijn cursisten veel laag in de toeren in de tweede versnelling, waardoor ik regelmatig in het hik-en-klapper-gebied zit. Of die pakking nu kapot gaat door het klapperen van het blok, of dat het kapotgaan van die pakking mede oorzaak is van het moeilijk lopen, weet ik niet.

Ik geef enkel de tip om hier ook eens naar te kijken als je DL1000 moeilijk loopt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Duidelijk en daarmee ook een goede tip. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie