Banden, the never ending story.

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » do 17 mei 2012, 23:14

Banden, the never ending story. Of het nu gaat om sportfietsen of allroads het zal altijd een punt van discussie blijven. Maar daar is ook een Forum voor gemaakt zodoende leg ik mijn vraag hier maar even neer...

Vandaag mijn eerste fatsoenlijke rit gemaakt op de KLV-Strom. Ruim 500 km naar en door het Teutoburgerwald, heerlijk! Onder de Kawazuki ligt nu een setje Pilot Road1 waarvan de achterband een beetje vierkant aan het worden is en dat is wel te merken. Aangezien ik een beetje een mierenneuker ben wil ik dat gewoon goed voor elkaar hebben dus er gaat een nieuwe set op maar welke? Ik ben een rijder die graag even lekker doorstampt, hoe lekker is het om je maten (die het licht nog niet hebben gezien en nog op 1000cc racers rijden) het snot voor de ogen te rijden op een dijkje :schater: ? Ik vraag dus best wat van een band en ben dus zoekende naar de band die het beste bij mijn rijstijl past. De kilometrage van een band vind ik niet zo belangrijk, grip in nat/droog wel.

Dan de vraag, is er een allroad band die de kwaliteit heeft van een sport-toerband? Het liefste heb ik een band die ook een allroad uitstraling heeft, je koopt immers niet voor niets een allroad.....

Wat zijn de opties:
Bridgestone Batllewing (de trailwing absoluut niet, da's een beetje een misser van Bridgestone mijns inziens...)
Continental Trail Attack
Dunlop Trailmax
Pirelli Scorpion
Metzeler Tourance (exp)
Michelin Anakee 2


Maar, als dat geen opties zijn dan is dat niet anders en zal ik een keuze moeten maken in de sport-toerbanden
Welke smaken zijn er?
Bridgestone BT032
Michelin Pilot Road 3
Continental Road Attack 2
Dunlop Roadsmart

Nu heb ik op mijn werk al gesproken met leveranciers van Bridgestone, Metzeler en Dunlop. Uiteraard hebben ZIJ de beste band bladiebladiea....... Op een of andere manier heb ik meer vertrouwen in advies van mensen die al een tijdje met het bijltje hakken, jullie dus!


Wie kan mij helpen??
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door John007 » do 17 mei 2012, 23:48

Bandenkeuze is persoonlijk en verschilt dus van mens tot mens en uiteraard de motor.
Zelf heb ik er Bridgestone Battlewing wing onder, bevallen mij prima en zijn veel beter dan de Trailwing.
Als je op dit forum even de zoekfunctie gebruikt dan kom je genoeg informatie over banden tegen.

Succes. :bye:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Framomile » do 17 mei 2012, 23:53

Durf me er bijna niet aan te wagen, zoveel personen, zo veel meningen.

Wat ik je wel kan vertellen is dat momenteel de Dunlop's TR91 vrij goed wordt gewardeerd door een aantal strom rijders.
Als je wat meer weg rijdt dan Allroad zijn de roadsmarts ook wel aan te raden.

Heb zelf beide banden gehad en ben erg te spreken over de grip bij nat en droog weer.

Ook is het aan te raden om eens op je gemak via het forum/banden de diverse topics door te bladeren.

Succes met de zoektocht en blijf vooral vragen.

Groet,

Franc :bye:

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1975
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Cplegt » vr 18 mei 2012, 01:47

Op mijn 1000 ligt nu een setje Battlewings, een goede band, mijn inziens ook bij een pittige rijstijl heeft de band mij nog niet in de steek gelaten, zowel in droog als in nat weer.
Nog niet meegemaakt dat ie een stapje opzij doet in de regen tenzij je dat zelf wilt.
Wat mij enkel tegen valt aan de band is de slijtage, heb de band er nu iets meer als 8500km op zitten en hij is aan vervanging toe. En ik bestempel mijzelf niet als een erg pittige rijder. Wat wel duidelijk is, is dat er weer een Battlewing op komt straks.
De slijtage is echter volledig te wijden aan de Dl1000 zelf, had de band ook om mijn dl650 liggen, en daar ging hij ongeveer het dubbele mee. Voordat de Battlewing op de 650 lag, zat er een Anakee op. In nat weer was ie perfect maar op het droge kon ik er niet aan wennen. (misschien dat de band vierkant was toen ik hem kocht, dat weet ik niet)

