Metzler Tourance

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
tatanka

Metzler Tourance

Bericht door tatanka »

Ik heb me vorig week een Metzler Tourance voorband erop laten zetten, omdat ik dik tevreden was over de achterband van Metzler....!

Nu komt het, ik heb bij 50 km/ uur een trilling (shimmy) in het stuur....! Dus ik terug naar de bandenboer...! Deze heeft de voorband getest en zegt dat ie 100% rond en uitgebalanceerd is....!

Vandaag heb ik een flinke trip door de Eifel gemaakt, en ik heb nog NOOIT zo onzeker en veilig gereden....! Ik heb me weer beklaagd bij de Bandenboer, en deze gaat contact opnemen met Metzler...!

P.s. Ik heb van Belgische motorrijders gelezen, dat deze ook de problemen hadden met de voorband van Metzler...! Uiteindelijk hebben ze er een Anakee opgelegd en het probleem was verdwenen.

Dus, ik ben benieuwd.....!

Zijn er nog rijders die ook deze ervaring hebben....?

M.v.g. Stormke.
xlrider

Bericht door xlrider »

Ik kan dit beamen.

Op mijn vorige motor ( transalp ) een ooit set tourance geplaatst.

Schuiven dat ie vooraan deed.Echt niet tevreden over.
Ik voelde me veel veiliger met mijn Bridgestone TrailWing halfnoppenband.
Ferdo

Re: Metzler Tourance

Bericht door Ferdo »

tatanka schreef:Zijn er nog rijders die ook deze ervaring hebben....?
Lees dit maar eens:
http://11109.rapidforum.com/topic=101178245325" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb trouwens zelf nu ook tourances op de hele fiets. Maar ik voel niets van die shimmy.

Wel vind ik dat de motor makkelijker in de bocht 'valt'. Maar dat duurt dan een paar dagen voordat je daar helemaal aan gewend raakt.
tatanka

Bericht door tatanka »

Nou ik hoop dat het probleem zo snel als mogelijk wordt opgelost......!

Want het is een vreemd gevoel, en het rijdt erg onprettig....! Desnoods moet ik een andere soort bandenmerk erop leggen.....!

Balhoofdlager, voorvork en alle andere onderdelen zijn gecontroleerd door de monteur, en niets vreemds m.b.t. speling e.d.

Voorheen had ik de orginele (fabrieks) band van Bridgestone (Trailwing) erop liggen, en reed ie perfect....!

M.v.g. Stromke
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

raar hoor.....ik heb met mijn BMW1150GS meerdere setjes tourance versleten....ik vond ze beter dan de trailwings die onder de DL zaten.
tatanka

Bericht door tatanka »

Het is bekend bij de Metzlers voorband, welke ze niet graag willen toegeven (logisch ook)....! Er zitten n.l. enkele banden tussen met dat "SHIMMY"-probleem.....!

Toevallig ben ik degene die dat tegen mag komen....!

De Bandenboer gaf me de keus welke andere voorband ik erop wilde hebben. Ik was aan twijfelen, een nieuwe Metzler, Anakee of Pilot Road. Ik ga er nu de Michelin Pilot Road opzetten, met bij betaling van het verschil....en dat zou zo'n dikke 50 euro zijn, dus de Pilot Road kost ongeveer 33% meer als de Metzler....., da's niet mis he!

De achterband (Metzler) heeft nog een kleine 4 mm erop zitten na 6500 km, dus die rijd ik er nog ff van af, en dan komt er ook een Pilot Road op....! Trouwens ik ben DIK tevreden over de achterband van Metzler, qua slijtage en wegligging, dus als je een goede set van Metzler hebt, is deze heus wel aan te raden.

M.v.g. Stormke
tatanka

Bericht door tatanka »

Vanaf zaterdag een Pilot Road voren erop, heb hem vandaag en gisteren ff ingereden, en ik moet zeggen perfecte wegligging i.c.m. de Metzler Tourance achter. Wat moet dat wel niet worden als er achter ook nog een Pilot Road op komt......!

P.s. Het "Shimmy effect" is ook weg, dus het lag wel degelijk aan de Tourance voorband......!

M.v.g. Stormke
StromBoli

Re:

Bericht door StromBoli »

tatanka schreef:Vanaf zaterdag een Pilot Road voren erop, heb hem vandaag en gisteren ff ingereden, en ik moet zeggen perfecte wegligging i.c.m. de Metzler Tourance achter. Wat moet dat wel niet worden als er achter ook nog een Pilot Road op komt......!
P.s. Het "Shimmy effect" is ook weg, dus het lag wel degelijk aan de Tourance voorband
Hi Tatanka,

ik sta voor de aanschaf van nieuwe achterband en denk o.a. aan Tourance of Anakee. Was benieuwd hoe het verder is gegaan met je bandjes (levensduur/wegligging etc.).
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Metzler Tourance

Bericht door Kwakkel-BE »

Ik heb de indruk dat tatanka geen lid meer is van dit forum. Uit die hoek moet je dus geen antwoord meer verwachten.
Misschien heeft iemand anders deze bandjes nog geprobeerd?
Supermoto

Re: Metzler Tourance

Bericht door Supermoto »

Mij bevielen de Tourance banden erg goed.Tot ik enkele weken geleden er een nieuwe voorband liet monteren.
De nieuwe band laat het stuur flink schudden en geeft een onduidelijk stuurgedrag.Helaas was mijn bandenboer net
met vakantie.Daar moet ik dus nog heen voor her-balanceren.Wie van jullie heeft contact gehad met de importeur
of de fabriek over deze zaak? En wat was hun reactie?


groet,Supermoto
Supermoto

Re: Metzler Tourance

Bericht door Supermoto »

Gisteren een nieuwe voorband gekregen(onder garantie)en mijn motor en ik rijden weer als vanouds.
Nooit geweten dat er zoveel veschil in banden kan zijn want uiterlijk zie je geen verschillen.
Met dank aan Groenewold motoren voor het netjes afhandelen van de klacht.

groet,
Supermoto
StromBoli

Re: Metzler Tourance

Bericht door StromBoli »

Sinds 4 weken Michelin Anakee2 achter gemonteeerd. Nog lang niet uitgetest maar eerste indruk is toch wel beter dan de oude TrailWing.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Metzler Tourance

Bericht door Stroompje »

Stromboli doe je dit dan wel in het Anakee topic......?
Dit hier is al wel errug oud :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie