Vermogen valt plots weg - DL 650

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
JelleStrom

Vermogen valt plots weg - DL 650

Bericht door JelleStrom »

Ik heb nu zo'n 3000 km in 6 weken gemaakt met mijn DL650 uit 2007, en loop tegen een raar voorval aan: als ik zo'n 130 km/u rijd en ik geef flink gas bij, komt het soms voor dat de motor plots even helemaal stil valt. Ik heb dan even helemaal geen vermogen, de toerenteller slaat ook ineens naar 0. Als ik de koppeling inknijp en weer loslaat, is het vermogen weer terug. Dit is nu een keer of 5 gebeurd. Het gebeurt met name in de 6e versnelling, maar gisteren ook voor het eerst in de 4e, toen ik flink doortrok vanuit een bocht.
Erg irritant natuurlijk, al is het maar omdat het meteen zo "onzeker" voelt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of weet waar het aan kan liggen? Ik ga er komende week ook even bij de dealer mee langs.

Dank alvast,

Jelle
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Vermogen valt plots weg - DL 650

Bericht door John007 »

Jelle,

Ik heb er geen ervaring mee maar het zou kunnen dat het te maken heeft met de schakelaar van de jiffy in kombinatie met de koppelingsschakelaar.
Als je namelijk stil staat en de motor start en je hebt je jiffy nog uit en vervolgens zet je de motor in de eerste versnelling dan slaat hij af.
Dit is dus een veiligheid.
Het zou dus kunnen dat de schakelaar van de jiffy niet 100 % is.

Ben benieuwd

:bye:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Vermogen valt plots weg - DL 650

Bericht door Eikie »

Hi Jelle, gewoon even langs bij JvS in Afferden. Kwestie van garantie en laat hen het oplossen.
Kan van alles in de elektronica zijn. Succes !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
JelleStrom

Re: Vermogen valt plots weg - DL 650

Bericht door JelleStrom »

Dank voor de reacties. De jiffy zou het inderdaad wel eens kunnen zijn - laatst, na een flinke hobbel, viel het vermogen ook ineens weg (en kreeg ik de motor rijdend niet meer gestart). Toen ik stopte, bleek de jiffy deels uit te staan.

Ik ga inderdaad langs JvS, moet goedkomen!
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Vermogen valt plots weg - DL 650

Bericht door John007 »

JelleStrom schreef:Dank voor de reacties. De jiffy zou het inderdaad wel eens kunnen zijn

Ik ga inderdaad langs JvS, moet goedkomen!
Als je garantie hebt dan zou ik er altijd even langs gaan en hun het laten oplossen.
Je jiffy mag uit zichzelf nooit uitgaan (of een klein stukje) waarom mag duidelijk zijn denk ik.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
JelleStrom

Re: Vermogen valt plots weg - DL 650

Bericht door JelleStrom »

Langs JvS geweest, die het helemaal hebben nagekeken. Het was inderdaad het contactje bij de jiffy! Opgelost, dus.
Plaats reactie