Bridgestone BT023

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Patriek

Bridgestone BT023

Bericht door Patriek »

Na ruim 5000 km met deze banden gereden te hebben op mijn 650 kwam ik weer eens oP dit forum neuzen.

Mij viel op dat niemand nog rept over deze banden.
Persoonlijk vind ik ze geweldig voor onder een DL. Toegegeven het profiel klopt totaal niet bij een allroad, maar toch.

Warm en droog weer is het asociaal gooi en smijt werk, stepjes aan de grond gereden!!!'
Nat en regenachtig wegdek is de band vergelijkbaar met de standaard banden.

Frapant is wel dat de motor iets zwaarder lijkt te sturen, niet vervelend, wel merkbaar.


Iemand anders ervaring met deze bandenset?!??
Whisper

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Whisper »

zwaar sturen? welke bandenspanning heb je?

ik rij zelf ook met de 23'ers. ik heb ze er nu ook zo'n 5000 km mee gereden, goed bandje hoor. voldoende grip. en ze rullen zelfs :twisted:

:bye:
RobD

Re: Bridgestone BT023

Bericht door RobD »

Ik heb ze onder mijn 1000 en ze bevallen zeer goed.
TimStyle

Re: Bridgestone BT023

Bericht door TimStyle »

IK had ze onder mijn fazer en was er super tevreden over.
Ik ben sterk aan't overwegen om ze deze winter inder de strom te leggen.... helaas zal het off road rijden dan wel beperkt moeten blijven. Maar hoe vaak ik ook in de bossen vertoef, de meeste kilometers zijn nog altijd op asfalt, en voor asfalt is het een perfecte band.
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Wout »

Ik heb ze nu 5000 km onder de fiets liggen,
had de battlewing in 6000 km op gereden en aangezien ik eigenlijk nooit onverhard rijd voor een wegband gekozen.

De BT023 bevallen mij prima, liggen geweldig op de fiets en slijten lang niet zo hard als de bw.

Het zwaar sturen herken ik echter niet. Misschien, zoals eerder gezegd, je bandenspanning eens controleren?
Patriek

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Patriek »

bandenspanning is prima 2.5 voor en 2.9 achter.
Het snelle stuurwerk is wat zwaarder geworden (sportief rotondes nemen, binnen door wegen enz.)

Verder dik tevreden!
Gebruikersavatar
Herr.ik.
Berichten: 28
Lid geworden op: do 02-08-2012, 13:42
Mijn motor is een: DL650 '05

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Herr.ik. »

Ik had ze onder mn RSV1000R en wat een rampendingen waren dat. Daarna de Qualifier 2 genomen, heerlijke banden!

Maarja, is ook net even ander segment motor :o)
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Piet Zahut »

Ik heb er nu de Dunlop Trailmax onder liggen maar stap als deze op zijn ook weer over naar de normale straatbanden. In het voorjaar komt Bridgestone met de nieuwe sport toerband (T30) maar de allroadmaat zal er naar alle waarschijnlijkheid pas aan het eind van het jaar komen. Zou dat het geval zijn dan mik ik er een setje 023 onder. Voor een allroad meer dan zat!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Camino »

Op mijn oude motor, een tdm had ik de bt023 liggen. Hij oogt eigenlijk, zelfs nieuw, alsof hij een beetje kaal in het midden is. Het is echter een weldoordacht concept en een geweldige band waarmee je geweldig bochtsn kan nemen. Waterafvoer is juist doordat hij in het midden weinig profiel heeft super. Op mijn dl1000 liggen nu meer de allroad banden met een zwaarder geblokt profiel. Dit geeft in snel genomen bochten, als ik behoorlijk plat ga, een onstabiel gevoel en ik durf de bochten dan ook niet zo hard en plat te nemen als met mijn vorige motoren. Ik wil in ieder geval snel terug naar de Brigdestone bt023.
Het is niet voor niets dat ook alle politiemotoren voorzien zijn van de bt 023.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Matthieese

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Matthieese »

Even op hrt vorige bericht: in amsterdam zijn alle politie motoren voorzien van de anakee. Dan heb ik het over de ULM (bmw f650). De motoren bij de verkeersdienst weet ik niet
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Camino »

Vandaag een stuk op een motor (helaas niet mijn eigen motor) gereden met de opvolger van de bt023 nl de T30 van bridgestone. Het is een sport-toerband echter meteen voel ik de fantastische wegligging. Vooral snelle slingerende wegen is de band absoluut top. Heeft mij in ieder geval doen besluiten om ook op de strom deze band te laten monteren. Het liefst meteen maar vrouwtje keek wat bedenkelijk toen ik weer 310 euro wilde uitgeven. Volgend seizoen dan maar wanneer de battlewings wat verder versleten zijn. Prijs was overigens incl monteren.
Misschien had ik het beter niet kunnen proberen want nu vind ik de battlewing helemaal verschrikkelijk.
Band is natuurlijk niet echt voor off-road en dat is natuurlijk een beperking echter niet voor mij aangezien ik toch nooit off road ga.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Eikie »

Check de prijs ook eens bij Spijkers in Tilburg !
Misschien dat je vrouw daarna minder problemen heeft :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Ebrostrom »

Ik zeg: haakse slijper...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Camino »

Eikie schreef:Check de prijs ook eens bij Spijkers in Tilburg !
Misschien dat je vrouw daarna minder problemen heeft :schater:
Die komt m'n motor volgende week al halen voor een uitgebreide grote beurt. Zie ander topic. Maar om daar nu meteen banden bij te doen terwijl de Battlewings nog lang niet versleten zijn..............toch maar niet. :oops:
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Bridgestone BT023

Bericht door Eikie »

Mijn battlewings hebben maar 500 km onder de motor gelegen. Na twee flinke glijders over een doorgetrokken streep en zebrapad hield ik het voor gezien.

Je kan bij Robert toch vragen wat ze evt kosten in vergelijk met de €310 die je elders hebt gekregen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie