meer pk's

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris Moto
Nickchange: 27-4-2015: Christoph2010
Berichten: 68
Lid geworden op: di 24 aug 2010, 20:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650 (K9)
Locatie: omg. Gouda

meer pk's

Bericht door Chris Moto » do 14 nov 2013, 11:23

Beste Strom techneuten,

Ik wil mijn strom K9 verwennen met extra aantal pk's. Ik ga volgend jaar naar Oostenrijk met heuveltje op en ook weer af .... :-)}
Nu heb ik van een Oostenrijks Strom motormaatje gehoord dat extra pk's bijv. van 68 naar 75 geen overbodige luxe is en geeft het nodige voordeel om meer kracht onderin te hebben.

Heeft iemand een voorstel waar ik dit kan laten doen en zoja wat dit in totaal gaat kosten???
Want volgens mij wordt deze simpel aangesloten op de computer en er wordt hier- en daar aan instellingen geschroefd.

Alvast vriendelijke dank... :duim:

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: meer pk's

Bericht door Iron Horse » do 14 nov 2013, 12:48

Kijk eens bij dit topic dat eerder verscheen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Soesko
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 08 feb 2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: meer pk's

Bericht door Soesko » do 14 nov 2013, 17:17

Voor de Oostenrijkse heuvels heb je echt niet meer PK's nodig. Ik ga regelmatig die kant op met mijn Dl en denk dat ik net zo snel ben als met mijn GSXR. Wat je op de rechte stukken verliest vanwege het beperkte vermogen, maak je in de bochten goed omdat je de V-strom heel hard een bocht in kunt sturen (ook de krappe).
Ik rijd daar doorgaans met volle bepakking (twee zadeltassen en een 80 liter bagagerol). Zelfs met die bepakking erop kun je veel lol hebben. Misschien ook wel vanwege het beperkte vermogen. Je moet de motor flink op toeren houden en de versnellingen goed kiezen. Als je dat kunstje een beetje door hebt, dan hoef je echt niet veel vermogen te hebben.

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 8821
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Locatie: Oud Beijerland

Re: meer pk's

Bericht door Eikie » do 14 nov 2013, 18:05

Doorsparen voor de nieuwe 1000 Christoph!
Extra PKs erbij maken is zonde van het geld en van de machine.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin

Gebruikersavatar
Chris Moto
Nickchange: 27-4-2015: Christoph2010
Berichten: 68
Lid geworden op: di 24 aug 2010, 20:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650 (K9)
Locatie: omg. Gouda

Re: meer pk's

Bericht door Chris Moto » do 14 nov 2013, 20:16

Eikie schreef:Doorsparen voor de nieuwe 1000 Christoph!
De dl1000 ziet er niet uit vind ik, is als of je woody woodpecker ziet staan met die snavel :mrgreen:
Jammer is trouwens ook dat men is afgestapt van die mooie dubbele koplamp.

Gebruikersavatar
Chris Moto
Nickchange: 27-4-2015: Christoph2010
Berichten: 68
Lid geworden op: di 24 aug 2010, 20:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650 (K9)
Locatie: omg. Gouda

Re: meer pk's

Bericht door Chris Moto » do 14 nov 2013, 20:18

Soesko schreef:Je moet de motor flink op toeren houden en de versnellingen goed kiezen...
Wat is flink op toeren houden in welke versnelling ???
Toch niet in de 2e versnelling omhoog met 8-9000 tpm :shock:

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2869
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: meer pk's

Bericht door Tulipan » do 14 nov 2013, 21:59

Neeuhh hoor, gewoon 1000 / 2000 hoger, maar dat merk je vanzelf wel, dat V blok doet z'n werk buitengewoon
Veel belangrijker is het goed balanceren van de extra bagage, afstellen van vering en bandendruk.

Vol beladen met partner en geen enkele maal het gevoel gehad in bergen te kort te komen.
( Heb hier om de hoek 32% en iets meer stijgingspercentage, met groot gemak omhoog hoor :D )
[IMG=http://img52.imageshack.us/img52/1766/p1010076ql.jpg][/IMG]
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Soesko
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 08 feb 2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: meer pk's

Bericht door Soesko » do 14 nov 2013, 22:15

Het extra vermogen heb je, denk ik, in de bergen niet nodig. Zoals Tulipan al aangeeft 1000 tot 2000 toeren meer draaien dan normaal en je zult merken dat de Dl650 voldoende bruikbaar vermogen heeft. Het extra vermogen heb je eerder nodig op de Duitse Autobahn. Als je iets aan wil passen dan kun je beter investeren in het aanpassen van vering, remmen en banden. Vering wat progressiever maken door plaatsen van progressieve veren, stalen remleidingen plaatsen voor meer druk op de blokken en een duidelijker gevoel, goede remblokken met een bite en ten slotte bandjes met lekker veel grip. Persoonlijk denk ik dat je daar meer aan zult hebben. In een ver verleden is de Dl650 door de Europese motorpers uitgeroepen tot Alpenkoning en dat is niet omdat hij het daar zo slecht doet.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2869
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: meer pk's

Bericht door Tulipan » do 14 nov 2013, 23:01

In een ver verleden is de Dl650 door de Europese motorpers uitgeroepen tot Alpenkoning en dat is niet omdat hij het daar zo slecht doet.

Zo vaak dat de uitslag saai werd :schater:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Locatie: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: meer pk's

Bericht door Chopperbiker » vr 15 nov 2013, 00:57

Heb met de 650 met partner en 3 volle koffers in Oostenrijk & Italië gereden.
Power zat, geen centje pijn. :duim:

En als je het echt niet kunt onderdrukken;
voor de fun zou je nog een kleiner voor-tandwiel kunnen overwegen, 1 tandje minder.


:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.

Gebruikersavatar
Chris Moto
Nickchange: 27-4-2015: Christoph2010
Berichten: 68
Lid geworden op: di 24 aug 2010, 20:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650 (K9)
Locatie: omg. Gouda

Re: meer pk's

Bericht door Chris Moto » vr 15 nov 2013, 09:38

Afbeelding

Inderdaad heb ik een investering gedaan in Hyperpro's en nieuwe rubbers :-)}
Het uitbalanceren van de bagage zal een oefening zijn om dit goed te kunnen doen, maar enige malen oefenen zal ook dit een "eitje" worden.

Dank jullie allen voor de tips... :duim:

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: meer pk's

Bericht door Peterzeeland » vr 15 nov 2013, 15:02

WOW!!!! wat jij al niet meesleept op vakantie..... meer peekaas???? Haha! Less is more!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 8821
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Locatie: Oud Beijerland

Re: meer pk's

Bericht door Eikie » vr 15 nov 2013, 15:23

en genoeg refelctie materiaal aangebracht ! top !
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin

Plaats reactie