dl 650 valt stil

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Chris

dl 650 valt stil

Bericht door Chris »

Na een afstand gereden te hebben met mijn strom valt deze steeds uit.
Vorige week Zondag nog een tourrit gedaan van 360 km.
Had de motor een kwartiertje stilgezet en wilde hem daarna in de garage parkeren, bij het starten veranderde de digitale klok in vier streepjes, wel ging de startmotor rond maar de strom sloeg niet meer aan.
Accu spanning gemeten gemeten deze was oke 12,8 volt.
Na een kwartier weer een poging gedaan en de strom ging weer lopen.
Daarna weer de accu doorgemeten en gekeken of hij voldoende laadstroom kreeg ook dit is allemaal oke.
Vandaag bij de motorzaak geweest het enige wat men daar kon bedenken dat er iets was met de stekker welke achter de radiator zit.
Is er misschien iemand die nog een tip heeft voor dit vreemde euvel.

Groetjes Chris (papendrecht) :?: :?: :?:
Geert-Jan

Re: dl 650 valt stil

Bericht door Geert-Jan »

Sommige accu's kunnen hier last van hebben als je lang hebt gereden. Door de laadstroom wordt je accu warm en geeft dan vreemd genoeg minder stroom af. 10 Minuten wachten het probleem is opgelost.

Geen idee hoe het chemisch / mechanisch zit, maar onze boten hebben er ook last van na een lange tocht.

Stratificatie kan ook een oorzaak zijn, hierbij zit onderin de accu een andere zuurgraad dan bovenin. Komt vooral voor als de laadspanning relatief laag is. Als het een lood - zuur accu is dan kun je deze MET OPEN DOPPEN een tijdje laten gassen op bijvoorbeeld 14,8 - 15,0 V. Dat zorgt weer voor een goede menging van het zuur.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: dl 650 valt stil

Bericht door Frank »

De symptomen doen me denken aan de terugroepactie van Suzuki over de spanningsregelaars...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: dl 650 valt stil

Bericht door Iron Horse »

Maar dat was alleen voor de 1000 van 2008/2009. (En een heleboel andere motoren van Suzuki) Klik. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het dat nu ook bij deze 650 zou kunnen zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie