Heidenaau k60 Scout

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Nikidc

Heidenaau k60 Scout

Bericht door Nikidc »

Iemand al ervaring met de k60 scout?
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Silverstorm »

zoekfunctie rechtsboven gebruikt
k60 scout
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Vstrommerd »

er staan vooralsnog weinig ervaringen omschreven met deze band hoe deze rijdt op asfalt en offroad enzo is de hype soms tegen gevallen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Sparkle Black Peter »

Vstrommerd schreef:er staan vooralsnog weinig ervaringen omschreven met deze band hoe deze rijdt op asfalt en offroad enzo is de hype soms tegen gevallen :mrgreen:
Hier staan anders nog al wat ervaringen met dee band.

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... idenau+k60
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door PDvD »

Nadeel van deze banden, ondanks dat ze in de sneeuw schijnbaar het beste presteren, er geen sneeuwketting tussen kunt spannen omdat de blokken in het profiel schuin van elkaar liggen. Met TKC's kan dat weer wel. Zie: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Richard_L

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Richard_L »

Ik rij nu sinds begin dec 2010 op die K60-scout banden. Hele winter erop door gereden. Perfecte band met sneeuw. Gelukkig viel het in Groningen nog mee met de hoeveelheid (max iets van 5 cm of zo geweest).Uiteraard moet je je rijstijl aanpassen, maar dan heb je duidelijk meer grip dan de standaard banden. Nadeel van de K-60 is wel dat ze redelijk hard slijten. Heb er nu ong. 6000 op zitten en de achterband heeft duidelijk minder profiel (nog ong.5-6 mm beschikbaar). Dit komt denk ik meer door mijn rijstijl dandoor de band. Ik mag graag stevig optrekken. :oops: Denk dat ik net voor de winter een nieuwe achterband laat monteren gewoon voor het geval we weer sneeuw krijgen, dan wil ik maximaal profiel hebben. Voorband slijt stuk minder hard.
Ook qua rijden in de zomer en op nat wegdek een prima band, voor mij niks anders meer op m'n strom!
Rhino Rider

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Rhino Rider »

Ik rijd sinds dit weekend de K60 Scout en ga weer de winter door rossen. :-)} Route Brielle-Delft binnendoor.
Vorige jaar ook lang door gereden; tot er te veel ijs lag :( .
De nieuwe bandjes werken goed... het is al een aantal dagen zonnig weer. :schater:
Kan niet wachten op verse sneeuw....
MacReal

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door MacReal »

Ik lees op andere fora alleen maar positieve berichten, maar ben toch ook benieuwd of hier nog gebruikers van de heidi zitten.

Ben zelf bijna toe aan nieuw rubber en de heidi klinkt wel aantrekkelijk!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Sparkle Black Peter »

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Rhino Rider

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Rhino Rider »

Nog steeds tevreden met de banden. Maken wat meer geluid.
In de sneeuw goed kunnen zien dat het profiel leeg blijft; bij een collega in de stalling zat het profiel compleet dicht.
Na 5500 km nog 11 mm profiel midden achterop.
MacReal

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door MacReal »

Dat is een best goede km stand!

Heb ze gisteren ook besteld, hopelijk kunnen ze er volgende week onder. Daarna gelijk een grote beurt, dus ben ik weer helemaal het strommetje heuh.. mannetje :P
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Kristof »

Vorig weekend samen met de 6000km beurt een set K60 scout laten plaatsen, dit om 2 redenen;
De standaard banden (trailwing) gaven me bij regenweer geen vertrouwen, dat kan ook tussen de oren zitten :oops:
En de aankomende winter.
Tot dusver heel positief over de scouts, alleen de recht-uitstabiliteit is een pak minder, boven de 130-140km/u begint de moto precies te zweven :roll: .

De trailwings gaan er volgende zomer wel terug op, vond ze bij droog weer niet zo slecht.
Op de voorband heb ik na 6000km nog 3,8mm profiel, de achterband nog 6,7mm (als ik juist gemeten heb :wink: ).

Grtz,

Kristof.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Sparkle Black Peter »

Mijn Heidenaau komen binnenkort weer uit de zomeropslag. Dan gaan de Trailmax winterslaap houden.
@Kristof; Een noppenband is ook niet om hard te rijden. Dit rijdt gewoonweg niet prettig. Heb er vorig jaar in de winter veel plezier van gehad. Prima band.

peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Kristof »

Tussenstand;
Toen hij nieuw was had ik in het midden op de achterband 10mm profiel. Nu, na 1500km heb ik 9,5mm profiel.
Dit zou voor mij betekenen dat er elke 3000km ongeveer 1mm profiel verdwijnt O:-)
Verder ben ik nog altijd zeer tevreden over de banden :duim:

Kristof.
MacReal

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door MacReal »

Hier ook een tevreden gebruiker. Rijd er niet veel anders om dan met anakee's, met het verschil dat ze het in het zand zoveel beter doen :worship:
Rhino Rider

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Rhino Rider »

Na 1 jaar en 12000km nog 5-6mm profiel over voor-achter.
Banden bevalt goed :duim: ; zeker bij het nemen van bos/polderpaadjes.
Zou eigenlijk standaard onder de BR horen!
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Kristof »

Gisteren de K60 terug vervangen door de originele banden, de winter is eindelijk voorbij :evil:
Na 9000 winterkilometers heb ik achteraan nog 7,4mm en vooraan nog 6,3mm profiel :wink:
Volgende winter gaan ze er terug op, ben er zeer tevreden van. Ik denk dat ik de 20000km er wel met haal O:-)

Heeft er iemand ervaring met de K76? Ik denk eraan deze te gaan plaatsen...

Kristof.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Aad900 »

Vandaag de eerste 210 km gereden met mijn nieuwe Heidenau's K60 Scout, dus het zijn wat eerste indrukken. De omstandigheden waren koude natte wegen en wat onverharde stukken. Wat mij gelijk opviel na het wegrijden was het voelen dat de wielen draaiden :P je voelt het grove profiel.Ik had het bij de Anakee3 ook, maar in veel mindere mate. Bij andere banden oa Dunlop TR91 en diverse Bridgestones nooit gevoelt. Gek genoeg vond ik het wel wat hebben :wink:

Het 2e wat mij opviel op de Van Brienenoordbrug was heel fijn, nl de rechtuit stabiliteit bij een behoorlijke zijwind (met topkoffer), was opmerkelijk goed.

Uiteraard de eerste kilometers wat wennen bij de bochten, mede omdat met nieuwe banden, zeker op nat wegdek, je altijd wat voorzichtigheid moet betrachten. Na zo'n 50 km bij een stuk offroad, waar de wielen wegzakten tot bovenkant velg ging het nog niet echt jofel. Mede door het bodemonderzoek van Rene, zijn we daar, met de nodige moeite :P , omgekeerd.

De laatste 100 km, gingen steeds beter, zowel op het natte asfalt als op een paar stukken onverhard. Vooral op die laatste voelde ik, ondanks de gladde ondergrond en grof grind, dat de grip prima was, vele malen beter dan met de Anakee3.

Al met al een hele positieve ervaring met nieuwe banden onder lastige omstandigheden. Op naar wat meer kilometers :-)}
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Hoe gedragen deze banden zich op de Snelweg ?

Want voor woon werk gebruik ik regelmatig de motor, en dat is helaas 40km snelweg heen en ook nog is terug.

grtz Drummer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Aad900 »

Ik mijd bij voorkeur de snelweg. Afgelopen zondag een stukje A16 en A15 zo'n 20km hooguit. Dus kan er weinig van zeggen. Maar af en toe zullen er nog wel snelweg kilometers bijkomen. Wellicht zijn er anderen die daar al meer ervaring mee hebben.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Sparkle Black Peter »

@Drummer, heb jaren 100km per dag op hoofdzakelijk snelweg gereden met Heidenau. Het is geen band om 150+ te rijden, maar daar is hij ook niet voor bedoelt. Bij hele hoge snelheden wordt de motor wat onstabieler door de noppen. Maar bij normale toegestane snelheden rijdt de band geweldig. Bij bochten op snelwegen waar je met 120km door kunt, is het even wennen. De band gaat dan zgn. 'noppen' (maak ie een sprongetje)je gaat dan letterlijk van nop naar nop, maar daar eenmaal aan gewend is het goed te doen. Hij slijt op de snelweg wel vlugger, maar dat is ook niet verwonderlijk, vanwege de zachtere compound. Ik vond het een heerlijke band en zeker voor de winter.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Dan toch maar is overwegen om deze te plaatsen voor de wintermaanden :-)

alvast bedankt voor de reactie
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Eikie »

Sparkle Black Peter schreef:
Vstrommerd schreef:er staan vooralsnog weinig ervaringen omschreven met deze band hoe deze rijdt op asfalt en offroad enzo is de hype soms tegen gevallen :mrgreen:
Hier staan anders nog al wat ervaringen met deze band.

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... idenau+k60
Wie rijden er naast Aad nog meer met Heidenau banden.
De looks zijn Ok maar ben zelf enorm tevreden met de Anakee III.

Twijfel of ik een setje Heidenau ga proberen maar wil wat meer ervaringen horen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Kristof »

Ik rij alle winters met de k60, ik wil niets anders in de winter. In winterse omstandigheden vind ik dit de beste band. Enkel bij hoge snelheden laat hij het een beetje wiebelen. Gaan bij mij 20 000km mee. In de zomer is hij te zacht...
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650, vorige motor was een yamaha thundercat
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Jelle »

Ik rijd zelf ook met de K60. Fijne band, alleen meer afrolgeluid en dat merk je goed op de rijksweg.
In de bochten voel je goed de noppen daardoor lijkt hij onstabieler in de bochten.
Maar dat kan goed aan mij liggen of afstelling van de vering.
Blij dat ik rij :mrgreen:
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Heidenaau k60 Scout

Bericht door Kwakkel-BE »

Heb zelf ook de K60 (M+S) op de wintermotor liggen :)
Heel tevreden van!
Plaats reactie