Hallo vstrommers,
Ik las in een motorblad dat een band eerst warm moet worden en dan pas goede grip heeft.
Vraagje:
- moet je eerst niet te schuin in de bocht? zo ja, hoe lang duurt het gemiddeld voor de band optimale grip heeft?
- De Bridgestone band die eronder zit, die is optimaal bij droog en nat wegdek?
Groeten,
Peter Baard
Opwarmen band geeft meer grip?
Een band dient inderdaad warm te worden voor meer grip.
Dus bij een koude band rustiger aan doen.
(bij racerij hebben ze bandenwarmers, niet voor jan l..)
In de winter wordt de band mogelijk niet eens warm genoeg voor optimale grip. Om je een idee te geven. Inderaad dus niet te schuin gaan.
Kwa tijd dien je naar mijn mening het blok warm te rijden. Dit is met een 20 minuten rustig aan doen al redelijk voor elkaar. (je temperatuur op het dashbord meld alleen de watertemperatuur, niet die van de olie in het carter. warme olie smeert, koude olie aanzienlijk minder)
De Bridgestone zou een allround band moeten zijn. Dit gaat redelijk op. Alleen met koude banden (dus ook met regen/natte weg) is hij niet in zijn nopjes. De grip is voldoende maar er zijn betere banden in deze situaties.
Bij droog weer kan je de voetsteunen inkorten, dus naar mijn idee grip genoeg.
Dus bij een koude band rustiger aan doen.
(bij racerij hebben ze bandenwarmers, niet voor jan l..)
In de winter wordt de band mogelijk niet eens warm genoeg voor optimale grip. Om je een idee te geven. Inderaad dus niet te schuin gaan.
Kwa tijd dien je naar mijn mening het blok warm te rijden. Dit is met een 20 minuten rustig aan doen al redelijk voor elkaar. (je temperatuur op het dashbord meld alleen de watertemperatuur, niet die van de olie in het carter. warme olie smeert, koude olie aanzienlijk minder)
De Bridgestone zou een allround band moeten zijn. Dit gaat redelijk op. Alleen met koude banden (dus ook met regen/natte weg) is hij niet in zijn nopjes. De grip is voldoende maar er zijn betere banden in deze situaties.
Bij droog weer kan je de voetsteunen inkorten, dus naar mijn idee grip genoeg.