Combi Michelin Anakee 2 + 3

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Beko

Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door Beko »

Ik ben van plan om aan de voorzijde een Anakee 3 te laten monteren. Achter heb ik een Anakee 2 die nog even mee kan.
Problemen met deze combi te verwachten??

met motorgroet, Bert
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door John007 »

Nou dat denk ik niet, mede omdat de Anakee 3 een opvolger is van de 2 zou ik mij daar niet druk om maken.

Ik heb er momenteel voor een bridgestone Battelwing onder zitten en achter een Dunlop TR 91.
Misschien niet ideaal maar ik ondervind er geen hinder van en mijn voorband heb ik nog niet vervangen omdat hij gewoon nog niet op is.
Kijk als hij er aan toe is dan vervang ik hem wel door een van hetzelfde type.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Beko

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door Beko »

Zo denk ik er in principe ook over, temeer omdat het beide Anakees zijn.
V.w.b. twee verschillende merken en types staan de bandenfabrikanten vaak vooraan om te melden dat het vooral niet kan en allerlei risico's met zich meebrengt. Daarnaast zou het b.v. in Duitsland verboden zijn om twee verschillende merken onder de motor te hebben.

Wat ik me afvraag is: heeft er ooit iemand nadeel ondervonden (in de zin van motorhandling etc) van verschillende typen banden? Ik denk dat slijtagepatroon etc. uiteindelijk meer effect heeft.
DL'er

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door DL'er »

Ik verwacht ook niet dat er problemen zullen voorkomen bij het rijden met verschillende banden.
Het profiel van de Anakee 3 is wel dusdanig veranderd ten opzichte van de Anakee 2 dat dit visueel wel opvalt. Ik zou het gewoon doen. Tenzijnertijd de achterband ook maar vervangen voor de A3. Anakee ben ik zeer goed over te spreken.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door John007 »

Ik heb de profielen van beide banden eens even bekeken en er zit toch wel een wereld van verschil in.
Mocht je toch eens even off road willen rijden of lekker door het gras, dan zou ik toch voor de anakee 2 gaan.
De anakee 3 is toch meer een wegband volgens mij.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door Aad900 »

Dat klopt John,Michelin geeft dat zelf ook aan. Ik heb daarom voor de 2 gekozen en er tot heden na ca 4000 km absoluut geen spijt van.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door John007 »

Aad900 schreef:Dat klopt John,Michelin geeft dat zelf ook aan. Ik heb daarom voor de 2 gekozen
Volledig mee eens Aad.
Als ik voor de Anakee zou gaan dan zou ik ook de 2 willen hebben.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door John007 »

Is de Anakee 2 straks niet meer leverbaar? omdat 3 de opvolger is?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Combi Michelin Anakee 2 + 3

Bericht door RedStrom »

In ieder geval niet meteen. Er liggen er nog zat bij de dealers en ze zijn goeiekoper.
Is de voorganger van de TR91 ook niet gewoon nog te koop?

De offroad capaciteiten van de A3 doen niet onder voor die van de A2. Een heel groot deel nieuwe 1200gs-en wordt standaard op A3's gezet.
Een filmpje van een testrijder (kan hem even niet vinden) laat zien dat waarschijnlijk de berijder een grotere beperking is offroad dan de band.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie