Metzeler Tourance Next

ja, die twee stukjes rubber...
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Metzeler Tourance Next

Bericht door Stromjäger »

Rijden op de "hoeken" of randen van vierkante banden geeft veel te weinig contactoppervlak met het asfalt, stuurt voor geen meter en is daarom ook niet veilig.

In NL valt het überhaubt niet mee om de banden rond te houden, niet bij ww verkeer en ook niet alleen bij toerritjes.
Als je rijplezier en veiligheid hoog in het vaandel hebt staan rij je niet met vierkante banden en vervang je dus op tijd.
Ik respecteer iedereen maar het gepoch over het algemeen van: ik heb 18, 20 of 26K met mijn banden gedaan zegt mij meer over het rij- en stuurgedrag, het gevoel voor veiligheid en verkeerde zuinigheid van de betrokken personen dan over andere dingen.
Ik houd van motorrijden en ben zuinig op mijn gezondheid. Bij mij worden banden vervangen als ze mij geen rijplezier meer geven en mijn veiligheid niet meer kunnen garanderen.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Metzeler Tourance Next

Bericht door Dwars »

En zo is het maar net :duim:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Plaats reactie