Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Ma Bella

Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Is er iemand die al (in)direct ervaring heeft met de Metzeler Roadtec Z8 interact M/O? Ik zie dat ze in de test van Motoplus nr 13 van dit jaar op de eerste plaats komen...


Edit...zijn ze überhaupt wel leverbaar voor een DL650 uit 2006? :roll:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door John007 »

Even kijken naar de maten en je weet het :-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Ma Bella

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Nouja, alsof ik dat zelf nog niet had bedacht....

Enniewee...volgens mij moet ik kijken naar de maten 110/80-19 voor en 150/70-17 achter en die kom ik nergens tegen. Nou ben ik wss verdwaald in t bos der banden...vandaar mijn vraag....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Iron Horse »

De voorband is in die maat niet leverbaar, de achterband wel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ma Bella

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Dank voor je reactie, Iron Horse.

Dilemma dilemma...t liefst heb ik een voor- en achterband die op elkaar afgestemd zijn fabriekaf....maar in dit geval is dit nu niet mogelijk...waar doe ik dan goed aan...een setje "second best" of kan ik m combineren met een andere voorband...?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Iron Horse »

Tja, ik ben niet zo'n bandenman, maar soms verdiep ik me wel eens in dingen die ik tegenkom. Dus het echte antwoord moet ik je schuldig blijven. Maar je ziet o.a. bij de Michelin Pilot Road 3 dat daar ook de voorband niet verkrijgbaar is in 19", maar wel in de Trail versie. Wanneer je dan de specificaties gaat bekijken dan blijkt dat de voorband van beide versies identiek is (ook al is die dan niet in 19" verkrijgbaar), maar de achterband niet. Dan blijkt dat, omdat de voorband identiek is qua specs, het alleen maar in de naam zit. Ik weet niet of je zoiets ook bij de Metzeler tegenkomt, maar het zou zo maar kunnen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ma Bella

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Ik duik er nog even verder in... :duim:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door John007 »

Ma Bella schreef:Ik duik er nog even verder in... :duim:
Met dit mooie weer kun je beter in een zwembad duiken :mrgreen:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Ma Bella

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Onze achtertuin is 1 groot zwembad. Kan beter een waterscooter hebben :evil:

Maar ik ben al een stapje verder. Ik twijfel nu nog tussen de Roadsmart II en TR91.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door John007 »

Heb je hier al even gekeken??
http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html
Ik heb daar al een aantal keren een band besteld, alleen goede ervaringen mee. :duim:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Ma Bella

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Ja, die had ik al gezien maar komt in mijn lijst als 1naduurste voor de Roadsmart en als duurste voor de TR9 uit :shock:

Heb nu prijzen vergeleken bij Motorbandenmarkt, pneusonline (samenwerking met het bedrijf waar ik ze eventueel ook zou laten leveren/omleggen/(de)monteren), motorbanden.nl, oponeon.nl en reifenversand voor de Roadsmart en TR91. Nu nog even de voors en tegens afwegen.

Ik rij t meest snelweg (wwverkeer) en (nog) bijna geen offroad dus dan is Roadsmart prima maar ik vind het profiel van de TR91 daarentegen weer veel mooier ogen. Deze laatste zijn ook weer goedkoper (kom een setje tegen voor € 192.00)....sja, als je dan nog een beetje in de uitprobeer/ontdekfase zit, is het niet erg als ze voor dat geld misschien wat sneller slijten. Ik rij wel door weer en wind (geen sneeuw en ijzel) zo'n 15K tot 20K blijkt, ik wil niet besparen op mijn veiligheid.

Gelukkig rij ik nu nog niet op canvas :P
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door John007 »

Ma Bella schreef:Ja, die had ik al gezien maar komt in mijn lijst als 1naduurste voor de Roadsmart en als duurste voor de TR9 uit :shock:

Ok, dat valt mij dan weer tegen, :oops: moet ik het dus ook eens elders gaan zoeken.
Wat ik wel belangrijk vind is dat je een "verse " band krijgt. m.a.w. niet eentje die al een jaar op de pank ligt.
Bij bandenmarkt weet ik zeker dat het wel goed zit.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Iron Horse »

Denk je echt dat een "verse" band het verschil zal maken bij een jaartje? Bij groenten en fruit kan ik me er wel wat bij voorstellen. En bij een band die vol in de zon op een fiets gemonteerd staat ook. Maar eentje die in het magazijn ligt opgeslagen kan ik me nauwelijks een echt nadeel bij bedenken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Ik laat me graag informeren :)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door John007 »

Iron Horse schreef:Denk je echt dat een "verse" band het verschil zal maken bij een jaartje? Bij groenten en fruit kan ik me er wel wat bij voorstellen. En bij een band die vol in de zon op een fiets gemonteerd staat ook. Maar eentje die in het magazijn ligt opgeslagen kan ik me nauwelijks een echt nadeel bij bedenken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Ik laat me graag informeren :)
Ok, wat ik eigenlijk bedoelde is een band langer dan een jaar in opslag.
Kijk, als ik dan toch de keuze mag maken dan heb ik gewoon liever een jongere band.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Ma Bella

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door Ma Bella »

Nog even een vraagje over nieuwe banden in het algemeen:

ik moet voor en achter vervangen, kan dat tegelijk of is het vanwege het inrijden verstandiger om dit niet te doen?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Metzeler Roadtec Z8 Interact M/O

Bericht door TT-Strom »

Ma Bella schreef:Nog even een vraagje over nieuwe banden in het algemeen:

ik moet voor en achter vervangen, kan dat tegelijk of is het vanwege het inrijden verstandiger om dit niet te doen?
Gewoon allebeide tegelijk laten vervangen, heb je maar 1 keer de "inrijperiode" om het gladde laagje eraf te rijden.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie