dunlop road attack 2 ervaring

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Marcel9183

dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Marcel9183 »

Hallo, heeft er iemand van jullie ervaring met de road attack 2 van dunlop. Ben op zoek naar een 100% straat band voor mijn dl 1000.
Belangrijk vind ik een goed sturende band met veel grip, regenkwaliteit is niet nummer een daar ik toch als een m.....tje rijd in regen.
Lees wel het een en ander over deze band, maar heeft iemand hem al gemonteerd en geprobeerd???
Misschien een alternatief??
Geen michelin pilot road 3 want die ziet er uit alsof ze hem kapot gesneden hebben en ik ben niet op zoek naar een regenband.

Gr marcel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Tulipan »

Denk je dat de Trailmax TR91 onder zal doen voor een 100% wegband ??

Kijk dit even door, verruimt je blik :shock:
http://www.v-strom.nl/forum/search.php? ... 1332516317
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Leville »

Als Dunlop een Road Attack 2 uitbrengt, dan zal Continental daar niet blij mee zijn ;)
Marcel9183

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Marcel9183 »

Sorry sorry, bedoel natuurlijk continental road attack.

Om eerlijk te zijn zal de gemiddelde rijder het verschil tussen een on-ofroad en 100% wegband er niet uit rijden, daar is de vstrom ook niet sportief genoeg voor.
Maar ik wil ook niet de discussie op gang brengen tussen de verschillende banden.
Denk dat ik gewoon de CONTINENTAL ga proberen. Lees op de duitse bmw gs forums zeer positieve reacties.

Als iemand nog praktijkervaring heeft met de road attack, laat maar horen

Gr marcel
George

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door George »

Ik heb deze band nu minder dan een jaar op het voorwiel zitten en ben tevreden, ik heb nog nooit een onzeker gevoel gehad, ook niet bij nat wegdek.
Moet ik er wel bij vertellen dat ik geen die hard racer ben, ik hoef niet zo hard en plat maar rij ook zeker niet langzaam. Ik speel op safe hou het daar maar op.

Ik ga de achterband proberen, binnen 2 maanden wil ik 'm erop hebben. Ik heb er alle vertrouwen in.
Dat ze ook rekening houden met de zwaardere toermotoren zoals de DL1000 en daarvoor een speciale versie hebben vind ik aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Eric66 »

ik heb deze om liggen zowel voor als achter, dik tevreden.
voor mij geen allroad band dit rold en stuurt
V-Strom, The great compromiser !!
Leville

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Leville »

Heb Road Attack 2 op mijn RF900 gehad (120 pk; 90 Nm waarvan 80% vanaf 3500 rpm). Band gaf veel grip bij droog weer en stuurde erg lekker. Gaf ook wat meer comfort en goeie feedback. En gaf geen krimp bij vol in 2 accelereren tot de begrenzer. Of bij sprints aan wat hogere snelheden.

Als ik momenteel moest kiezen voor een sporttoerder, dan zou het tussen deze gaan en een Dunlop RoadSmart of Michelin Pilot Road 3. En waarschijnlijk zou ik voor de laatste gaan omwille van het gedrag bij regen. Regen kan je wel eens tegenkomen in deze lage landen, en een schuiver wil je NIET. Regen na een droge periode is trouwens nog verradelijker dan anders.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Joskestiller »

Leville schreef:Heb Road Attack 2 op mijn RF900 gehad (120 pk; 90 Nm waarvan 80% vanaf 3500 rpm). Band gaf veel grip bij droog weer en stuurde erg lekker. Gaf ook wat meer comfort en goeie feedback. En gaf geen krimp bij vol in 2 accelereren tot de begrenzer. Of bij sprints aan wat hogere snelheden.

Als ik momenteel moest kiezen voor een sporttoerder, dan zou het tussen deze gaan en een Dunlop RoadSmart of Michelin Pilot Road 3. En waarschijnlijk zou ik voor de laatste gaan omwille van het gedrag bij regen. Regen kan je wel eens tegenkomen in deze lage landen, en een schuiver wil je NIET. Regen na een droge periode is trouwens nog verradelijker dan anders.
Ik volg Leville. Op mijn DL1000 liggen ongeveer een jaartje Road Attack 2. Bergen van vertrouwen op droog wegdek maar in de regen durven ze wel eens een stapje opzij zetten. Waarschijnlijk is dit in werkelijkheid maar heel miniem, maar het is toch schrikken.
Moest ik vandaag kiezen ga ik waarschijnlijk voor de Pilot Road 3. Een lelijk profiel maar dat is bijzaak!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Supermuis »

Hallo,

Mijn ervaringen staan al onder het onderwerp Continental Road Attack in dit forum.
Ik ben er niet kapot van bij regenachtig weer en heb het vertrouwen verloren na enkele lichte slippertjes.
Qua slijtage doet hij het voor heel goed en achter was hij bij mij snel vierkant.
Bij enkel droog weer lijkt mij dit een prima band.
Ik ga straks weer over naar een andere band.

Succes
Groeten van Supermuis :-)}
Marcel9183

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Marcel9183 »

Hallo, heb gisteren de conti road attack 2 laten monteren. De eerste 50 rustige km zijn gereden en tot nu toe bevalt het goed. Een nieuw setje banden stuurt altijd stukken beter als de oude vierkant gereden baltle wings.
Nu maar wachten op een beetje mooier weer en een paar uurtjes vrij tijd om de banden in de eifel eens verder uit te proberen.
Voor wat het waard is, de bandenboer waar ze gekocht zijn was lyrisch over deze banden en had diverse zeer tevreden klanten met conti's.
Tip voor een goede bandenboer rduch in julich (duitsland), goede service en prijzen.
Laat nog iets weten na meer km.

Gr marcel
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Supermuis »

Marcel,

Wat heb jij nu betaald, per band of per set incl. montage?

Groeten, Supermuis
Marcel9183

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Marcel9183 »

Totaal met balanseren en nieuwe ventielen 240 euro. Wel de wielen los aanleveren.

Gr
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Supermuis »

Goede prijs.
Ik had beide banden incl. balanceren en erop laten zetten/monteren, voor € 275,-.

Groeten :-)}
Marcel9183

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Marcel9183 »

Vandaag maar eens een rondje eifel gedaan met de nieuwe conti ra 2. Ben er meer als tevreden over, en dan druk ik mij ligtjes uit. Band heeft een geweldige grip en zeer stabiel gevoel in de bochten, stuurt zeer makkelijk in en blijft superstrak in bochten ook bij het uitaccelereren. Rechtuit op hoge snelheid voelt wel iets lichter in het stuur, maar in geen geval onprettig of zwabberig. Dit zal mede komen doordat de voorband vrij spits is.
In ieder geval een band die bij mijn manier van rijden prima past.
Heb de juiste keuze gemaakt en weet zeker dat de banden meer aankunnen dan de rijder misschien durft/kan.

Gr marcel
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: dunlop road attack 2 ervaring

Bericht door Supermuis »

Hallo Marcel,

Toch weer mooi om te lezen dat jij er mee tevreden bent.
Ieder heeft ook zijn manier van rijden, remmen en het vertrouwde gevoel van zijn/haar motor.
Ik rij al jaren maar ben niet iemand die bewust de grenzen opzoekt hoe hard je bv een bocht kan nemen.
Voor je het weet lig je op je plaat en heb je een hoop schade.
Veel plezier nog met je conti's en houd ze rollende.

Gr. Supermuis :-)}
Plaats reactie