Hallo, ben nog bezig met lessen maar ondertussen zowat zeker dat het een 650 gaat worden.
Alvast rond aan het kijken naar een 2de handsmotor en af en toe zie ik een begrensde motor langskomen die toch aardig goedkoper is dan de onbegrensde broertjes.
Ben me van bewust dat het ombouwen ook wat gaat kosten.
Maar hier de technische vraag:
Is er een goede reden om de begrensde motoren te negeren?
Dus ervan uitgaande dat die na aankoop terug naar origineel gaat.
Iemand attendeerde mij op "het verhaal" van de auto van de oude oma die binnen de kortste keren aan gort gereden wordt door pukkel kleinzoon.
Dit doordat de motor nooit hoge toeren heeft gemaakt en het bovenste deel v/d cyl voering dus niet meegesleten is.
Er is dan een scherp randje waar de zuigerveren tegenaan lopen bij hogere toeren. (massa traagheid, meer uitrekking drijfstang)
Nou vraag ik me af in hoeverre dat relevant is op een motor. Kleinzoon zal zijn begrensde motor echt wel opjagen dus dat randje zal er niet zijn denk ik. (ben zelf rustige rijder)
Zijn er andere redenen die iemand kan bedenken?
Graag met toelichting.
Hmmm...
zie nu dat deze beter onder "techniek/motor/" geplaatst kon worden.
25kw, 35kw of beter onbegrensd
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 25kw, 35kw of beter onbegrensd
Welkom! Hier kun je je voorstellen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.