Ik zal dit topic nog even volgen met interesse extra info over banden en rijstijlen is altijd interesant :)

Succes met kiezen, we horen het wel :)
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
RobD
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:06
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000, 2015
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door RobD » vr 18 mei 2012, 08:38

Ik heb een set bt023 onder mijn dl1000 en er vorige week een rondje zwarte woud mee gedaan.
Ze bevalen supergoed, op het nat en op het droge.
Ze hebben alleen geen all road uitstraling, maar dat maakt mij niet uit.
Wie remt heeft angst

Gebruikersavatar
MacReal
DL650 berijder
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 15 apr 2011, 11:45
Mijn motor is een: Yamaha ZTX 750 Super Ténéré '91
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door MacReal » vr 18 mei 2012, 09:47

Mijn rijstijl is vrij wisselend en ik rijd op alle ondergronden. Zo heb ik de achterkant van mijn DL 4cm verhoogd en rijd ik de stepjes nog aan de grond.

Mijn band? De michelin Anakee 2. In nat en droog veel grip en een mooie allroad uitstraling.
Zelf ook met de metzeler tourance gereden, maar dat vond ik geen fijne band. Zolang je niet veel vraagt, is er niets aan de hand. Ga je alleen wat meer vragen van de band, dan voelt hij niet zeker meer aan.
past: Mito '91|ZX6R '98|Z750 '06|ZX9R '03|GSX400F '86|GS500E '92|ZXR 750 '90|ZX9R '95|
GSX400E '85|KLE500 '93|R1100GS '97 | DL650 "Black Rhino" '06
Present: Yamaha XTZ 750 Super Téneré '91
A dirty mind is a Joyce forever

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door RedStrom » vr 18 mei 2012, 17:01

Battlewings gehad, Anakees2 gehad, en sinds een paar uur Dunlop TR91's.
De Anakees bevielen erg goed, op droog en vooral op nat, en ze gaan lang mee.
Het was net of ze steeds beter werden. Ik heb ze vervangen vanwege profiel, niet vanweg rijeigenschappen.
Bij de Battlewings was het eerder andersom.
De TR91's liggen erop om eens te proberen. Goede pers, ook van rijders.
De conti's zijn ook erg goed. Iemand van hier wonend in de Eiffel (bofbips!) heeft ze ook en is er erg tevreden over.

Van de 'andere' banden hoor je goede berichten over de BT23's, de Roadsmarts en de Pilot.
Die laatste weer vanwege nat weer.

Ik rij een 650. Ik denk dat een 1000 vanwege gewicht en vermogen wellicht iets andere eisen stelt.
Alhoewel je onder die rijders ook Anakees en TR91's tegenkomt.
Echt slechte heb je niet in je lijstje staan.
Is nat belangrijk dan kom je al gauw op Michelin of Dunlop.
Droog: Dunlop.
Levensduur: Michelin, Bridgestone.

Maar dit is mijn ervaring/mening/boekenkennis. Het blijft persoonlijk.

Succes met je keuze. Dat kan in ieder geval nooit een foute keuze zijn. Op je lijstje staan geen banden die niet passen op de V-Strom.
:bye:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » vr 18 mei 2012, 17:59

Tja, ik denk dat de Michelin's afvallen. Dit door het gewicht van de V-strom. Ik heb ze ooit (de pilot road 2 dan) onder een VTR 1000 SP1 gehad en het voordeel van de michelin's werd dan het grote nadeel. De zachte wangen zorgen er voor dat ze snel warm worden maar ik vond de beweging die dat teweeg brengt niet tof. Vanavond maar eens goed alle fora doorspitten en morgen maar eens kijken welke ik ga bestellen.....
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door RedStrom » vr 18 mei 2012, 18:30

Was ik nog vergeten.
De TR91's zijn in Motoplus als winnaars uit de bus gekomen en getest op 1200GS (gewicht, power).
:bye:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
MacReal
DL650 berijder
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 15 apr 2011, 11:45
Mijn motor is een: Yamaha ZTX 750 Super Ténéré '91
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door MacReal » vr 18 mei 2012, 18:48

Piet Zahut schreef:Tja, ik denk dat de Michelin's afvallen. Dit door het gewicht van de V-strom. Ik heb ze ooit (de pilot road 2 dan) onder een VTR 1000 SP1 gehad en het voordeel van de michelin's werd dan het grote nadeel. De zachte wangen zorgen er voor dat ze snel warm worden maar ik vond de beweging die dat teweeg brengt niet tof. Vanavond maar eens goed alle fora doorspitten en morgen maar eens kijken welke ik ga bestellen.....
Hebben de anakee's niet een veel stijver karkas, juist omdat ze dan op zware allroads kunnen?
past: Mito '91|ZX6R '98|Z750 '06|ZX9R '03|GSX400F '86|GS500E '92|ZXR 750 '90|ZX9R '95|
GSX400E '85|KLE500 '93|R1100GS '97 | DL650 "Black Rhino" '06
Present: Yamaha XTZ 750 Super Téneré '91
A dirty mind is a Joyce forever

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » vr 18 mei 2012, 19:23

MacReal schreef:
Piet Zahut schreef:Tja, ik denk dat de Michelin's afvallen. Dit door het gewicht van de V-strom. Ik heb ze ooit (de pilot road 2 dan) onder een VTR 1000 SP1 gehad en het voordeel van de michelin's werd dan het grote nadeel. De zachte wangen zorgen er voor dat ze snel warm worden maar ik vond de beweging die dat teweeg brengt niet tof. Vanavond maar eens goed alle fora doorspitten en morgen maar eens kijken welke ik ga bestellen.....
Hebben de anakee's niet een veel stijver karkas, juist omdat ze dan op zware allroads kunnen?
Ja ik bedoel dan de road 2 en 3....
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Locatie: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Chopperbiker » vr 18 mei 2012, 19:29

Door AFS is mij de Dunlop Roadsmart aanbevolen.
Is MOTOplus-testwinnaar geweest, veel tevreden klanten, in de bladen alleen maar lovende kritieken.

Ik heb me over laten halen, ik ga em gewoon proberen!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » vr 18 mei 2012, 19:52

Chopperbiker schreef:Door AFS is mij de Dunlop Roadsmart aanbevolen.
Is MOTOplus-testwinnaar geweest, veel tevreden klanten, in de bladen alleen maar lovende kritieken.

Ik heb me over laten halen, ik ga em gewoon proberen!

:-)}
Heb vandaag ook contact gehad met Frank, hij gaf ook al aan dat de dunlop de beste band van het moment is. Ik neem het een klein beetje met een korreltje zout omdat hij ook Dunlop dealer is. Maar dan nog, als het een kl#te band zou zijn zou hij hem niet adviseren. Frank is iemand die zijn zaken goed voor elkaar heeft en zo wil houden en dus geen slecht advies wil geven.
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Ravenstein

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Herovina » zo 20 mei 2012, 10:51

Ik ben ook een stevige doorrijder die de zondagochtend met mijn maten ook stevig een dijkje pakt.
Dezelfde vraag heb ik mij dus ook gesteld toen de Battlewings (die er bij de koop onder zaten)versleten waren.

Ik heb gekozen voor de Dunlop TR91 (op aanraden van Jos Arts van de Molenbanden in Reek)
Een Superband die volledig aan mijn wensen voldoet.

Ben er mee in de Eifel geweest, circuitraining. Toppertje

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4263
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Ebrostrom » ma 21 mei 2012, 08:01

Ik ben begonnen met de originele banden die ik tijdens de laatste beurt toch echt wilde vervangen (vierkant, winter in aantocht en 16000 gereden). Ik heb dit forum en reviews nagelezen op internet.
Op de shortlist stonden de conti's, michelin of dunlops uit jouw lijstje. Het zijn uiteindelijk de dunlops geworden. De dealer zou er gewoon weer bridgestones op hebben gelegd, maar heeft de dunlops toch besteld en gemonteerd. Ik ben zeer tevreden met de banden. Ze rijden stabiel, stil en houden goed grip, zeker ook met nat weer. Ik heb geen noemenswaardige zijstapjes gehad (soms een stukje teer in de lengterichting of witte streep bij file rijden). Ik heb wel het idee dat ze sneller slijten zoals Chiel (cplegt) ook al schrijft (denk niet de actieradius van de brigdgestones evennaren). Ik blijf er nog wel even mee doorrijden voordat er nieuwe onder komen.

Succes met de keuze.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » di 22 mei 2012, 19:05

Het worden de Dunlops, gisteren een setje besteld en vandaag binnen gekregen. Ga ze er morgen onder zetten. Ben erg benieuwd wat ze gaan doen, het is voor mij allemaal nieuw die allroad bandjes.....
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Locatie: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Chopperbiker » wo 23 mei 2012, 17:32

Vandaag de voorband Dunlop Roadsmart 110/80 R1959V TLF bij AFS in Purmerend laten monteren. Twas prachtig weer, gelijk maar een mooie toerrit van gemaakt.
Na een uurtje was het gepiept; bakkie koffie, bandje eraf, bandje erom, praatje, helemaal goed.

Kosten: band 119,=,
Verwijderingsbijdrage 3,=,
Haaks motorventiel zwart 15,=,
Montage 22,=
Totaal: [b]159,=[/b]

Ben benieuwd hoe ie bevalt, dit weekend wordt hij al uitgebreid aan de tand gevoeld, in de Ardennen!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » di 29 mei 2012, 21:29

Ik heb de banden verwisseld en heb gisteren de eerste 150 km's gemaakt. Nadat de gladde laag eraf was een beetje aan het gas gehangen. Ik moest wel een beetje wennen, een allroad band geeft meer beweging dan een supersport bandje. Maar ik moet zeggen het gaat allemaal dikke prima! De schaamranden zijn er bijna af en heb een dikke smile op mijn gezicht tijdens het rijden!! Maar ja, van de 150 km's kan ik nog niet zeggen dat de Dunlop TR91 een top band is.... Volgende week naar Luxemburg, als de weg Wiltz-Kautenbach net zo lekker gaat als op de Fireblade's en de SP1 die ik heb gehad dan weet ik het pas echt.........
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3934
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Aad900 » di 29 mei 2012, 22:12

Dat worden appels en peren vergelijken Piet. Een supersport op sportbanden zal toch allicht anders rijden dan een DL op TR91 (wat overigens nog een klever onder de allroadbanden lijkt te zijn) Maar ik ben desalnietemin wel heel benieuwd naar jouw ervaring :wink:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Piet Zahut » di 29 mei 2012, 22:28

Klopt dat het appels met peren vergelijken is, maar mijn referentiekader is nou eenmaal niet breder... Ik rij op mijn werk wel eens op fietsen van klanten maar dan kom ik nog niet misschien in de buurt van de grens van een band. Heb vorige maand een Versys 1000 getest waaronder een setje Pirelli Scorpions lag..... Nou, hoe positief ik over straatbanden van Pirelli ben hoe negatief vond ik die band.....

Maar ik laat nog wel ff weten hoe ze bevallen!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 24 sep 2012, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3934
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door Aad900 » di 29 mei 2012, 22:41

Ik heb Scorpions onder mijn Freewind gehad. ik kan begrijpen dat ze onder een Versys 1000 niet echt de verf kwamen :wink: Je hebt ervaring genoeg, dus ik wacht jouw bevindingen met belangstelling af. Hoewel afwachten, as Zaterdag krijg ik ook TR91 gemonteerd :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Banden, the never ending story.

Bericht door John007 » ma 24 sep 2012, 17:41

Cplegt schreef:Op mijn 1000 ligt nu een setje Battlewings, een goede band, mijn inziens ook bij een pittige rijstijl heeft de band mij nog niet in de steek gelaten, zowel in droog als in nat weer.
Nog niet meegemaakt dat ie een stapje opzij doet in de regen tenzij je dat zelf wilt.
Wat mij enkel tegen valt aan de band is de slijtage, heb de band er nu iets meer als 8500km op zitten en hij is aan vervanging toe. En ik bestempel mijzelf niet als een erg pittige rijder. Wat wel duidelijk is, is dat er weer een Battlewing op komt straks.
De slijtage is echter volledig te wijden aan de Dl1000 zelf, had de band ook om mijn dl650 liggen, en daar ging hij ongeveer het dubbele mee.
Mijn Battelwing achterband is na 8800 km eigenlijks wel op.
Ik heb een 650 dus, snel??
Ik heb er dus in mijn ogen niet echt lang mee gedaan. :bye:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Plaats reactie